Skip to content

משה כחלון: "בלי מנהל מקרקעי ישראל לא ניכנס לממשלה"

"ההבטחה שלי היא שלא משנה איזה משרד אקח, מנהל מקרקעי ישראל יהיה תחתיו. כך אשא באחריות לטוב ולרע. יש לנו תכנית מסודרת לפירוק מנהל מקרקעי ישראל ואני מודיע כאן - אני הולך לפרק את מנהל מקרקעי ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אם לא נקבל את מנהל מקרקעי ישראל לא ניכנס לממשלה". כך הודיע הערב יו"ר מפלגת "כולנו", משה כחלון, בהרצאה בפני סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון. "ההבטחה שלי היא שלא משנה איזה משרד אקח, מנהל מקרקעי ישראל יהיה תחתיו. כך אשא באחריות לטוב ולרע. יש לנו תכנית מסודרת לפירוק מנהל מקרקעי ישראל ואני מודיע כאן – אני הולך לפרק את מנהל מקרקעי ישראל".

"רק קובה וצפון קוריאה מחזיקות בכמות קרקעות כמו ממנהל מקרקעי ישראל" (צילום: דן בר דוב)
"רק קובה וצפון קוריאה מחזיקות בכמות קרקעות כמו ממנהל מקרקעי ישראל" (צילום: דן בר דוב)

כחלון הוסיף: "שואלים אותי למה יש ברשימה שלנו אנשים פחות מוכרים. רשימה לכנסת זה לא מצעד מוכרים. רשימה לכנסת צריכה להביא אנשים עם עשייה ולנו ברשימה יש אנשים כאלו בדיוק. האלמנטים החברתיים שבגללם הצטרפתי לליכוד אינם קיימים שם עוד. אף אחד לא האמין שבגלל זה אעזוב, אבל לא הצלחתי מצפונית להיות שר מבלי למלא את השליחות האמיתית שבאמת בוערת לי בעצמות ולמענה באתי לכנסת.

"רפורמה נגד חלשים היא קלה, רפורמה נגד חזקים היא הדבר הקשה", המשיך כחלון ואמר. "רפורמות לא מתבטאות בלכתוב סטטוסים בפייסבוק או להתראיין יפה בטלוויזיה. רפורמות מתבטאות במעשים ולא בדיבורים. בסוף צריך להילחם במונופולים. המונופולים הם חזקים עם הרבה כסף, וזה ממש לא קל.

"אנחנו נציג תכנית ברורה לפירוק המונופולים תוך התייעלות ושמירה על העובדים. שלא יעבדו עליכם – התייעלות היא לא פיטורי עובדים אלא פתיחת קווי ייצור נוספים. תהליך כזה טוב למפעל, לעובדים וגם לשמונה מיליון אזרחים של מדינת ישראל."

מוקדם יותר היום בכנס של איגוד השיווק בתל אביב אמר יו"ר מפלגת כולנו כי "הממשלה היא האשמה היחידה במחדל מחירי הדיור ויוקר המחיה. ראש הממשלה ושר האוצר  רבו מהיום הראשון שנכנסו לממשלה והאינטרס הציבורי עמד בסוף סדר העדיפויות שלהם."

באירוע של כנס השיווק בת"א אמר כחלון: "רק קובה וצפון קוריאה מחזיקות בכמות קרקעות כמו ממנהל מקרקעי ישראל. הממשלה היא האשמה היחידה במחדל מחירי הדיור ויוקר המחיה. ראש הממשלה ושר האוצר  רבו מהיום הראשון שנכנסו לממשלה והאינטרס הציבורי עמד בסוף סדר העדיפויות שלהם. כל הכוונות של כולם להוריד את מחירי הדיור הן טובות, השורה תחתונה היא במבחן התוצאה – במעשים ולא בדיבורים.

"יש לנו תכנית מסודרת לפירוק מנהל מקרקעי ישראל ואני מודיע כאן – אני הולך לפרק את מנהל מקרקעי ישראל וכל משרד שאני אהיה בו יהיה אחראי על המנהל. כך לא אוכל להאשים אף אחד בשום דבר."

לשאלה מדוע עזב את הליכוד אמר יו"ר מפלגת כולנו: "הפערים ביני לבין הליכוד של היום הם בעיקר חברתיים. אין לי בעיה עם האנשים בליכוד, יש לי בעיה עם הדרך שלהם. 80% מישיבות סיעת הליכוד בשנים האחרונות היו על נושאים מדיניים ועל התנחלויות ולא על עיירות הפיתוח ושכונות המצוקה. הליכוד של היום לא נמצא במקומות החברתיים שאני גדלתי עליהם, הליכוד של בגין".

5 Comments

  1. שדות עמיאל
    1 בפברואר 2015 @ 22:21

    הציבור הבין שמשה כחלון הינו בסך הכל המצאה זדונית של ה, טייקונים המעוניינים שתהיה להם מפלגת לשון מאזניים על מנת לסחוט את הממשלה
    מפלגת כחלון הינה זיוף אחד גדול, שרק התמימים לא מצליחים להבין אותו.
    הטייקונים יצחק תשובה, קובי מיימון וצוף, עושים ככל יכולתם לסחוט את ממשלת ישראל במטרה להשיג עוד זיכיונות, עוד קרקעות, הטבות מס וכו`
    מאז שהיה משה כחלון עסקן קטן בליכוד, בעל חנות לאביזרי רכב ופאנצ`רמאכר, הוא סומן על ידי "האחווה הטריפוליטנית, כמי שכדאי לקדם לתוך לב מרכז ההחלטות.
    לפני שנתיים, ביצעו הטחחקונים "אקזיט",והורו לכחלון לפרוש זמנית בצורה דרמטית.
    במשך שנתיים מימנו אותם טייקונים את משה כחלון, באמצעות "מכללת נתניה", הידועה גם בשםף "מכללת תשובה".
    כחלון מונה לעמוד בראש מרכז אקדמי כביכול, אלא שהאמת היתה שזה היה חפ"ק – צוות הקמה של "מפלגת כחלון" על בסיס מימון נדיב של הטייקונים.
    הטעות של הטייקונים היתה שהם חשבו שההימור על כחלון הוא הימור מוצלח, אך למגינת ליבם התברר כי משה כחלון מופיע בצורה עילגת ושאינה מעוררת אימון.
    משה כחלון מפזר חיוכים אוויליים תוך הישענות על סיסמאות פופוליסטיות לכל עבר, הוא אינו מוכן להסביר:
    א. מה מקורות נמימון של המרכז בנתניה בראשו הוא עומד.
    ב. מה טיב הקשרים שלו עם הטייקון יצחק תשובה.
    ג. למה שיבץ לרשימתו את גלנט שודד הקרקעות?
    ד. מה הוא מסתיר בפרשיית הרמאות בה מעורב אחיו קובי כחלון?
    ה. למה בחר באלי אללוף, שרוכב על משכורת עתק בת 75 אל"ש מקרן רש"י?
    ו. למה הצהיר שאין בכוונתו להתמודד עם הועדים הגדולים?
    ז. איך סידר לרעייתו ליאורה כחלון ג'ובים חלומיים בהליכים לא תקינים?
    וכו, וכו, וכו,
    אלה הן הסיבות שמשה כחלון הולך ומתפוגג, והוא כבר מגרד את אחוז החסימה כלפי מטה, כל הופעה שלו נראית יותר ויותר עילגת והזוייה עד כדי כך שמפלגת "קוקולנו" הפכה לקוריוז.

  2. גבי מעתוק
    30 בינואר 2015 @ 18:09

    משה כחלון רוצה לחלק ראקעות לידידיו הטייקונים.
    הרשימה של כחלון מורכבת מכל מיני שאריות:
    גלנט שודד הקרקעות.
    אללוף שאם היה יכול לחבק ולנשק את עצמו כל היום, לא היה עושה שום דבר אחר; חוץ מזה מרוויח 75 אל״ש לחודש מקרן רש״י.
    אחיו, קובי כחלון שהמשטרה המליצה להעמיד אותו לדין באשמת רמאות.
    פרופ׳ סעדה, שהוא עצמו ״יורד״.
    היועץ רונן שנעצר בהקשר לפאינה קירשנבאום.
    ועוד כל מיני עב״מים ובעלי מוזריות…..
    ״מפלגת כחלון״ היא מלכודת שניסו לטמון לנו הטייקונים.
    תשובה, מימון וצוף החליטו להריץ את משה כחלון בראש מפלגה הזוייה, במטרה שיהיו לה מספר מנדטים, ושתוכל לשמש כלשון מאזניים, ובאמצעותה יוכלו לסחוט את ממשלת ישראל לטובתם והנאתם הפרטית.
    התכנית הזדונית התחילה כבר לפני שנים, מאז שהם הצליחו להבריג את כחלון ממעמד של פאנצ׳רמאכר לתפקיד חבר כנסת, ואחר כך שר.
    בתיזמון של סוחרים ערמומיים, הפ החליטו לעשות ״אקזיט״ על השקעתם בכחלון, ולכן הורו לו לא להתמודד בבחירות הקודמות.
    כפיצוי נתנו לו לעמוד בראש המרכז האקדמי במכללת נתניה (שמקבל את המימון מהם), וברגע מתאים מבחינתם, החליטו להחזיר את הסחורה שלהם (כחלון) לשוק, ולעשות סיבוב נוסף.
    מה שטייקונים הנכלוליים לא לקחו בחשבון זה שכחלון הוא הרבה הרבה פחות ממה שהם חשבו; הוא עילג, מבולבל, ומקסימום יודע לדקלם כמה סיסמאות פופוליסטיות שהכתיבו לו.
    כעת משכולם רואים את נפנים האמיתיות של כחלון, הצניחה שלו בסקרים ממחישה את העובדה שהוא הופך להיות אפיזודה, וספק אפ יעבור אפילו את אחוז החסימה.

  3. מיכה אילוז
    16 בינואר 2015 @ 22:24

    מה סוד ״ההצלחה״ של משה כחלון – ״ילד מעברת גבעת אולגה״ (ציטוט מדברי ביבי), בן לעולים מלוב, ש״עלה כמטאור״ בשמי הפוליטיקה הישראלית הרדודה?
    לאחר חמש שנות קבע בצה״ל בחיל החימוש, השתחרר משה כחלון בדרגת רב סמל.
    משה כחלון הבין כי האפשרות שלו להמריא בגבעת אולגה מצומצמת ולכן העתיק את מגוריו לחיפה, שם רכש מכספי הפרישה מצה״ל, חנות קטנה ברחוב תל אביב בחיפה, שעסקה במכירת אביזרי רכב, מכשירי רדיו טייפ וכיו״ב
    מאוחר יותר רכש לידה גם פנצ׳ריה וחנות למכירת צמיגים.
    במקביל דאג כחלון להתפקד לסניף הליכוד בחיפה והחל למפות לעצמו את רשת הקשרים בעיר.
    האחיזה שלו בחנות לאביזרי רכב וצמיגים, סייעה לו מאוד בראשית דרכו כ״מנוף״ לעשיית הנחות, טובות וצ׳ופרים לחברים מסניף הליכוד בחיפה.
    אט אט הפך משה כחלון למוכר יותר ויותר בין פעילי הליכוד בחיפה; קפיצת המדרגה שלו התרחשה בעת הבחירות לעיריית חיפה בהתמודדות שבין תא״ל (מיל) רמי דותן (דבוש) לראש העיר המכהן אריה גוראל.
    כדאי בנקודה זו לשים לב לקשרים המיוחדים של משה כחלון עם מקורבים על בסיס חמולתי עדתי, וזאת כמו במקרה רמי דותן (דבוש) שגם הוא יליד לוב (בהמשך יוצגו גם היחסים המיוחדים של משה כחלון עם טייקונים נוספים יוצאי לוב, הבולטים בהם הינם: יצחק תשובה וקובי מיימון).
    תוך כדי פעילותו בסניף הליכד בחיפה במערכת הבחירות המוניציפליות, נוצרה היכרות בין כחלון לעוזי לנדאו, שמינה אותו לתפקיד ראש לשכתו בעת שכהן כשר לביטחון פנים.
    הקשרים שיצר משה כחלון עם פעילים בליכוד, כעת משהתמקם במרכז העשייה של הליכוד, הדרך להתברג במוסדות הליכוד הארציים, היתה כבר קלה יותר עבורו.
    כחלון ניצל ביעילות את קשריו המסועפים עם עסקני הליכוד בחיפה והצפון, את התמיכה שידע לגייס מ״האחווה״ הלובית טריפוליטנית, ומפעילי ליכוד ארציים.
    במהרה הוא הצליח להשתלב במוסדות הבכירים במרכז הליכוד, ובשנת 2003 נבחר לכנסת.
    גם כשנבחר לכנסת, דאג לתחזק את קשריו ומעמדו בחיפה, ובמסגרת זו עמד בראש אתו״ס (הגוף האחראי על התרבות והספורט בחיפה); כל זאת תוך שילוב אינטרסים עם ראש העיר יונה יהב.
    בהמשך גם נראה כי משה כחלון ידע לנצל קשרים אלה ואחרים לטובתו האישית ובתיאום עם יונה יהב הצליח להבריג את אשתו ליאורה כחלון לתפקיד עוזרת מנכ״ל מרכז התרבות ״בית קריגר״.
    יונה יהב דאג גם לקדם את ליאורה כחלון לתפקיד מנכ״לית בית קריגר, וזאת למרות כישורים חסרים, מה שהבטיח לו ״שקט תעשייתי״ מצד כחלון בכך שהוא אכן גם נמנע מלהתמודד מולו על ראשות העיר.
    לאחר שהתמקם משה כחלון בצמרת הליכוד, הייתה הנאמנות שלו נתונה בעיקר לחבריו הטייקונים מהאחווה הטריפוליטנית; קשרים אלה שהיו הדוקים מאוד, נעשו די בהיחבא ובחשאיות, וזאת במטרה שלא לחשוף את מוקדי ההשפעה האמיתיים להם היה נתון.
    בעמדותיו המדיניות היה משה כחלון ממוקם באגף הניצי והימני של הליכוד; כיום הוא מנסה משיקולי בחירות לטשטש עובדה זו, והוא בונה על ״זיכרון חלש״ שלא יציף את העובדה שהוא היה בין המצביעים שהתנגדו לתכנית ההתנתקות.
    כאשר התמנה לשר התקשורת ולא התבלט במיוחד, הוחלט אז ב״אחווה הטריפוליטנית״ שמשה כחלון כשר תקשורת, ״יטפל״ בחברות הסלולר – סלקום, פלאפון ואורנג׳.
    חברות אלו לא מושתתות על ועדי עובדים חזקים, וגם בעיון קל ניתן להיווכח של״אחווה הטריפוליטנית״ אין בהן אחיזה משמעותית.
    זאת הסיבה שמשה כחלון העדיף לטפל תחילה בחברות הסלולר ולא בחברות הטלוויזיה בכבלים. בתקופת כהונתו כשר בממשלה, לא עלה בידו לסייע ל״טייקון״ הדלק והנדל"ן יצחק תשובה, ויש הטוענים כי זאת היתה הסיבה העיקרית לקרע בינו ובין ביבי נתניהו.
    יצחק תשובה התאכזב מאוד כאשר בעקבות "ועדת שישינסקי" הושתו על רווחיו מיסים נוספים, ודרגות החופש שהיו לו בנושאי הזיכיונות לחיפוש והפקה צומצמו. בעקבות כך, החליטה ״האחווה הטריפוליטנית״, לתכנן מהלך שיכריע את הכף הפוליטית לטובתם; בפרטי תכנון המהלך, זוהה משה כחלון כמי שיוכל להוות תשתית לכינון גוף – מפלגה, שתרכז מספיק עוצמה בכיוון שיאלץ את ממשלת ישראל להיות ״הרבה יותר קשובה״ לתכניות ההתעשרות של יצחק תשובה ושותפיו. על פי המהלך, תוכננה ובוצעה פרישה דרמטית של משה כחלון, עם נופך של מסתוריות. במקביל בלי לאבד אף רגע, סוכם עם ״מכללת הבית״ של יצחק תשובה – ״מכללת נתניה״, שהיא תיתן חסות לפעילות הנדרשת להקמת ״מפלגת כחלון״. מכיוון ומכללה לא יכולה להיות אכסניה פוליטית שכזו במוצהר, גובשה תכנית לפיה ״מכללת נתניה״ מכוננת אכסניה אקדמית לכינון של ״מרכז לרפורמות ומנהיגות״. בראש המרכז לא נבחר לעמוד איש עם הישגים אקדמית אלא הפוליטיקאי משה כחלון. את מקור התרומות הרבות שהתקבלו למרכז זה, ואת שכרו שלו, מסרב בדבקות, משה כחלון לחשוף; אבל ידוע לכל שחלק ניכר מן המשאבים נתרמו על ידי יצחק תשובה. במהלך השנתיים בהן שימש משה כחלון כראש המרכז, לא הוצגו תוצרים ופרסומים אקדמיים משמעותיים, ועיקר הפעילות סביב לשכתו המפוארת והמאוישת של משה כחלון נסבה סביב אין פגישות פוליטיות רבות, תכנון והתארגנות יסודית להקמת המפלגה, לרבות מינוי אנשי שטח, ואיסוף הנתונים הרלבנטיים. הערכה הנכונה של ״האחווה״ הייתה שממשלת נתניהו לא תחזיק מעמד מעבר לשנת 2015 ואכן כך בערך גם קרה. כחלון והצוות הגדול שהתקבץ השלימו את התארגנותם והם מקווים לרכב על גל של פופולאריות, להיבנות מחולשתו של נתניהו, מהפירוד בש״ס, מהתפוגגות הזוהר שליווה את מפלגת יש עתיד, ולגרוף קולות ומנדטים מכל חוגי הבוחרים המאמינים לתומם שכחלון הוא ״לוחם ללא חת בטייקונים״, ״רפורמאטור״, ״בעל השקפה מדינית שקולה״ וכו׳ וכו׳ בקיצור קריצה לימין, קריצה לשמאל, נטיעת תקוות ל״דיור בר השגה״, ״שכר מינימום הוגן״, וכו׳ וכו׳ תוך פיזור סיסמאות ומילים סתם של בחירות: שינוי, תקווה, עתיד טוב יותר, ומה לא; ״העיקר שהבוחרים לא יתעמקו יותר מדי, ועל בסיס נפשם הנקועה מכל הבטחות השווא שקבלו עד כה, יהמרו באווילותם כי רבה, הפעם, במה שעוד נותר להם, על מפלגתו של משה כחלון!

  4. עמית מאיר
    16 בינואר 2015 @ 22:23

    כשכחלון מתחיל לדבר עם החיוך האווילי שלו, הוא מזכיר לנו תמיד ילד שניסה לטפס בשלומיאליות על עץ גבוה, נפל, קרע את מכנסיו, ולא מבין מה קרה לו.
    אני בטוח שהטייקון יצחק תשובה ״אוכל את עצמו״ ומתחרט מאוד על ההימור שלו על ״מפלגת כחלון״; תשובה חשב שאף אחד לא ידע על המזימה, וחשב שכחלון הוא ״פיגורה״ שכדאי להשקיע בה.

  5. צבי כהן
    13 בינואר 2015 @ 0:07

    מצוין! ראוי שכולם יתעוררו ויכירו בעובדות, המינהל למקרקעי ישראל אחראי ל42% מעלות הדירה רק דרך עלות הקרקעות, עוד 12% מתבזבזים על בירוקרטיה ואישורים. המינהל הוא גוף איטי וכבד שלא מותאם לעשות עבודה של מונופול אבל בכל זאת עושה זאת. פותחים את שיווק הקרקעות למכרז של עשר חברות פרטיות שאחראיות על השיווק, ההנדסה, התכנון, האישורים, על הרגולציה שכל התוכניות והבנייה מבוצעים באיכות גבוהה ובזמן קצר. מתחרים אחת בשניה לאיכות ומהירות בנייה, אלו שיהיו יעילות יותר יזכו לשווק יותר קרקעות ולגזור את הקופון של ה-12-15% שהיה מתבזבז על הבירוקרטיה, ככה גם נקבל בנייה באיכות גבוהה יותר, גם מהירה יותר וגם יהיה רגולציה מובנית בתוך המערכת. חברות או קבלנים שלא יעמדו בדרישות הרגולציה והפיקוח פשוט יאלצו לספוג חסמים לביצוע פרוייקטים בעתיד. כל ענף הבנייה יתקדם ויצמח אבל מחירי הדירות ירדו ב-30% בקלות. הגיע הזמן שיעשו את הצעד האמיץ הזה שכל קבלן יודע שזה אחד מהבעיות המרכזיות. בנוסף זה יבטל את העובדה שקבלן היום צריך להפקיד ערבות של 20% ממחיר הקרקע במעמד המכרז ואז לחכות 11 שנה של אישורים וריביות שחותכות רווחים ואם הקבלן הצליח לשרוד זאת ולא פשט את הרגל אז הוא מגלגל לאזרח את מחיר הבירוקרטיה והסחבת. תודה שסוף סוף מישהו מבין את הבעיה ומביא את הפתרון היחיד והמדויק להתמודדות עם הבעיה. יישר כוח משה כחלון ו"כולנו"!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן