Skip to content

כמעט אלפיים ילדים נפגעו בתאונת דרכים בעת נסיעה ברכב בשנת 2014

הבוקר נהרגה תנוקת בתאונת דרכים. 1862 ילדים בגילאי 0-14 נפגעו בתאונת דרכים בשנת 2014 בעת נסיעה ברכב, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשנת 2014 (חודשים ינואר-נובמבר) נהרגו בתאונות דרכים חמישה ילדים שנסעו ברכב ונפצעו באורח קשה 36 ילדים. מתוך חמשת הילדים שנהרגו, ארבעה מהם נהרגו בעת שנסעו ברכב בכביש בינעירוני, אחד נהרג בתחום העירוני, בתל אביב.

בממוצע של 10 השנים האחרונות (2005-2014), נפגעים מדי שנה למעלה מ- 2,500 ילדים בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, כ- 12 ילדים נהרגים בממוצע בשנה וכ – 67 נפצעים באורח קשה.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במקרים רבים ילדים נפגעים בעת נסיעה ברכב, מאחר ולא היו חגורים בחגורת בטיחות או במושבי בטיחות בהתאם לגילם. אכיפה רצופה ונטולת פשרות היתה מגבירה את מודעות ההורים לכך שהם מסכנים באופן ממשי את חיי ילדיהם כאשר הם לא חוגרים אותם בעת נסיעה, גם הקצרה ביותר".

צילום אמיתי של ילד ברכב (צילום אור ירוק)

התפלגות הנפגעים בתאונות דרכים ברכב, בקרב ילדים עפ"י ערים:
• בירושלים נפגעו 83 ילדים..
• בחיפה נפגעו 58 ילדים.
• בתל אביב נפגעו 41 ילדים וילד אחד נהרג.
• בבאר שבע נפגעו 37.
• בטבריה נפגעו 23 ילדים.
• בפתח תקוה נפגעו 21 ילדים.

הסיכון העיקרי לילדים הנוסעים ברכב הוא היעדר שימוש או שימוש לקוי בחגורות בטיחות או במושבי בטיחות. באוגוסט 2014, אישרה ועדת הכלכלה תקנה הקובעת כי מספר הנוסעים שיוסעו ברכב יהיה כמספר חגורות הבטיחות. כלומר אם יש שלוש חגורות בטיחות מאחור, ניתן יהיה להסיע עד שלושה אנשים. עד עתה החוק התיר להסיע מספר רב יותר של אנשים מאשר חגורות הבטיחות (תקנה 83ב'). המטרה: להפחית את מספר נוסעי הרכב שלא חגורים בחגורת בטיחות בכדי להפחית את מספר הנוסעים שנפגעים בתאונות דרכים.

על פי הנתונים העולמיים, למרות שמרבית ההורים מקפידים להושיב תינוקות ופעוטות בכיסאות בטיחות כנדרש, שיעוד חגירת ילדים באמצעי הבטיחות המתאים לגילם יורד בצורה דרמטית לאחר גיל כיסאות הבטיחות. הסיבה לכך היא ככל הנראה חוסר המודעות של ההורים לחשיבות הושבת הילד ברכב במושב בטיחות המתאים לגילם (בוסטר) והיעדר הסברה מתאימה לכך ולחוק המחייב זאת.

בכדי שהילד יישב בצורה בטוחה בעת הנסיעה על ההורים להקפיד:
• תינוק עד גיל שנה חייב תמיד לשבת במושב בטיחות כשפניו נגד כיוון הנסיעה. במידה והתינוק יושב ליד הנהג, יש לוודא כי כרית האוויר מנותקת. במידה והתינוק יושב במושב האחורי, עדיף למקם את מושב הבטיחות במושב האמצעי.
• פעוטות מגיל שנה ועד גיל ארבע יכולים לשבת במושב בטיחות עם רצועות פנימיות עם כיוון הנסיעה.
• ילדים מגיל 4 ועד לגובה של 145 ס"מ, חייבים לשבת על מושב מגביה (בוסטר), המאפשר לחגורת הרכב להתמקם בצורה נכונה ונוחה על הגוף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן