Skip to content

ניצחון ענק ליחימוביץ'. שפיר ושמולי – מראשי המחאה – בצמרת

ה"דילים" ו"רשימות החיסול" כשלו לחלוטין. איתן כבל נדחק למקום העשירי. בין המנצחים הגדולים גם עומר ברלב שהגיע למקום השישי ברשימה. שני מועמדים שקנו להם שם כלוחמים בשחיתות – משה מזרחי ואלדד יניב – נדחקו למקומות ה-29 וה-30
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ה-ה"דילים" ורשימות החיסול שביקשו להרחיק את שלי יחימוביץ' מצמרת מפלגת העבודה – קרסו לחלוטין. שלי יחימוביץ' ניצחה בגדול והגיעה למקום הראשון בפריימריז של העבודה (השלישי ברשימה לכנסת). ח"כ איתן כבל, ששמו הוזכר כאחד מהעומדים מאחורי "רשימת החיסול"  של יחימוביץ', הגיע רק למקום ההעשירי ברשימה לכנסת, מרב מיכאלי הקדימה אותו במקום אחד והגיעה למקום ה-9. אראל מרגלית – למקום ה-12 ברשימה לכנסת.

צחקה אחרונה. שלי יחימוביץ' - המנצחת הגדולה (צילום: דן בר דוב)
צחקה אחרונה. שלי יחימוביץ' - המנצחת הגדולה (צילום: דן בר דוב)

עוד מתברר כי בוחרי העבודה העלו לראש הרשימה – ובגדול – את המועמדים החברתיים. סתיו שפיר ואיציק שמואלי, מראשי המחאה החברתית, הגיעו למקום הרביעי והחמישי ברשימה לכנסת. אחריהם הפתיע עומר בר-לב והגיע למקום השישי. בולטת עוד במיוחד הצלחת הנשים בפריימריז של העבודה, שהכניסו שלוש נשים לעשיריה הראשונה בנוסף לציפי לבני מ"התנועה".

ניצחון החברתיים: הג'ינג'ים של סתיו שפיר (צילום: רפי מיכאלי)
ניצחון החברתיים: הג'ינג'ים של סתיו שפיר (צילום: רפי מיכאלי)
הקלפי במודיעין אתמול (צילום: צבי זינגר)
הקלפי במודיעין אתמול (צילום: צבי זינגר)

ואלו פניה של הרשימה המשותפת למפלגת העבודה והתנועה: יצחק הרצוג, ציפי לבני, שלי יחימוביץ', סתיו שפיר, איציק שמולי, עמר בר לב, יחיאל בר – מזכ"ל המפלגה, מועמד התנועה (כנראה עמיר פרץ), מרב מיכאלי, איתן כבל, (מקום 11 – שיבוץ יו"ר המפלגה), אראל מרגלית, מיקי רוזנטל, רויטל סוויד, דני עטר, מועמד התנועה (כנראה פרופ' מנואל טרכטנברג), זוהיר בהלול, איתן ברושי, מיכל בירן, נחמן שי, מועמד התנועה, אילת נחמיאס ורבין, פרופ' יוסי יונה. המקומות הבאים, ה-24 וה-25 משוריינים למועמדי התנועה.

שני מועמדים שקנו להם שם כלוחמים בשחיתות – משה מזרחי ואלדד יניב – נדחקו למקומות ה-29  וה-30.

בשלי יחימוביץ' בחרו יותר מ-80 אחוז ממצביעי העבודה. סתיו שפיר, שדורגה אחריה קיבלה 76.1 אחוזים מקולות המועמדים ואיציק שמולי, הבא בתור, זכה ל-64.1 אחוז מהקולות. ח"כ עומר בר-לב זכה לכ-63.5 אחוזים מהקולות. את העשיריה הראשונה סוגרים מרב מיכאלי עם 63.2 אחוז מהקולות ואיתן כבל עם 56.1 אחוזים. אחוז ההצבעה עמד על כ-58 אחוזים שהם 28,367 מצביעים.

יו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג הביע הבוקר סיפוק מהרכב הרשימה: "זהו בוקר של תקווה! בחרנו אתמול רשימה טובה ביותר, נקיית כפיים, אמיצה ולוחמנית עם הרבה ציונות, שמשלבת ניסיון רב עם חשיבה פורצת דרך, אידאולוגיות עמוקות ויכולת מימוש כבירה.

" זו רשימה שמייצגת את כל חלקיה של החברה הישראלית", אמר הרצוג. "היא תוביל את המדינה, יחד עם חברינו מהתנועה ודמויות מצוינות נוספות, לשינוי דרך ולכיוון חדש בארבע השנים הקרובות. העבודה רק מתחילה ולכולם יש מקום להשתלב ולתרום. יש לנו חודשיים להגיע לכל מקום בארץ, לדפוק על כל דלת, לקרוא לאזרחיות ואזרחי ישראל לקחת את ההגה של המדינה הזו יחד איתנו, ולחולל את המפנה שכל מדינת ישראל מייחלת לו", הוסיף.

ההכרזה על תוצאות הבחירות הבוקר, בבית סוקולוב (צילום: רפי מיכאלי)
ההכרזה על תוצאות הבחירות הבוקר, בבית סוקולוב (צילום: רפי מיכאלי)

ח"כ שלי יחימוביץ' הגיבה על התוצאה: "החל מהרגע הזה יש לנו מטרה אחת משותפת להסתער על הבחירות הכלליות במרץ, לגבש את הרשימה לכלל כוח מחץ בראשותו של מי שיהיה בסיכוי גבוה ראש הממשלה הבא של ישראל, יצחק הרצוג, ולהביא קץ לשלטון נתניהו. זו מטרה שהיא קריטית ביותר לעתיד החברה הישראלית ולהבאת תקווה משמעות וטעם לחיים שלנו פה. שלא יהיו רק חיים של פחד הסתגרות ואיומים בלתי פוסקים אלא חיים רגילים של חזון פרנסה טובה וידיעה שאנו חיים במדינה נורמלית דמוקרטית ושפויה".

אלדד יניב, שנדחק למיקום לא ריאלי, הגיב על התוצאה המאכזבת בעמוד הפייסבוק שלו: "חיבוק גדול ותודה. ואל תשכחו מה המשימה הגדולה והחשובה באמת – לנצח את ביבי ב-17 במרץ ולהפוך את יצחק הרצוג לראש הממשלה הבא.

"נורא רציתי להיות חלק מהרשימה לכנסת ה-20. ונורא התאכזבתי שזה לא קרה הלילה,' כתב אלדד יניב, "אבל על האכזבה שלי אתגבר והנצחון שלי הוא תמיד במקום משמעותי יותר.

אלדד יניב אתמול, במהלך הפריימריז. "היה קצת בכי והרבה באסה" (צילום: רפי מיכאלי)
אלדד יניב אתמול, במהלך הפריימריז. "היה קצת בכי והרבה באסה" (צילום: רפי מיכאלי)

"אני מוקף באנשים שאני הכי אוהב. וכמו תמיד בלילות כאלה, נרדמנו כל המשפחה יחד – במיטה צפופה אחת. ועל הספות בכל הבית והמיטות של הילדים, נרדמו במהלך הלילה – חלק מהאנשים שהתאהבתי בהם בחודש האחרון והיו הצוות והקבוצה שלי בקמפיין הזה. ככה. עם הבגדים. ועם הנעלים. הם לא חזרו למשפחה האהובה שלהם. ונשארו איתי. וגם זה לא דבר מובן מאליו.

"לפנות בוקר, זרחה השמש. הערתי את כולם. ועדכנתי שלא הלך. היה קצת בכי. והרבה באסה. אבל הייתה הרבה אהבה. עם המשפחה שלי ואנשים קסומים, שזכיתי להכיר. אני יוצא מהמסע הזה בדיוק כמו שנכנסתי אליו. אדם שלם".

ממטה ההסברה של הליכוד נמסר: ״מפלגת העבודה בחרה רשימת שמאל מובהקת בראשות ציפי ובוז׳י, שלי יחימוביץ, סתיו שפיר וזוהיר בהלול.

"אזרחי ישראל צריכים לבחור מי ישמור בנחישות על חוסנה של ישראל מול האיומים והאתגרים הניצבים בפנינו – ממשלת שמאל של ציפי, בוזי, שפיר ובהלול או ממשלת ליכוד חזקה, אחראית ומנוסה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו״.

הבית היהודי הגיב על תוצאות הפריימריז בעבודה: "העבודה בעיניים הסתיימה. הבוקר מפלגת העבודה בחרה רשימה פוסט ציונית שסתמה את הגולל על שאיפותיה להיות מפלגת שלטון. מתומכי משט המרמרה, דרך חברי הקרן החדשה לישראל התומכים בביטול חוק השבות ועד מועמדים שהודיעו כי מתביישים בהמנון המדינה. אבות התנועה מתהפכים בקברם".

ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) הגיב: "שלא יסתתרו, לא ישקרו לכם ולא יעבדו עליכם: ב'עבודה' נבחרו מועמדים מהשמאל הקיצוני ביותר. גם בתפיסות הכלכליות-חברתיות וגם בתפיסות המדיניות. שלא יספרו לכם סיפורים: מי שתומך בהעלאת מיסים ובהכבדת נטל המס עליכם הוא שמאל קיצוני. מי שמאמין ש'הפתרון' לסכסוך הוא חזרה לקוי 1967, חלוקת ירושלים והתרפסות בפני אבו מאזן – הוא שמאל קיצוני".

[related-posts]

3 Comments

  1. גורן
    15 בינואר 2015 @ 18:02

    לתת לטירונים לנהל "קרב" מסוכן רשימה של חסרי נסיון ניהולי

    • עמית מנדלזון
      15 בינואר 2015 @ 18:14

      עוד יותר מסוכן זה לתת לאוסף של כשלונות צ'אנס נוסף להיכשל

  2. גידי
    14 בינואר 2015 @ 13:11

    כמה הערות
    1.מהיום חמאס וחיזבאאלה ואיראן לומדים על היכולות של בוזי שלי שמולי ושפיר,האם הם בוכים או צוחקים…?
    2.האמת די מרענן ,נבחרת טירונים צעירים שעדיין לא הושחתו.
    3.אלדד יניב למד היום שהציבור , לא חושב שקמפיין טוב יכול ליישר עץ עקום…!
    4.ראו סקרים אין פתרון לאף גוש ,העם ברובו ימין.נראה שממשלה של ביבי בוזי יכולה להצליח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן