Skip to content

הלוויית הרוגי הפיגוע היהודיים בפריז – תתקיים מחר בירושלים

בתוך כך, על רקע אירועי האנטישמיות הרבים ברחבי העולם, תקיים עצרת האו"ם ביוזמת ישראל דיון מיוחד, ראשון מסוגו, על האנטישמיות. כ-40 מדינות הצטרפו לבקשה שנחתמה על ידי שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, בהן ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, רואנדה, פנמה, אנדורה והאיחוד האירופי כולו, כולל צרפת, בריטניה וגרמניה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרנסואה מישל סעדה, יואב חטב, יוהאן כהן ופיליפ ברהם – ארבעת הנרצחים בפיגוע במרכול הכשר במזרח פריס – יובאו מחר למנוחות בישראל.

על סידורי האבטחה הוחלט אמש בהתייעצות שהתקיימה בראשות השרה לימור לבנת. על סידורי הלוויה הוחלט בתיאום עם המשפחות.

נתניהו אתמול בצעדת ההזדהות בפריז (צילום: חיים צח/לע"מ)
נתניהו אתמול בצעדת ההזדהות בפריז (צילום: חיים צח/לע"מ)

המטוס שיוביל את בני משפחות ואת ארונות הנרצחים צפוי לנחות לפנות בוקר בנמל התעופה בן גוריון. טקס האשכבה יהיה בבית העלמין גבעת שאול בירושלים, ב-12 בצהריים. בטקס ישתתפו נשיא המדינה, ראש הממשלה, ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, שרים, חברי כנסת ורבנים. בישיבה שהתקיימה הערב במשרד ראש הממשלה בראשות השרה לימור לבנת ובהשתתפות כל הגורמים הרלוונטיים נדונו סדרי הלוויה של הנרצחים היהודיים בפיגוע בפריז.

בתוך כך, על רקע אירועי האנטישמיות הרבים ברחבי העולם, יוזמת ישראל דיון מיוחד, ראשון מסוגו,  בעצרת האו"ם על האנטישמיות. נשיא העצרת הכללית של האו"ם, סאם קוטסה, נעתר ליוזמה הישראלית ולבקשתן של כ-40 מדינות, לכנס את העצרת לדיון על אנטישמיות, שיימשך יום שלם.

 כ-40 מדינות הצטרפו לבקשה שנחתמה על ידי שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, בהן ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, רואנדה, פנמה, אנדורה והאיחוד האירופי כולו, כולל צרפת, בריטניה וגרמניה. ארה"ב, קנדה והמשלחת של האיחוד האירופי לאו"ם, הן שיובילו, לצד ישראל, את האירוע.

הוגה הדעות הצרפתי, ברנאר-אנרי לוי, אישר את השתתפותו. כמו כן, תינתן במה למדינות השונות בעצרת.

טכס האזכרה בבית הספר בפריז - קריאה לעליה ארצה (צילום: חיים צח/לע"מ)
טכס האזכרה בבית הספר בפריז - קריאה לעליה ארצה (צילום: חיים צח/לע"מ)

 שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור אמר בהקשר לדיון הצפוי: "השנה החדשה נפתחה באירועים טרגיים של אנטישמיות,  שהיא אחד הנושאים הוותיקים המסרבים לגווע,  בסדר יומו של האו"ם. ארגון האומות המאוחדות חרת על דגלו מלחמה בתופעות כאלו, ולכן חובתו היא להציע דרכי התמודדות ראויות. אני גאה בכך שמדינות רבות בעולם הצטרפו לבקשת ישראל לעסוק בנושא, כדי לשים סוף לתופעה שהיתה אמורה, בשלב זה, להילמד בשיעורי ההיסטוריה ולא לקבל כותרות מכאיבות בעיתוני הבוקר".

היום ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו, ב'היפר כשר' בפריז, בו אירע פיגוע הטרור ביום שישי. ראש הממשלה פגש שם את  סלין, שהייתה בין בני הערובה במקום וסיפרה לו על קורותיה  במהלך הפיגוע. לראש הממשלה התלוו גם נציגי הקהילה היהודית בפריז.

"קו ישר מוביל בין ההתקפות של האסלאם הקיצוני ברחבי העולם להתקפה שהייתה פה, בהיפר מרקט הכשר כאן בלב פריז", אמר נתניהו. "אני מצפה מכל המנהיגים, שצעדנו יחד ברחובות פריז, שיילחמו בטרור באשר הוא, גם כשהוא מופנה כלפי ישראל ויהודים. במידה שהדבר תלוי בי, אני תמיד אדאג לכך שישראל תצעד בשורה הראשונה של המדינות בכל מה שקשור לביטחונה ולעתידה."

לפני כן נפגש ראש הממשלה עם ראשי הקהילות היהודיות בצרפת. "יש הרבה משמעות לכך  שהעולם ראה, את ראש ממשלת ישראל צועד עם כל מנהיגי העולם במאמץ אחד נגד הטרור, או לפחות בקריאה להתאחד", אמר להם נתניהו. "זה דבר שמדינת ישראל אומרת שנים ארוכות, זה דבר שאנחנו אומרים אותו כאן היום בתוספת אחת פשוטה: אם העולם לא יתאחד עכשיו נגד הטרור, מכות הטרור שחווינו כאן ילכו ויגדלו בהיקפים שאנשים אינם משערים אותם, ולכן אני מקווה שאירופה תתאחד, אני מקווה שהיא גם תתעשת.

ב"היפר כשר". נתניהו מניח זר (צילום: חיים צח/לע"מ)
ב"היפר כשר". נתניהו מניח זר (צילום: חיים צח/לע"מ)

"ישראל תומכת באירופה במאבקה בטרור והגיע הזמן שאירופה תתמוך בישראל בדיוק באותו מאבק", אמר ראש הממשלה.

אמש אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליהודי צרפת כי כל החפץ לעלות לארץ – יתקבל בזרועות פתוחות. נתניהו, שנשא דברים בטכס הזיכרון לארבעת הנרצחים, בבית הכנסת הגדול בפריז, מיתן את קריאתו ליהודים לעלות לארץ, לדרישת הצרפתים. אולם כל זה לא מנע מנשיא צרפת, פרנסואה הולנד, לעזוב את בית הכנסת בטרם פתח נתניהו בדבריו.

"יש לכם הזכות המלאה לחיות בבטחה ובהשקט כאזרחים שווי זכויות בכל מקום שתבחרו, לרבות כאן, בצרפת", אמר נתניהו בנאומו. "אבל היהודים בימינו התברכו בזכות נוספת: זכות שלא הייתה קיימת לדורות קודמים של יהודים – הזכות להצטרף לאחיהם היהודים במולדתנו ההיסטורית, בארץ ישראל; הזכות לחיות במדינתו החופשית, האחת והיחידה של העם היהודי – היא מדינת ישראל; הזכות לעמוד זקופים וגאים מול חומותיה של ציון – בירתנו הנצחית ירושלים.

שר החוץ ליברמן בביקור ביריד העלייה בפריז (צילום: משרד החוץ)
שר החוץ ליברמן בביקור ביריד העלייה בפריז (צילום: משרד החוץ)

"כל יהודי וכל יהודייה שירצו לעלות לישראל יתקבלו על ידינו בזרועות פתוחות ובלב חם וחפץ", אמר ראש הממשלה. "הם לא יגיעו למדינה זרה, הם יגיעו לארץ חמדת אבות. בעזרת השם, הם יגיעו וגם רבים מכם תגיעו לבית של כולנו. עם ישראל חי".

גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, קרא אתמול ליהודי צרפת לעלות ארצה. ליברמן ביקר אתמול ביריד העלייה של הסוכנות היהודית בפריז, ואמר שם: ״המסר החשוב ביותר ליהודי צרפת הוא: תעלו לישראל. אם אתם מחפשים ביטחון ועתיד בטוח לילדיכם – אין שום אלטרנטיבה אחרת. עלייה היא המסר העיקרי של הציונות ליהודי כל העולם. היום גם מנהיגי אירופה מבינים כי איום האיסלאם הקיצוני הוא איום מאנשים שאינם מקבלים בשום אופן את הערכים של העולם החופשי, ולכן במזה״ת הם פועלים נגד ישראל – כי אותנו הם מזהים כנציגי העולם החופשי באזור״.

בפגישה עם נשיא צרפת לשעבר, ניקולא סרקוזי (צילום: חיים צח/לע"מ)
בפגישה עם נשיא צרפת לשעבר, ניקולא סרקוזי (צילום: חיים צח/לע"מ)

מאות יהודים ביקרו עד כה ביריד עליה, שארגנה אתמול הסוכנות היהודית בלב פריז, תחת אבטחה כבדה. היריד תוכנן עוד לפני האירועים הקשים שפקדו את בירת צרפת.

על פי נתונים של הסוכנות היהודית, בשנתיים האחרונות חל זינוק דרמטי במספר העולים מצרפת לישראל: בשנת 2014 עלה ארצה בסיוע הסוכנות היהודית מספר שיא של כ- 7,000 עולים מצרפת לעומת כ- 3400 שהגיעו בשנת 2013 ולעומת כ- 1920 איש שעלו בשנת 2012.

הקהילה היהודית של צרפת היא הגדולה באירופה והיא מונה כחצי מיליון יהודים. זאת הפעם הראשונה שצרפת ניצבת בראש רשימת המדינות המובילות בעלייה. עוד לפני האירועים הקשים שפקדו בימים האחרונים את צרפת, העריכו ראשי הסוכנות היהודית שמגמת הגידול בעלייה תימשך גם בשנת 2015 והיא צפויה לעמוד על כ- 10,000 עולים.

על רקע מגמות הזינוק בעלייה מצרפת בשנים האחרונות פתחו משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית במאמצים נרחבים לעידוד העלייה והקליטה מצרפת שבאו לידי ביטוי בגיבוש תכנית "צרפת תחילה" וכן, בחשיפת אלפי צעירים מצרפת לאפשרויות החיים בישראל במסגרת תכניות חווייתיות של הסוכנות היהודית.

במקביל לפעולות לעידוד עליה מפעילה הסוכנות היהודית קרן חירום שמסייעת לביטחון מוסדות יהודיים בצרפת. הקרן, שהוקמה בעקבות הפיגוע הרצחני בבית הספר היהודי בטולוז, מסייעת לביטחון מוסדות יהודיים בקהילות יהודיות נוספות ברחבי עולם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן