ירושלים בכוננות שלג

משרד התיירות הקים מטה מיוחד המסייע לתיירים בסערה. בירושלים נרשמו ביטולים של קבוצות תיירים, שהיו אמורות להגיע לעיר בימים הקרובים

Print Friendly

ירושלים עוטה לבן. למרות מצבה של התיירות, התפוסה במלונות ירושלים עומדת על כ-50%. (צילום: רפי מיכאלי)

ירושלים עוטה לבן. למרות מצבה של התיירות, התפוסה במלונות ירושלים עומדת על כ-50%. (צילום: רפי מיכאלי)

מטה מיוחד שהקים משרד התיירות מסייע לתיירים שיצטרכו להגיע לנתב"ג לטיסות חזרה לארצם ולתיירים שייתקעו בירושלים ובצפון בעקבות הסופה.

נציגי לשכת משרד התיירות בנתב"ג יקבלו את פני תיירים שינחתו ויסייעו להם במידת הצורך לתאם מלונות חלופיים. משרד התיירות יסייע גם בפניות של מורי דרך, סוכני נסיעות ומארגני תיירות נכנסת.

בסערת השלג הקודמת, בדצמבר 2013, נעזרו כ-1,000 תיירים בשירותי החירום של משרד התיירות.

משרד התיירות מעדכן עוד כי במספר בתי מלון בירושלים נרשמו ביטולי הזמנות של קבוצות, שהיו אמורות להגיע לעיר בימים הקרובים. כמו כן, פרויקט "תגלית" שינה את מסלולי הטיול של כל הקבוצות ששהו בירושלים והפנה אותם אל מחוץ לעיר.

לדברי מנכ"ל התאחדות המלונות בירושלים, אריה זומר, היו ביטולים לסוף השבוע בעקבות הנסיון של השנה שעברה, שמי שהגיע לעיר לא הצליח אחר כך לצאת. "היו כמה קבוצות די גדולות שתכנננו להיות בעיר בסוף השבוע וביטלו. זה גורם למלונות נזקים כבדים".

למרות המצב הירוד של התיירות לישראל בחודשים אלה, יש כיום כ-50% תפוסה במלונות העיר, בעיקר של קבוצות נוצריות ואחרות. "זו לא עיר רפאים מבחינת תיירות", מוסיף זומר, "אין תיירים במספרים שרצינו וקיווינו, ועכשיו חלק מהקבוצות ביטלו. כמה מלונות עוד ניסו לשכנע את הקבוצות שלא לבטל מכיוון שהעיריה הבטיחה לדאוג להוציא את האוטובוסים, אבל אין לדעת".

זומר הביע תקווה שבעוד יום יומים לפחות רכבת ישראל תתחיל לתת שירות לעיר והישראלים יגיעו לראות את השלג – גם אם לא ללון.

במלונות רשת פתאל בירושלים דיווחו הבוקר על עלייה של 25% בהזמנת חופשת חורף מושלגת בירושלים לסוף השבוע הקרוב. משעות הבוקר הזמינו כבר, מהיום להיום, 15 משפחות שביקשו להקדים את הפקקים לבירה ולהיות בה בעת תחילת ירידת השלג.

לדברי יעקב סודרי, מנהל אזור ירושלים, כבר אתמול (ג') החלו טלפונים של משפחות שמבקשות לשריין חדרים לקראת הסופ"ש כדי לחוות את השלג. במלונות  נערכו לנוהל שלג -  נעשתה בדיקה מקיפה של כל המערכות, כולל מערכות ניקוז, מרזבים, גנרטורים, הסקה וכדומה. כמו כן עיבו בבתי המלון את תכניות הבידור ומלאי הסרטים בטלוויזיה.

בכל מקרה של מצב חרום ניתן לפנות ללשכת התיירות של משרד התיירות בשדה התעופה ב"ג, הפועלת 24 שעות ביממה, בטלפון 03-9754260.

Print Friendly

על אודות עירית רוזנבלום

עורכת וכתבת התיירות. עד 2011 כתבת התיירות של הארץ-דה מרקר. ילידת תל אביב ומתגוררת בה.
פוסט זה פורסם בקטגוריה ג, תיירות, תיירות בארץ, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.