Skip to content

סופית: נאסר שידור הסרטון "הגנון של ביבי"

"אין המדובר כאן בצילום תמים של ילדים המשחקים בגן. גם לנסיבות ולמסר ישנה חשיבות בקביעת תחולת הסייג", כותב יו"ר ועדת הבחירות, השופט סלים ג'ובראן, בהחלטתו. "כאן, עסקינן בסרטון בחירות מבויים במטרה להעביר מסר פוליטי ואף לגרוף רווח פוליטי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, השופט סלים ג'ובראן, אוסר את הצגתו של סרטון הווידיאו המכונן "הגנון של ביבי" – שבו מופיע ראש הממשלה בנימין נתניהו ונוזף בילדים הקרויים "איווט", "ציפי", "נפתלי" ושאר ה"ילדים" המתמודדים מולו בבחירות לכנסת. בנוסף נקנס הליכוד ב-5000 שקל.

בכך קיבל השופט ג'ובראן את עתירת "התנועה לאיכות השלטון" ואסר את פרסומו של סרטון הווידיאו בכל מתכונת שהיא, אם בערוצי הטלוויזיה והרדיו, אם במסגרת אתרי האינטרנט, או בכל מקום אחר.

צילום מסך מה"גנון של ביבי". נאסר לפרסום ע"י ועדת הבחירות המרכזית
צילום מסך מה"גנון של ביבי". נאסר לפרסום ע"י ועדת הבחירות המרכזית

"אין המדובר כאן בצילום תמים של ילדים המשחקים בגן. גם לנסיבות ולמסר ישנה חשיבות בקביעת תחולת הסייג", כותב השופט ג'ובראן בהחלטתו. "כאן, עסקינן בסרטון בחירות מבויים (עובדה שהמשיבים לא מכחישים) במטרה להעביר מסר פוליטי ואף לגרוף רווח פוליטי. נראה שהשימוש בילדים במסגרת הסרטון מבקש להבהיר נקודה: ראש הממשלה הוא המבוגר האחראי, והילדים (ששמותיהם כאמור זהים לשמותיהם של מנהיגים פוליטיים ממפלגות אחרות) הם, ובכן, ילדים. ברי, כי כאשר אין עוררין שהילדים צולמו במיוחד למען הסרטון, והסרטון הוא בגדר תעמולה".

עוד כותב השופט ג'ובראן בהחלטתו: "אני מוצא כתמוהה, עם כל הכבוד, את טענתם של המשיבים כי הסרטון דלף בטעות לרשת האינטרנט ובכלל לא אוּשר לשידור. האיסור על שימוש בילדים תוך תעמולה חד וברור. אני מתקשה להבין מדוע הושקעו כספים מלכתחילה והטריחו את ראש הממשלה בצילום לסרטון, אם התוכן כלל לא יוּעד לשידור. משכך, אני מוצא קושי רב בגרסת המשיבים. ברי, כי המשיבים כבר הפיקו רווח פוליטי משמעותי מהסרטון: ערוצי התקשורת, הטלוויזיה, הרדיו, ואתרי האינטרנט המובילים בישראל, עוסקים בסרטון זה כבר מספר ימים, ואף שידרו אותו פעמים רבות. לאמור, הנסיבות המתוארות לעיל משאירות מספר רב של סימני שאלה פתוחים בנוגע לטענת המשיבים בהקשר זה.

"משכך, ניתן בזאת צו מניעה האוסר את פרסומו של הסרטון. למען הסר ספק, יצוין, כי צו זה חל על שידור הסרטון בכל מתכונת אם במסגרת כתבה בערוצי הטלוויזיה והרדיו, אם במסגרת כתבות באתרי האינטרנט, וכיו"ב", כותב יו"ר ועדת הבחירות. את דבריו הוא מסיים בציטוט משירו של יהודה עמיחי: "אלוהים מרחם על ילדי הגן; פחות מזה על ילדי בית הספר; ועל הגדולים לא ירחם עוד".

"המחוקק מצא לנכון, ובצדק רב, להוציא את ילדינו אל מחוץ לזירת המשחק הפוליטי. כל שימוש מעין זה בילדים, מעצם טבעו, ובניגוד לחריגים המצומצמים שבגדרי הסעיף, נתפס כציני ואופורטוניסטי", נאמר בהחלטה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן