Skip to content

בצריכה מתמקדת: סכיני גילוח לגברים

לקחנו לבדיקה את ארבעת המותגים הקיימים בשוק סכיני הגילוח, ובמשך שבועות ארוכים, התגלחנו איתם. איזה נוח יותר להחזיק, מה גרם לנו לדמם, את מי אנו (גם) שונאים ומי גרם לנו לשנות את דעתנו? כל התשובות בכתבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

XBlade

ציון: [rating=5]

בסכין הגילוח הגרמני נתקלנו כאשר הגיע לראשונה ארצה ופעם נוספת לטובת מבחן סכיני הגילוח של מגפון. 'נתקלנו' זו כנראה המילה הנכונה להשתמש בה כדי לתאר את המפגשים הראשונים: התוצאה הייתה פנים מדממות מתמיד, כאילו אדוארד עם ידי המספריים שלו ניסה ללטף אותנו. הפעם החלטנו לתת לו צ'אנס נוסף, במיוחד לאור ביקורות טובות ששמענו מידידים. הפעם הבנו את הבעיה: העובדה שהוא קל משקל יחסית, דורשת לתרגל טכניקה שונה כשמחזיקים את הידית, עד שמגיעים למידת החוזק שיש להפעיל כדי שהסכין יגלח את העור ולא את העורק. כשעשינו זאת, חסכנו לעצמנו גליל נייר טואלט, כמו גם לא מעט כסף: המכירה שלו דרך האינטרנט בלבד היא ככל הנראה רק אחת הסיבות לכך שהוא זול כל כך, הוא גם קל יחסית לניקוי. החסרון העיקרי, למי שזה חשוב לו, הוא העדר הסכין הנפרד שיש לג'ילט, לדוגמה, המאפשרת לגלח בנוחות גדולה יותר מתחת לאף וסביב השפתיים; ולא תמצאו כאן אופציה לידית רוטטת, אפשרות שמעולם לא הצלחנו להבין במה היא עדיפה על פני סכין דוממת. עם זאת, אפשר לבחור בין סכין של 3 ל-5 להבים. אל תהססו, תשקיעו בחמישה, זה חוסך זמן גילוח.

20/23 שקל לידית וסכין, 29/36 שקל ל-4 ראשים של 3/5 להבים. להשיג ב-www.xblade.co.il

Xblade (צילום: דן לב)

XBlade – קל משקל, אך דורש טכניקת גילוח מקורית

Gillette

ציון: [rating=4]

עם ג'ילט יש לנו יחסי אהבה-שנאה של שנים ארוכות. אנחנו אוהבים את ההשקעה בידית של ה-Fusion Pro-Glide, שהיא הנוחה והיציבה ביותר, והעובדה שהתרגלנו אליה אומרת שעור הפנים שלנו די מרוצה גם הוא. הסכין עצמה מגלחת היטב את הזיפים ויש לה את אותה סכין נפרדת שמאפשרת גילוח קל בזויות בעייתיות, דבר המשפר את חווית הגילוח. ויש מי שמתלהב ממהדורות מוגבלות, כמו הידית שהושקה לקראת המונדיאל ונצבעה בצבעי ברזיל, וגם לידית עם הרטט – יש לא מעט קונים. השנאה שלנו נובעת בחלקה מהעובדה שהוא אינו קל לניקוי, ובעיקר המחיר: זו הסכין היקרה ביותר בישראל, הידית ובעיקר הסכינים שצריך לרכוש כל מספר שבועות. הבשורה היחידה בתחום הזה מגיעה מהייבוא המקביל שהחלה רשת ויקטורי, המוזילה את מחיר רביעיית הסכינים מ-75 שקל ומעלה לרביעייה ברשתות השונות ל-45 שקל; וראוי לציין גם את התגובה של רשת רמי לוי, שהחליטה להוריד אותו ל-42.9 שקל. עדיין יקר, אבל אפשרי.

מ-45.8 שקל לידית עם סכין, מ-42.9 שקל לרביעייה. להשיג ברשתות הפארם והשיווק.

Gillette – נוח ויציב, אך הכי יקר בארץ

Schick

ציון: [rating=3]

הניסיון של החברה לכבוש נתח שוק גדול יותר בתחום הגילוח הגברי הביאה להשקה של Power Select Schick Hydro 5, סכין עם שלוש דרגות רטט וסממן להחלפת סוללה. כל זה נשמע מבטיח, אבל בפועל, מעולם לא הצלחנו להרגיש בהבדל משמעותי בין גילוח עם רטט לבין גילוח בלעדיו. גם עניין החיווי, יש להודות, קצת מיותר, אלא אם כן אתם נוטים לסבול ממחסור בסוללות ולא יכולים להתגלח בלי ויברציה קלה בעור. מלבד זאת, הידית לא נוחה מספיק להחזקה. היא דורשת הסתגלות, במקום להסתגל לכף היד, ולמרות שהפעולה אפשרית, זה לא ממש נוח. הסכין סבירה באיכותה – הגילוח אינו הקרוב ביותר שחווינו אבל הוא מספיק בשביל יום עבודה. עם זאת, הראש המתקפל חושף סכין סמי נסתרת, המאפשרת גם היא גילוח נוח יותר בזויות מאתגרות. עבור כל זה, המחיר המתבקש גבוה מדי. זו גם הסיבה שזו הסכין הקלה ביותר לניקוי מבין הארבע.

49.9 שקל לידית עם סכין, מ-26.5 שקל לרביעיית סכינים. להשיג ברשתות השיווק והפארם.

Schick – הגילוח אינו הקרוב ביותר שחווינו אבל הוא מספיק בשביל יום עבודה

M5

ציון: [rating=3]

המותג הפרטי של הסופר-פארם עומד מאחורי סכין הגילוח הזו, הנמכרת כמובן רק בסניפי הרשת. היצרן שלה מוכר יותר מהרשת הישראלית: זו חברת אנרג'ייזר העולמית. עם חמישה להבים וידית אחיזה מתכווננת אמורים לקבל כאן תוצאה טובה, אך בפועל החוויה בינונית. הידית נוחה יותר ביד מאשר Schick או Xblade, אך לא מגיעה לרמה של Gillette. הסכין עצמה אינה איכותית במיוחד – היא מאבדת מהחדות שלה מהר יותר מזו של מותגים אחרים. הניקוי שלה סביר גם הוא – לפעמים דורש יותר מאמץ ממה שאנו רגילים. המחיר נמצא במקום טוב באמצע, אבל יש זולים וטובים ממנו.

40 שקל ל-ידית וסכין, 40 שקל לרביעיית סכינים.

M5 – הידית נוחה, אך הסכין עצמה אינה איכותית במיוחד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן