Skip to content

לבני על נתניהו: "מי שיחרר אלפי רוצחים טרוריסטים?"

בהופיעה הבוקר בכנס, במכללת רופין, השיבה ציפי לבני על דברי נתניהו אמש - לפיהם היא ושותפה להנהגת המחנה הציוני יצחק הרצוג לא יעמדו בלחצים: "מי זה שבכהונה שלו בלב ירושלים יש בטונדות ותושביה מפחדים להסתובב ברחובות? ומי זה שבגלל חולשתו הבינלאומית, הפלסטינים מעזים לראשונה לקחת את צה״ל וחייליו לבית הדין בהאג?"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר התנועה, ח"כ ציפי לבני – שותפתו של יצחק הרצוג בהנהגת המחנה הציוני – תוקפת בחריפות את את ראש הממשלה נתניהו, בעקבות נאומו אמש בהשקת קמפיין הבחירות של הליכוד. לבני אמרה את הדברים האלה הבוקר, בכנס במכללת רופין.

"נתניהו ניסה להשמע משועשע". לבני (צילום ארכיון: דן בר דוב)
"נתניהו ניסה להשמע משועשע". לבני (צילום ארכיון: דן בר דוב)

נתניהו תקף אמש בנאומו את לבני והרצוג ואמר: "הם יעמדו מול חמאס? חיזבאללה? אירן? אני אומר לכם דבר אחד: הם לא יעמדו בלחצים, ויש הרבה לחצים בינלאומיים. הם לא יעמדו בלחצים הללו אפילו רגע אחד. הם ייכנעו מיד לתכתיבים".

תשובת לבני הבוקר: "נתניהו ניסה אמש להישמע משועשע כשניסה לשכנע שרק הוא, הגבר עם הקול העמוק, יכול לשמור על הביטחון, אבל אני לא זוכרת שהוא היה כל כך נשמע משועשע כשהזעיק אותי במהלך ׳צוק איתן׳ לעזור לו לגייס את מזכיר המדינה האמריקאי ואת העולם לצד ישראל ולהסביר להם מדוע אסור להסכים לכתב הכניעה הקטארי לחמאס.

"הקול הגברי של נתניהו גם לא שעשע בכלל את תושבי עוטף עזה שהוציאו להם את החיילים מהישובים", אומרת לבני. "גם אם מבחינה ביטחונית פרופר ניתן היה לעשות את זה. בפועל פוגעים להם בתחושת הביטחון, בעוד במקומות מבודדים אחרים הביטחון נשמר".

ולבני המשיכה ואמרה: "ולמשל, מי שיחרר אלפי רוצחים טרוריסטים לידי חמאס ששמו אקדח לראשינו? מי ניהל עם ארגון הטרור חאמס מו״מ הכולל לתת להם נמל ימי בעזה? ומי זה שבכהונה שלו בלב ירושלים יש בטונדות ותושביה מפחדים להסתובב ברחובות? ומי זה שבגלל חולשתו הבינלאומית, הפלסטינים מעזים לראשונה לקחת את צה״ל וחייליו לבית הדין בהאג?

"התשובה לשאלה מי ידאג לביטחון היא לא עניין של קול גברי וטון משועשע, אלא עניין אמיתי של עמידה איתנה בלחצים, יכולת לקבל החלטות מדיניות, נכונות ולא להיכנע לטרור ויכולת לגייס את העולם למען האינטרסים של ישראל – הביטחוניים, המדיניים והכלכליים. אז אני אומרת לכם, שאני, האישה שלפניכם, יכולה לדאוג לאינטרסים הביטחוניים והמדיניים של מדינת ישראל ואזרחיה הרבה יותר טוב מהגבר בנימין נתניהו".

גם יו"ר מפלגת 'יש-עתיד' יאיר לפיד, תקף את נתניהו בהתייחסו בהרחבה לנושא המדיני ולקיפאון בו נמצאת מדינת ישראל. נפגש היום עם סטודנטים במכללת הדסה בירושלים.

"ראש הממשלה מעדיף לשבת בחיבוק ידיים ולתת למצבה המדיני של ישראל להתדרדר, כי הוא מצוי בתפיסה שגויה שאומרת שעדיף לא לעשות כלום מאשר לעשות משהו שמסכן אותך פוליטית", אמר לפיד. "ראש הממשלה החליט שאם פעם בכמה זמן הוא יישא נאום מדיני, רצוי באנגלית, נוכל להמשיך במצב שהיינו בו עד היום- קיפאון מדיני. יש היום חלון הזדמנויות מדיני. העולם הערבי המתון רואה בנו שותפים פוטנציאליים להתמודדות עם אתגרים כמו דאע"ש ואל-קעידה שמאיימים גם עליו. בחודש מרץ תתכנס הליגה הערבית בשארם- א' שייח. אנחנו צריכים להיות שם עם הקואליציה של המדינות המתונות כדי להוביל להסדר אזורי עם סידורי ביטחון. רק דרך הסדר אזורי נוכל לפתוח שווקים נוספים שיאפשרו הגדלת תל"ג משמעותית. אנחנו לא יכולים להמשיך לדבר על יוקר המחיה ואיכות החיים בלי לטפל בנושא המדיני. כדי להביא לשינוי, בכל תחום וגם בתחום המדיני, נדרשת עבודה קשה ונחישות".

 בשלב השאלות והתשובות קם תושב בית-אל, סטודנט במכללה, אשר ישב בקהל, פנה ללפיד בתקיפות וביקש לדעת מדוע כשר אוצר התנגד לפיד להעברת 70 מליון ש"ח לבנייה בבית-אל. לפיד השיב: "אין לי שום בעיה עם אף אזרח במדינת ישראל. לכולם מגיעות הזכויות הבסיסיות בכדי לקיים את איכות חייהם. אבל חשוב שתכיר נתון אחד – תושב באזורים כמו בית אל מתוקצב כפול מתושב שגר בפריפריה. אני חושב שאת הכסף הזה צריך להשקיע גם  בקריית שמונה ובבאר שבע. ההחלטה להעביר את ה-70 מיליון לגבעה ליד בית אל התקבלה בגלל שיקולים פוליטיים, ובגלל הבטחות של נתניהו לחברי מרכז, ולא מתוך שיקול אמיתי לטובת כלל ציבור מדינת ישראל. את כספי הציבור צריך לנהל משיקולים ענייניים ולא משיקולים של פוליטיקה פנימית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן