Skip to content

"הפלסטינים מתייחסים לאו"ם כאל מכונת הממתקים הפרטית שלהם"

כך אומר שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור. פרושאור, שדיבר בדיון הרבעוני במועצת הבטחון, על המזרח התיכון, אמר: "אבו מאזן מתעקש לשמור באדיקות על שלושת ה'לאווים' הידועים של ועידת חרטום: לא לשלום, לא להכרה בישראל כמדינה יהודית, לא למשא ומתן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ככל שהפלסטינים אומרים יותר 'לא', כך האו"ם אומר להם יותר 'כן'". כך אמר שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, בדיון הרבעוני במועצת הבטחון, על המזרח התיכון.

מאוחדים בעקבות הפיגועים בפריז (צילום: באדיבות משלחת ישראל באו"ם)
מאוחדים בעקבות הפיגועים בפריז (צילום: באדיבות משלחת ישראל באו"ם)

"אבו מאזן נמצא כבר בשנה העשירית של הכהונה בת חמש השנים שלו", אמר פרושאור. "הוא מוכן לומר ולעשות כל דבר כדי להיאחז בכסא. באותו הזמן, הוא נוכח – נפקד בעזה ומפקיר את האנשים שלו להנמק תחת שלטון חמאס.

 "משום מה, ארגון האומות המאוחדות נוטה לעסוק במה שישראל אמורה לתת ובמה שהפלסטינים אמורים לקבל. הפלסטינים מתייחסים לאו"ם כאל מכונת הממתקים הפרטית שלהם- הם בוחרים מוצרים כאוות נפשם ולא טורחים אפילו להכניס מטבע. מאז שהאו"ם קבל אותם לשורותיו כמדינה שאינה חברה ב-2012, הם רואים באו"ם מאגר הזדמנויות בלתי נדלה. ארגון שנותן ונותן ולא מצפה לדבר בתמורה", אמר שגריר ישראל באו"ם. "כל מי שמקבל את הצעדים החד צדדיים שלהם מעודד אותם להמשיך בטריאתלון הדיפלומטי הרגיל שלהם – ריצה ובריחה ממשא ומתן, הצבת מכשולים לתהליך השלום, ודיווש לכיוון סכסוך מתמשך".

 פרושאור התייחס להצטרפות הפלסטינים לבית הדין הבינלאומי: "אבו מאזן מתעקש לשמור באדיקות על שלושת ה'לאווים' הידועים של ועידת חרטום: לא לשלום, לא להכרה בישראל כמדינה יהודית, לא למשא ומתן. הפלסטינים מחפשים קיצורי דרך שלא קיימים ועושים פוליטיזציה לגופים בינלאומיים. כמה נוח שהפלסטינים בקשו להעניק סמכות שיפוט לבית הדין החל מה- 13 ביוני 2014, יום אחרי ששלושה נערים ישראלים נחטפו ונרצחו על ידי רוצחים פלסטיניים. בית הדין טען שההצטרפות של הפלסטינים היא הליך טכני בלבד. אני יכול להבטיח לכם, שאלפי הרקטות ששוגרו לעבר ישראל, והאזרחים החפים מפשע שנרצחו לא היו הליך טכני בלבד.

 "הצעת ההחלטה שהפלסטינים נכשלו להעביר לאחרונה, ושבה מדינות אירופאיות רבות תמכו, לא ענתה על הצרכים הביטחוניים של ישראל, לא שמה סוף לטרור הפלסטיני, לא דרשה הכרה בישראל כמדינה יהודית. כל שהיא בקשה לעשות היה לקבוע תאריך יעד של שנה לסיום הסכסוך, שבסופה, הפלסטינים יוכלו לקבל מדינה, מבלי לתת דבר", אמר רון פרושאור. "אי אפשר לנופף בשרביט קסם ולקוות שכל הנושאים הקריטיים כמו גבולות, סידורי בטחון או זכות השיבה יתנדפו כלא היו. שום גבינה שוויצרית, וופל בלגי או יין צרפתי לא יכולים לטשטש את הטעם הרע הזה".

 באשר לשיקום עזה, אמר פרושאור: "ישראל נוקטת בצעדים משמעותיים לשיקום עזה. לעומת זאת, בזמן שנפט זורם בצינורות של מדינות ערב העשירות, הצינורות שהיו אמורים להזרים את הסיוע שהן הבטיחו לפלסטינים נותרו יבשים לגמרי.

 "ישראל היא המדינה היחידה במזה"ת שדוגלת בזכויות אדם ובדמוקרטיה. הגיע הזמן של מדינות העולם להחליט באיזה צד הן בוחרות. הבהירו לפלסטינים שעליהם לומר 'כן להכרה בישראל כמדינה יהודית, כן לדיאלוג וכן לשלום'".

 באשר למתקפת הטרור בפריז, אמר פרושאור: "עמדנו מאוחדים בכל ערי העולם בעקבות הפיגועים בצרפת, וכך עלינו לעמוד גם כשמדובר במחויבותנו לחירות האדם. אזרחי העולם וכל הערכים בהם אנחנו מאמינים נתונים תחת מתקפה. אנחנו רואים זאת בבירור בניגריה, בפקיסטן, בסוריה ובעיראק, בערב הסעודית ובאיראן. אסור לעולם לעמוד מנגד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן