Skip to content

דיסקין: בחירות על הדרך מייאוש לתקווה ולא בחירות 'רק לא ביבי'

ראש השב"כ לשעבר כותב בעמוד הפייסבוק שלו: "אני רואה לצערי את הבחירות חוזרות להיות בחירות 'רק לא ביבי' ו'רק לא שרה' ואת התקשורת חוגגת על עניינים שבסופו של יום אינם ענייני המהות בבחירות הללו. על כל מי שרוצה שינוי ותקווה לדרוש ממפלגות המרכז והשמאל הציוני, שלא לחזור על הטעויות החמורות של מערכת הבחירות האחרונה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, קורא שוב למפלגות המרכז והשמאל, להתחייב שלא יחברו במו"מ קואליציוני עם מפלגות הימין ולהציג תכניות כלכליות, חברתיות וביטחוניות או להתמקד בסיסמה "רק לא ביבי".

"להציג תכנית חברתית - כלכלית, מדינית וביטחונית". דיסקין (צילום: דן בר דוב)
"להציג תכנית חברתית - כלכלית, מדינית וביטחונית". דיסקין (צילום: דן בר דוב)

"אלו בחירות על הדרך מייאוש לתקווה ולא בחירות 'רק לא ביבי' או 'רק לא שרה'" כותב דיסקין בעמוד הפייסבוק שלו. "חייבים להציג דרך המובילה מייאוש לתקווה ועל מפלגות המרכז והשמאל הציוני להתחייב שלא להצטרף לקואליציה עם מפלגות הימין או לממשלת אחדות.

"אני אומר את זה משום שאני רואה לצערי את הבחירות חוזרות להיות בחירות 'רק לא ביבי' ו'רק לא שרה' ואת התקשורת חוגגת על עניינים שבסופו של יום אינם ענייני המהות בבחירות הללו", אומר דיסקין. "על כל מי שרוצה שינוי ותקווה לדרוש ממפלגות המרכז והשמאל הציוני, שלא לחזור על הטעויות החמורות של מערכת הבחירות האחרונה, בה הן נמנעו להציג תכנית כוללת העוסקת בכל ארבע הפינות של קיומנו: מדינית, ביטחונית, כלכלית וחברתית והחמור מכל – חלקן ('יש עתיד' ו'התנועה') אף חברו לממשלת הימין והפכו שותפות של ממש למצב העגום הכלכלי-חברתי, לבידוד המדיני הגובר ולהיעדר ההרתעה הביטחונית בו אנו נמצאים".

דיסקין דורש מהמפלגות הללו להציג תכנית חברתית – כלכלית, מדינית וביטחונית המספקת מענה לכל הנקודות ולהתחייב כבר עכשיו שלא יחברו בשום משא ומתן קואליציוני לממשלת ימין ושלא יצטרפו לממשלת אחדות. "ביבי כבר הצהיר שלא יישב בממשלת אחדות עם 'המחנה הציוני' (לכאורה אפשר היה להסתפק בכך אבל הוא כבר הוכיח שיעשה הכל על מנת להישאר על הכיסא). אנו צריכים לדרוש מ'המחנה הציוני' לחזור ולהתחייב על כך בצורה מפורשת וברורה, וגם מ'יש עתיד' (שאני חושד שלמרות הקמפיין האישי שהיא עורכת כנגד נתניהו תהיה מוכנה לשבת איתו שוב באותה הממשלה) ומ'כולנו' (שמציגה בעיקר אג'נדה כלכלית חברתית ושומרת על כל האופציות פתוחות), לא לחבור לאחר ה-17 במרץ למפלגות הימין שכשלו כל כך בהובלת המדינה כמעט בכל תחום. אני מקווה", אומר דיסקין, "שבנושאים אלו תתמקד במערכת הבחירות. חייבים לחדד את ההבדלים בין הדרך לייאוש שבה הובלנו, לבין הדרך שתוביל אותנו לתקווה בה צריך ללכת".

דיסקין מציין לשבח את ח"כ סתיו שפיר, "התחילה עם זה באופן מרשים ביותר ב-3 דקות של הופעה ממוקדת בכנסת שעסקה בנושאים האמיתיים והתגובות היו מצוינות. זה הקו בו צריך להמשיך". לדבריו, "זו העת לחדד את הדיון הציבורי בנושאי המהות ולהבהיר שבשום מצב מפלגות המרכז והשמאל הציוני שישבו לצערי בממשלת הימין האחרונה, לא יחזרו על הטעות החמורה הזו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן