Skip to content

ליברמן: "צריך להיפטר מאבו מאזן ולמגר את שלטון החמאס"

"אותן מדינות אירופאיות ששותקות לנוכח ההשתלחויות החוזרת ונשנות של ארדואן במדינת ישראל, הקורא למדינתנו מדינת טרור, תורמות לאותה שנאה רצחנית כלפי יהודים באירופה. שתיקת הכבשים של אירופה המתורבתת, אירופה של פוליטיקלי קורט כלפי בריון שכונתי ואנטישמי כמו ארדואן וחבורתו מחזירה אותנו למציאות של שנות ה-30״
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אם מדברים ברצינות על תהליך מדיני צריך קודם כל להפטר מאבו מאזן היושב ברמאללה ולמגר את שלטון החמאס בעזה. בלי שני הדברים הללו כל מאמצינו בגדר הכל דיבורים, הכל כאלם פאדי". כך אמר הבוקר שר החוץ, אביגדור ליברמן. ליברמן נאם לפני זמן קצר בפני שגרירי ישראל במדינות אירו-אסיה.

"צריך להפסיק להיות פוליטיקלי קורקט ולהגיד את האמת". ליברמן (צילום: אלרם מנדל, משרד החוץ)
"צריך להפסיק להיות פוליטיקלי קורקט ולהגיד את האמת". ליברמן (צילום: אלרם מנדל, משרד החוץ)

בהתייחסו למהלכים הפלסטינים האחרונים ואמר עוד שר החוץ: ״מה שקרה, במיוחד בחודש האחרון, זה חציית כל הקווים האדומים. הניסיון הנוסף להעביר החלטה חד-צדדית במועצת הביטחון על הקמת מדינת פלסטינית וההצטרפות לבית הדין הבינלאומי בהאג, לא משאירים לנו שום ברירה אלא לפעול בצעדים נחושים נגד אבו-מאזן. אסור שהפעם הקפאת הכסף לפלסטינים תופשר אחרי תקופה קצרה כפי שקרה בפעמים קודמות, כפי שקרה גם לאחר הניסיון הראשון של אבו מאזן להעביר החלטה במועצת הביטחון, כשאחרי תקופה קצרה הוחזר מלוא הסכום. הפעם צריך להבהיר שהכסף יועבר אך ורק לאחר הסתלקותו של אבו מאזן.

"ראיתי גם את היוזמות בסנאט ובקונגרס לסגור את הנציגות הפלסטינית בוושינגטון ולהקפיא להם גם את הסיוע הכספי האמריקאי,ואני מדגיש שזו יוזמה אמריקאית בקונגרס ובסנאט ולא יוזמה ישראלית", אמר ליברמן. "אני בהחלט חושב שזהו צעד בכיוון הנכון. אני חושב שכבר אחרי אנאפוליס היה צריך להגיע למסקנה שאבו מאזן הוא לא פרטנר להסדר אלא מכשול להסדר. הוא משתמש ברטוריקה נגד טרור קונבנציונאלי אבל מוביל בעצמו טרור מדיני. את היוזמות האחרונות אי אפשר להגדיר אחרת אלא כטרור מדיני.

"אסור למצמץ ולזגזג חייבים ללכת עד הסוף. גם אם יכריזו על הפסקת התיאום הביטחוני וגם אם יעורר מהומות ופרובוקציות בירושלים ביו"ש, אנו צריכים להיות נחושים וברורים ולהבהיר את עמדתנו זו גם לעם ישראל וגם לקהילה הבינלאומית״, אמר ליברמן.

בהתייחסו לפיגועים בצרפת אמר השר ליברמן: ״מטריד מאד הרצון של חלק ממדינות אירופה להיות 'פוליטיקלי קורקט' בכל מחיר ולהתעלם מן העובדות הברורות והקשות. כשראיתי ב-CNN את הסיקור של הפיגוע בחנות היהודית, בלט לעין הניסיון של התחנה להתעלם מהנקודה היהודית. דיברו שם אך ורק על המקרה ולא הזכירו בשום פנים ואופן את העובדה שזו חנות השייכת ליהודים ובני הערובה והנפגעים הם יהודים, ואת העובדה שאלו שנרצחו נרצחו בגלל שהם יהודים.

"רוב השיח, גם בעולם וגם בצרפת, היה על חופש הביטוי, על הקיצוניות, על איסלמופוביה ולא על אנטישמיות, וזה מצער ומדאיג מאוד, במיוחד על רקע הפיגועים הקודמים בטולוז ובמוזיאון היהודי בבריסל", אמר ליברמן. "לכן, צריך להפסיק להיות פוליטיקלי קורקט ולהגיד את האמת. זו אותה שנאת היהודים הקלאסית בגרסה מודרנית והתשתית העיקרית לאנטישמיות הרצחנית היא הקיצוניות האיסלאמית. קיצוניות איסלאמית מצד אחד והשתלחות בלתי מרוסנת ובלתי הוגנת כלפי ישראל מהצד השני".

ליברמן תקף גם את נשיא טורקיה ארדואן ואת התעלמות מדינות אירופה משנאתו ליהודים ולישראל. "גם אותן מדינות אירופאיות ששותקות לנוכח ההשתלחויות החוזרת ונשנות של ארדואן במדינת ישראל, הקורא למדינתנו מדינת טרור, תורמות לאותה שנאה רצחנית כלפי יהודים באירופה. ההתעלמות שלהן מאותה שנאה והסתה שארדואן מטפח כלפי מדינת ישראל זה דבר שאסור לעבור עליו לסדר היום – וכשמחפשים את הסיבות לגילוי האנטישמיות באירופה, למה זה קורה ואיך זה קורה, זו אחת הסיבות. שתיקת הכבשים של אירופה המתורבתת, אירופה של פוליטיקלי קורט כלפי בריון שכונתי ואנטישמי כמו ארדואן וחבורתו מחזירה אותנו למציאות של שנות ה-30״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן