Skip to content

קירשנבאום פורשת: "החלטתי לבחור בזכות השתיקה"

"האשה החזקה" בישראל ביתנו, שביקשה כבר להתפטר לפני כשבועיים - אך נעתרה לבקשת ליברמן וחזרה בה - אומרת: "במהלך התקופה מאז חקירתי מתקיימים נגדי מלחמת התשה ורצח אופי תוך פגיעה גסה בי, בבני משפחתי ובכל מי שסובב אותי... בלב כבד, ולאחר התלבטות ארוכה החלטתי כי בנסיבות הללו אינני יכולה להיחקר בצורה הוגנת וראויה ובלית ברירה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום, מי שנחשבה ל"אשה החזקה" במפלגת "ישראל ביתנו", פורשת מפוליטיקה כדי שתוכל להשתמש בזכות השתיקה בזמן חקירתה. עם זאת, קירשנבאום אינה מתפטרת מהכנסת.קירשנבאום שרצתה להתפטר עוד לפני כשבועיים וחזרה בה לבקשתו של יו"ר מפלגתה, אביגדור ליברמן, הודיעה הבוקר כי לא תתמודד לכנסת ה-20.

התפטרה. פאינה קירשנבאום (צילום: ויקיפדיה)

התפטרה. פאינה קירשנבאום (צילום: ויקיפדיה)

בהודעה ארוכה ומפורטת שפרסמה קירשנבאום נאמר: "מאחר ומקובל עליי כי כאשת ציבור לבחירה בזכות השתיקה משמעויות והשלכות רבות, החלטתי שלא 'לרוץ' בבחירות הבאות, לצאת מהחיים הציבוריים ולהשקיע את זמני בהגנה על חפותי כמו גם בשיקום משפחתי.

"במהלך התקופה מאז חקירתי מתקיימים נגדי מלחמת התשה ורצח אופי תוך פגיעה גסה בי, בבני משפחתי ובכל מי שסובב אותי", אומרת קירשנבאום בהודעתה. "חשבונותיי בבנק נתפסו מבלי לאפשר לי להמשיך לשלם את התחייבויותיי ואפילו לקנות מצרכים בסופרמרקט ואם לא די בכך, גם חשבונה של אמי הקשישה – שכל הכספים בו הם פרי חסכונותיהם שלה ושל אבי המנוח – נתפס על ידי המשטרה מבלי שאיש טרח להודיע לה על כך, מה שהותיר אותה חסרת אונים ובסכנה מיידית של ניתוקי חשמל , מים וטלפון ושל ביטול הוראות הקבע. בנוסף, ילדי, עוזריי ומקורביי נחקרו – וחלקם נעצרו על ידי המשטרה.

"במשך יותר משבועיים שמי ותמונתי אינם יורדים מהכותרות", נאמר בהמשך להודעתה של קירשנבאום. "הוקעתי אישית וציבורית בטרם משפט, המשטרה והתקשורת כבר שפטו, הרשיעו אותי ושלחו אותי לאי השדים. נראה שלחקירתי אין כל משמעות, שהרי כאמור נשפטתי, הורשעתי והוקעתי על ידי רשויות החקירה והציבור. בלב כבד, ולאחר התלבטות ארוכה החלטתי כי בנסיבות הללו אינני יכולה להיחקר בצורה הוגנת וראויה ובלית ברירה החלטתי לבחור בזכות השתיקה".

יו"ר "ישראל ביתנו", שר החוץ אביגדור ליברמן, הגיב על התפטרותה של קירשנבאום ואמר כי הודיע לפאינה קירשנבאום שהוא מקבל את פרישתה בצער, מתוך הבנה שזוהי החלטתה הסופית שנתקבלה לאחר ששקלה זאת בכובד ראש.

"כמי שבמשך קרוב ל-20 שנה היה נתון בעצמו לרדיפה ולהאשמות שווא, אני יודע מה עובר עלייך ועד כמה זה קשה, לך ולמשפחתך", אמר ליברמן. "אני מקבל את התפטרותך בלב כבד ומתוך ידיעה ששיקולים זרים של גורמים אינטרסנטיים הם אלו שגרמו לכך. אני מאחל לך שתשובי אלינו במהרה לאחר שיוכח, קבל עם ועדה, ששמך הוכפש לשווא ושלא נמצא רבב במעשייך".

1 Comment

  1. גידי
    13 בינואר 2015 @ 16:18

    מצחיק ועצוב שהיום במענה לשאלה בעניין פאינה קירשנבאום ,אמר בוזי בלי למצמץ "איש ציבור לא יכול לשמור על זכות השתיקה"…?!
    בוזי (ששמר על זכות השתיקה בעניין עמותות ברק)ופאינה אחד הם, שניהם שמרו על זכות השתיקה,ההבדל שפאינה התפטרה.ובוזי ממשיך לחרטט רק לא ביבי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן