Skip to content

ח"כ מוטי יוגב לתושבי העוטף: "תמכתם בהתנתקות? אכלתם אותה"

בדיון שערכו חברי פורום ראשי ועדות המשנה בוועדת החוץ והביטחון, תקפו תושבים ביישובי עוטף עזה את מערכת הביטחון, על שהפקירה אותם. "התחושה שלנו היא שקיים משבר עמוק בינינו לבין מערכת הביטחון. חלק גדול מההבטחות שקיבלנו כלל לא קוימו עד היום. תחושת הביטחון לא צריכה להיפגע בגלל שיקולים תקציביים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סערה פרצה היום בדיון של ראשי ועדות המשנה, בוועדת החוץ והביטחון, כאשר ח"כ מוטי יוגב ("הבית היהודי") פנה לאחד מתושבי עוטף עזה, שהלין על הפקרת התושבים – ואמר לו: "תמכתם בהתנתקות? אכלתם אותה". תושבי העוטף טענו להפקרות עקב הוצאת חיילי צה"ל ממרבית היישובים סביב הרצועה.

"אכלתם אותה". מוטי יוגב (צילום: ויקיפדיה)
"אכלתם אותה". מוטי יוגב (צילום: ויקיפדיה)

ח"כ עומר בר-לב, חבר פורום ראשי ועדות המשנה, תקף את הממשלה ואמר כי הפקירה את התושבים ביישובי העוטף. "האמת היא שמדינת ישראל הפקירה אתכם", אמר בר-לב. "הניסיון להפריד בין 'תחושת ביטחון' לבין 'ביטחון' הוא אקט ציני ושגוי, הנובע מחוסר הבנה בסיסי של שר הביטחון וראש הממשלה בהבנה שלהם מה הוא ביטחון. הם לא מבינים מה יגרום להגירה חיובית לעוטף עזה שזו התשובה הציונית לחמאס ומה יגרום להגירה שלילית. העובדה שגורמי צה"ל ומשרד הביטחון אפילו לא נכחו בדיון מביעה יותר מהכל את הזלזול בתחושות התושבים".

במהלך דברי בר-לב התפתח ויכוח סוער בינו לבין יו"ר הוועדה, ח"כ יריב לוין שניהל את הישיבה. ח"ככ לוין טען כי בר-לב הופך את הדיון לפוליטי. בר-לב  השיב לו: "מדובר בדיון ענייני בנושאי ביטחון והוויכוח הקיים מול מערכת הביטחון והשר שלא טרחו להתייחס לנושא". בעקבות דברי בר-לב והתגובות של חברי כנסת בוועדה, התפרצו תושבי עוטף עזה ואמרו לחברי הכנסת כי הם חשים שהמדינה מפקירה אותם.

דובי דקל, תושב העוטף, אמר: "התחושה שלנו היא שקיים משבר עמוק בינינו לבין מערכת הביטחון. חלק גדול מההבטחות שקיבלנו כלל לא קוימו עד היום. תחושת הביטחון לא צריכה להיפגע בגלל שיקולים תקציביים. לכל הפחות שיחזירו את החיילים באופן מידי עד שיקימו את המכשול".

איילת אפשטיין טענה כי מרבית אנשי כיתת הכוננות בישובים הם אנשים מבוגרים שעובדים מחוץ לישוב וכי אין להם אפשרות להגיע במקרה חירום לישוב עצמו תוך פחות מעשרים דקות. "אנחנו הולכים לישון מידי ערב עם תחושת פחד. באופן קבוע ישנם ניסיונות חדירה. אנחנו חגורת הביטחון של המדינה אבל התחושה היא פשוט נוראית. יום אחד החיילים ששמרו עם אפוד מלא צמוד לגני הילדים פשוט נעלמו ללא התרעה מוקדמת".

אלירז לוי הוסיפה: "נהרגו לנו תושבים פשוט סתם. יש לנו משבר אמון קשה. אנחנו דורשים שתהיה תוכנית פינוי מסודרת שתיושם תיושם במידה ונכנס לסבב לחימה נוסף. אנחנו חיים בטראומה מתמשכת מסיבוב לסיבוב כבר 14 שנים. יש לנו בקושי כמה שניות של התרעה לפני כל נפילה".

עדי חמווי אמר: "אף אחד לא מדבר אתנו לפני שמתקבלת החלטה. אחרי הפיגוע במרכול בפריז הציבו 5000 חיילים כדי לשמור על מוסדות יהודיים וכל זה רק בשביל לחזק את תחושת הביטחון". מירב כהן הוסיפה: "התחושה היא שאנחנו יתומים מהמדינה. הדיסקט של כל הילדים בעוטף נישרט לחלוטין. הילדים מתנהגים כמו חיילים. ההידברות שלנו עם הצבא זה כישלון. כל רעש פשוט מקפיץ את אותנו. מה אנחנו בסך הכול מבקשים ? חשוב להבין שעוטף עזה חלש זה מדינת ישראל חלשה. אל תינטשו אותנו, אנחנו שילמנו מספיק".

יו"ר הוועדה ח"כ יריב לוין (ליכוד) אמר בדיון: "עיני הוועדה מופנות בשעה זו לא רק לעבר הדרום אלא גם צפונה. האויבים שלנו לא יצאו לפגרת בחירות. הם לא מפסיקים לתכנן פיגועים וגם לא מפסיקים להבריח אמל"ח רק משום שאנחנו מתמקדים כרגע בדברים אחרים. האחריות של ראש הממשלה, שר הביטחון והוועדה היא להמשיך לטפל בנושאים הביטחוניים כאילו אין בחירות מתוך כוונה להעביר מסר לצד השני שאנחנו דרוכים ומוכנים".

בעקבות דברי ח"כ יוגב תקף ראש מועצת אשכול חיים ילין, שאך לאחרונה הצטרף למפלגת יש עתיד: "הבית היהודי, מפלגת 'האחים', חושפת כל פעם מחדש את הפרצוף האמיתי שלה. מהאמירות החשוכות על נישואים של חד מיניים, דרך ההתבטאויות האומללות על גיוס נשים לצבא ועד חוסר הבושה של להטיל את האשמה במצב הביטחוני בדרום, על תושבי עוטף עזה. הבית היהודי הפכו למפלגת ימין קיצוני שמשסעת ומפלגת את העם במקום לנסות לאחד אותו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן