Skip to content

מה הם מסתירים שם, מתחת לכיפה הסרוגה?

מכתב גלוי לאדוני הארץ, מתנחלים: זרעתם הרס, פילגתם את העם ויצרתם את המפלצת הכי מסוכנת שגדלה אי פעם במדינה ישראל. מפלצת שמקבילות לה קמו בשנים הכי איומות של אירופה. אתם אחראים על הגלגול המודרני של המפד"ל הישנה - את כנופיית הבית היהודי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נפתלי בנט. תופעה לא מצחיקה (עמית מנדלזון)

אני יודע ש"רק" רציתם לשמור על שלמות הארץ, אבל הלכה למעשה חיסלתם את שלמות העם. כן, אלה אתם – ממש לא הפלסטינים. ונכון, הם לא יתחילו לאהוב אותנו מחר בבוקר. אגב. אתם יודעים על מה נחרבו שני בתי המקדש? רמז: לא על נושא שלמות הארץ.

תראו איזה דור גידלתם: אלימות היא מנת חלקם היומיומית בדיוק כמו כנופיות העבריינים בשכונות העוני בישראל ובכל מקום אחר בעולם, רק שלילדים שלכם יש נשק ואימון צבאי. פעם הם עוד נשמעו לרבנים, היום הם מזלזלים גם בהלכה וגם ברבנים, אלא אם כן הרב מעודד אקשן (עיין ערך העלייה להר הבית).
והמדינה? עבורם ואולי גם עבורכם היא רק פרה חולבת, וגם את בפרה הזו אתם מתעללים. אתם רוצים את האימפריה שהבטיח לכם האלוהים, אז אולי כדאי שתמשיכו לחכות בסבלנות שהנ"ל ייתן לכם אותה,  לפני שתיקחו אותה בכוח? או שאתם כבר לא סומכים על המילה שלו?

זרעתם הרס, פילגתם את העם ויצרתם את המפלצת הכי מסוכנת שגדלה אי פעם במדינה ישראל, מפלצת שמקבילה לה קמה רק באירופה הפשיסטית; אתם, הגלגול המודרני של המפד"ל, יצרתם את כנופיית הבית היהודי.

נפתלי בנט וחבר מרעיו הם אנשים מסוכנים. הם אלה שיקרעו סופית את המרקם העדין להחריד של העם בישראל, אם רק תתנו להם. הם שונאים ערבים כמוכם, אבל האם הם מייצגים אתכם באמת? האם אחד כמו נפתלי בנט ראוי לייצג אתכם? אדם פוחז שפורסם לגביו שמעלליו כקצין סדיר סיכנו את כל הצבא ויש מצב שפשוט עצרו מערכה צבאית שלמה? וכל אותם לבנונים שנהרגו בעקבות אותה ההסתבכות? סתם גופות חסרות ערך, רק כי קצין צעיר אחד יודע הכל יותר טוב ממפקדיו? כנראה שהכיפה הוציאה אותו מהצרה ההיא. ואתם רוממתם אותו. למה? כי מה איכפת לכם 100 הרוגים ערבים, גם אם הם חפים מפשע. אני יודע שרק יהודי יכול להיות חף מפשע. זו כנראה הסיבה שחברי הכנסת והמועמדים לכנסת של הבית היהודי הם מי שהם. נגיד רק שלכנות אותם מטורללים, זה להעניק להם הנחה גורפת. אבל מבחינתכם, הם בוודאות חפים מפשע. הכיפה, נו. ואתם תצביעו עבורם – עד הסוף המר. והסוף יהיה מר.

אבל עזבו ערבים, הם ממילא לא אלמנט במשוואה הבלתי פתורה שלכם. מה עם אותם חסרי ישע שאורי אריאל זרק לרחובות כדי לספק קורת גג לבתי כנסת, אולפנות ומוסדות דת שונים ומשונים? מה עם הזקנים, הנזקקים, הנכים וניצולי השואה? עניי עירך לא נחשבים יותר? או שאם הם בגבולות הקו הירוק הם כבר לא נחשבים עניי עירך, ובעצם הם חשובים כמו היו ערבים? זה ההגיון שלכם? אורי אריאל מייצג אתכם? הניכור? רוע הלב? החמדנות? זה מה שאתם?

אה, וגם ההומוסקסואלים. כן, אני יודע שלדעתכם אין דבר כזה ושכל רב יאשר שמדובר במחלה, אבל מה לעשות – מדובר במחלה חשוכת מרפא והומוסקסואלים הם חלק מאיתנו, בדיוק כמו שחובשי כיפות סרוגות הם חלק מאיתנו. נאהב את זה או לא.

ואגב חברים, שמעתם על ניסן סלומיאנסקי? כן, אותו תחמן מפד"לניקי חביב, האיש שניצל שוב ושוב מחטפים והעביר הון תועפות על חשבון כל עם ישראל – בצינור ישיר אליכם –  ועל הדרך זלזל בכל התנגדות, תקנות, חוקים ומה לא. רגע, ומי זה שנחקר בימים אלו במשטרה בהקשר לפרשיית שחיתות? מישהו מכיר? הוא והם וכל הדבר הזה שמכונה "החטיבה להתיישבות ביש"ע" עומדים היום במוקד חקירת משטרה. האם נתפלא שבסוף היום סעיף האשנה הפשוט יהיה "גניבה? ולא סתם גניבה: גניבה מהציבור. נכון שזה מתאים לכם? או שלגנוב למטרות ארץ ישראל השלמה, ולא חשוב כמה אנשים יחטטו בפחים בסוף היום, זו מצווה שכתובה ב"תורתינו הקדושה"? אני לא מכיר מצווה כזאת.

אבל עזבו גנבים, למה להתעסק באי נעימויות קטנות. בואו נעסוק לרגע ברב רונצקי. האיש שהעביר מידע לו נחשף בזמן הקרב למי שלא היה זכאי לקבל את המידע הזה, אחרי שלבש מדים שלא היה רשאי ללבוש ודרגות שלא הייתה לו כל סיבה לעמוד. האם כך נראה הבית היהודי? אלה האנשים שלכם? עבריינים נגד המדינה? נגד הצבא? ועוד לא אמרתי מילה על הפירוש המעניין של הרונצקי לפיקוח נפש דוחה שבת. אבל את התיאוריה של "רק נפש יהודי שווה הצלה" כבר שמעתי במשך השנים מרבים מכם. מעניין איזה מין אלוהים יש לכם. כי עד כמה שאני מבין, אפילו אתם מאמינים שהוא ברא את כולנו – אז איך יתכן שחוקיו יפלו בין  אדם זה לאחר? אבל מה אני מבין, אני בסך הכל מכיר את הכתובים בדיוק כמוכם. זה רק הפירוש שלכם, שלא ברור לי די צרכו.

ומה עם הנשים. די מוזר לראות רשימה שבה חמש נשים, בעוד ששהגברים החברים בה הם בעד הדרת הנשים. אתם לא חושבים שמשהו מוזר כאן? או שאולי אתם דוקא בעד להפוך את בנותיכן לשפחות של גברים אלימים וצמאי דם, לסתום להן את הפה ולרמוס את האינטלקטואל שבהן. זו זכותכם, אבל אני לא בטוח שבנותיכן יאהבו את זה.

רבותי חובשי הכיפות (לא יודע אם לגבירותי מותר לקרוא את חילול הקודש שלי): נפתלי בנט וחבר מרעיו עושים לכם את השירות הכי רע שאפשר. הם מנציחים מצב בלתי נסבל, ששום מדינה בעולם לא תוכל לחיות איתו – וישראל פחות מכולן. נפתלי בנט הוא פשיסט מהזן המסוכן ביותר שיש. הוא הולך בדרכם של האנטישמים הכי גרועים. והוא כבר לא טורח להיות מנומס ולא, הוא לא מתנצל. הוא רומס דורך משמיד והורס כל חלקה טובה, וממשיך בחדוודה לבאה אחריה. נפתלי בנט יהיה אחראי לנהרות דם ברחובות ערי ישראל וביהודה בשומרון, ואתם תצקצקו ותאמרו "זה אבו מאזן". לא רבותי, נגמרו הימים שבהם אפשר היה להאשים את הפלסטינים בכל צרה שלא תהיה. דור המתנחלים הנוכחי שאתם גידלתם, הוא גידול פרא ממאיר שצריך לעקור. ובנט מיצג אותו. האם הוא מיצג אתכם? האם אתם בעד קריעה מוחלטת של העם?

אני מתנצל על הנימה, אבל עכשיו תוכלו לשים שוב את הכיפה על הראש. סביר להניח שאם נגעתי לכם במשהו, הכיפה כבר תגרום לכם לשכוח אותו. אני רק אסיים ואומר: הבית היהודי היא מפלגה פשיסטית. וזה בדיוק מה שזה נשמע. ואם זה מעצבן אתכם, קחו כוס מים, ספר היסטוריה (לא, לא התנ"ך, חלאס עם התנ"ך, יש עוד היסטורה בעולם חוץ מהתנ"ך) ותקראו על מה התבססו התנועות הגזעניות והלאומניות לאורך ההיסטוריה, ותראו איזה יופי מתיישבים בנט וכנופייתו בגרועים שבכתבי הפשיסטים.

כל מה שאני כותב כאן הוא על דעת עצמי, אבל תתפלאו כמה "עצמי" כאלה יש. רק אתם תוכלו למנוע מלחמת אחים, שבה בסופו של דבר תפסידו את הכל: כסף (אוי וי זמיר) ילדים, אמונה וחיי אדם. אתם מבינים ש-400 אלף איש לא יכולים לנצח בלי לבצע חראקירי קולקטיבי בסגנון מצדה. זה מה שאתם רוצים?

14 Comments

  1. שרה
    28 בינואר 2015 @ 14:53

    ההשתלחויות וההעלבות שלך עמית לא מצביעות על דבר קונסטרוקטיבי אחד אלא רק על פחד מהדעות שאינן כמו שלך. גם מנחם בגין היה פשיסט, טרוריסט, ובן גוריון עשה הכל להרחיק אותו ואת ההולכים אחריו מכל לגיטימציה.
    זה מה שאתה מנסה לעשות למפד״ל ההסטורית. כשמה כן היא מפלגה דתית לאומית. כן, דתית ולאומית. ועל כן זו הדרך שלהם. הכשלון של השמאל הוא בדיוק בגלל תגובות כמו שלך לדברי הנועם והשכל הישר של עמיתך נמרוד. במקום שיהיה בתוכנו שיח והקשבה לכל דעה , יש רק האשמות, הכפשות והפחדות. אתה יודע בדיוק את האיכותיות של האנשים במחנה הדתי לאומי אבל אתה מעדיף לעצום עיניים ואוזניים, כך שלנמרוד ולדומיו בתוכנו אין סיכוי שלפחות תקשיב ותפנים שיש עוד דעות בתוך העם הזה מלבדך, ואולי גם בדעות האחרות יש מעט מהצודק והנכון לנו.

  2. נמרוד נוי
    28 בינואר 2015 @ 11:40

    עמית,
    את עמדתי ותפיסתי באשר לבעיה הפלשתינאית הצגתי בהרחבה רבה במספר מאמרים שפרסמתי במגפון. על כן, אי אפשר לכנות זאת בשם 'מתק שפתיים'. הנך יכול כמובן לא להסכים עמי וזה בסדר. אני אינני הסיפור כאן כלל בשיח בינינו, ומן הראוי שנתייחס לגופם של דברים ולא לגופם של אנשים. כאמור, פרסמתי ספר על המערכת הפוליטית בישראל "לקראת פרדיגמה חדשה", ואני משקיע מאמץ רב, גם במאמריי, כדי לתרום ליצירת שיח ציבורי קונסטרוקטיבי בתוכנו, וזו גם תרומתי הצנועה לעיתון "מגפון". אני ער לכך שמאוד קשה לנו לעסוק בחשיבת עומק ובעיון והגות, בכל הקשור לחיינו הציבוריים במדינה ובראשם המערכת הפוליטית והמערכת השלטונית, ואני יכול רק להצטער על כך.

  3. גידי
    28 בינואר 2015 @ 10:40

    "יושב על הגדר רגל פה רגל שם" משעשע לקרוא את התגובות ,כל צד מאשים את השני באותם דברים מנומקים (מפלצות בוגדים מסוכנים פאשיסטים מושחתים גזענים…). מרוב שנאה ,אף צד לא רואה את הגיבנת של עצמו.
    בימי בית שני קראו להם הפרושים והצדוקים ,ובגללם כנראה נחרב בית המקדש השני.
    לדעתי הרוב בעם חושב שצריך לעקור את ה"סרטן " של השמאל הקיצוני ושל הימין הקיצוני, ואם אפשר שהחולה ימות.הנזק שהם גורמים למדינה ולעם גדול.
    שיטות הפעולה שלהם הוא כשל אירגון טרור ,זריעת פחד ודמוניזציה.יש לשקול הוצאתם אל מחוץ לחוק וכך יעברו לטיפול המשטרה והשבכ. ההיסטוריה מוכיחה שדמוקרטיות מתחסלות ע"י האוייב שבפנים .פתרון אפשרי הוא בשינוי שיטת הממשל תחילה…!
    מי שלוקח את דברי ברצינות עושה זאת על אחריותו…

  4. גורן
    28 בינואר 2015 @ 9:10

    מה תאמרו על דברים שאמרו אנשי שמאל שהם בטח " לא קיצונים" מחנות כבר הקימו במדינות קומניסטיות?אני נזכר כשבגין עלה לשלטון השמאל ניבא שחורות על בגין מה לא נאמר עליו נדמה לי שהוא היחיד שהביא שלום הינה דברים שאמרו אנשים מהצד השניאתם תישפטו חלק מהדברים מזכירים התבטאויות של הנאצים הגרמנים על היהודים
    שולמית אלוני (ח"כ לשעבר, אשת ציבור וממייסדי מר"צ)
    •"החרדים הם עלוקות שיושבים עלינו כפרזיטים, שותים את דמנו תרתי משמע, שופכים דמים תרתי משמע."
    " "החרדים יונקים מאותם יצרים אפלים שינקה הזוועה הנאצית הפשיסטית." (עיתון "דבר", 1984).
    •"נתניהו הזכיר לי את מוסוליני, והוא תלמיד מצטיין של גבלס (שר התעמולה הנאצי)." (ראיון למוסף "הארץ", 1999
    גאל תומרקין (צייר ופסל, זוכה פרס ישראל)
    •"זה שבט ששורד כבר כמה אלפי שנים, שהתערבבו בו פה ושם גנים של עמי הסביבה, בין אם בגלל אונס של קוזאקים או מהתערבבות מרצון, ובכל זאת שמרו על צביון, עם כמה מנהגים. כמה מהם די ברבריים" (על היהדות).
    •"כשאני רואה את החרדים – אני מבין את הנאצים. לבוש מגוחך אנכרוניסטי ומעורר גועל. כשרואים אותם מבינים מדוע הייתה שואה. לעיתים קרובות חשתי תחושה עמוקה של גועל מן הריח העולה מאותם לובשי כפותות."
    •"תרומתי האמיתית תהייה אם אקח תת מקלע ואהרוג אותם" (על מאיר כהנא, רפאל איתן ורחבעם זאבי).
    •"אנשים אומרים שאני גזען, אני לא גזען. אני שונא את כולם באותה מידה".

    האלוף שלמה גזית
    •"הכיפות הסרוגות עבורי הם כמו צלב הקרס על השרוול של החיילים הנאצים."

    פרופ' עוזי ארנן
    •"צריך לתלות את החרדים על עמודי חשמל."

    אורי אבנרי (עיתונאי)
    •"הגיעה השעה לקבור אותם. צריך להיכנס למאה שערים עם זחל"מים, ומקלעים 05 ולרסס בלי הבחנה" (על החרדים).

    מאיר שלו (סופר)
    •"אנו נגעלים מלבושם השחור, מן הפאות הנוכריות שעל ראשי הנשים מהמקוואות, הנקרופיליה , העיסוק הכפייתי בבני מעיהם של הבריות. רק כלי נשק אחד חסר היום בארסנל כלי הנשק של צה"ל – התותח הקדוש (הכוונה לתותח שירה על ספינת הנשק 'אלטלנה' של האצ"ל בקום המדינה).

    לאחר רצח אביתר בורובסקי, בצומת תפוח. כתבו פעלי שמאל דברי שיטנה והסתה
    הילה שיפמן גלנט, העלתה לעמוד הפייסבוק שלה את תמונתו של אחד היתומים מתייפח ומשתטח על גופת אביו בלוויה וכתבה: "אבא הלך למקום שם לא יכול לשרוף שדות ולהרעיל כבשים. לא נורא מותק…"

    יוסי ויסוקר, פעיל אחר, כתב בפייסבוק לאחר הרצח: "אז מה…טינופת אחת מיצהר (בן 30 וכבר חמישה ילדים) שנהרגה? איזה בזבוז. תעמדו דום לזכרו (חחח, נפגע פעולות איבה) בשנה הבאה. אנשי יצהר הם העמלק האמיתי שיש למחקם מעל פני האדמה".
    לא אוסיף מילה חשוכים יש גם בצד השני

  5. דורית לוי
    27 בינואר 2015 @ 12:29

    נמרוד נוי היקר,
    בכמה כנסים של טרום בחירות של הבית היהודי היית? אני הייתי באחד.
    אני יכולה, מתוך עדות ראיה ושמיעה להבטיח לך שזה הפאשיזם במיטבו.
    אולי אני נשמעת "שמאל קיצוני" (אין היום יותר שמאל רגיל, רק קיצוני!!!), אני יכולה להבטיח לך כי חברי ה"סמולנים" חושבים שאני בימין, ולו רק בגלל שאני תומכת בעונש מוות למחבלים (גם כאלה עם כיפה על הראש, הם לא פחות גרועים, אוייבים מבית).
    אם לא נקום עכשיו ונזעק עד השמיים, בעוד שנתיים נמצא את כל "מתנגדי המשטר" (הכוונה אתה ואני) בגטאות ומחנות…זה כל כך קרוב לשם, יותר ממה שאתה חושב.
    אחד אחרי השני הם מתגלים כמי שעשו בכוחם הפוליטי ובכספי ציבור כבתוך שלהם, והם "לא מתנצלים".
    אמילי עמרוסי, השופר שלהם בתקשורת כינתה אותם בכנס " האליטה החדשה", WTF !!!
    לי זה הזכיר את תורת הגזע, ואני לא היחידה.
    הגיע הזמן לתת להם מענה בגובה שלהם לפני שהם ישתמשו בנו לנגב את רצפת "בית המקדש השלישי" שהשר המפנה ולא משכן חולם לבנות על הר הבית.
    שנאת החינם שלהם עולה לנו הרבה מאוד כסף, בקרוב גם בבריאות (סכנת נפשות, הם פסיכים).
    לא הייתי מצנזרת מולם כלום. גם הם לא מצנזרים אלא בטוחים שכולם בכיס שלהם.
    שיהיה לנו בהצלחה!!!

    • נמרוד נוי
      27 בינואר 2015 @ 13:01

      דורית היקרה,
      השאלה היא תמיד מהי הדרך הנכונה להשגת תוצאות טובות. אינני בטוח שההתלהמות, שגם את שותפה לה, היא הדרך הנכונה. קומי את וחברייך בשמאל וצאו לציבור ונסו לשכנעו בצדקת דבריכם. ואם אינכם מצליחים מן הראוי שתשאלו עצמכם, מדוע? רצון טוב וערכים נאצלים הם בלבד אינם כלי שאפשר לקום עמו בבוקר ולעשות מעשה שיביא תוצאות טובות. 'שירת הבכי והנהי' של השמאל לא תביא אותו ואותנו עמו למקום טוב יותר. ככל שהשמאל מאבד את אחיזתו בתוכנו הוא נעשה קיצוני ולוחמני עוד יותר. לא זו דרכי. הרביתי לכתוב על כך במאמריי במגפון. המערכת הפוליטית בישראל מצויה במשבר דורי ענק ועל רקע זאת אולי אפשר להבין גם את התפרצות הזעם של השמאל בישראל. אני בוחר לנתח ולהבין טוב יותר את התהליכים שמעצבים את סביבת חיינו, ומתוך בחינה זו לגבש את דעותיי. הסיפור של שמאל וימין איננו מעניין אותי.

      • עמית מנדלזון
        27 בינואר 2015 @ 13:12

        מצטער נמרוד כמי שקורא את המאמרים שלך ולפעמים אפילו עורך אותם אני יכול לומר בוודאות שאתה מתיפייף. אתה ימני עד שד עצמותיך ורואה בשמאל סכנה, אתה עסוק בלהגן על תאוריות לא רלוונטיות בזמן שמפלצת צומחת לך בחצר, אתה קורא לשמאל לסתום את הפה ולא תומע את הקריאות מוות לשמאלנים. אתה מיחס התלהמות לשמאל למרות שאני מתחיל לחשוש שכמו רוב עם ישראל אתה עושה שימוש במילה לנוחיותך אבל אינך באמת מבין מה ההבדל בין זעקה כנה להתלהמות.
        כשיש לך מפלגה נאו נאצית במדינה זה לא הזמן לנהל דו שיח ברמה האקדמית, מצטער.

        • נמרוד נוי
          28 בינואר 2015 @ 9:54

          עמית ידידי,
          אתה מבין וודאי שאחרי מלל כזה קיצוני וארסי לא נותר לך אלא לקום ולכבוש את הבסטיליה. ספר לעצמך ולעם ישראל מה צריך לעשות מחר בבוקר לכשקמים. תציע תוכנית ראויה. תעלה רעיונות קונסטרוקטיביים. זה אני מבין ואף מוכן בקשב רב להקשיב. אך מסע הסתה שהנך קורא לא זעקה גדולה לא יביאו אותנו לשום מקום טוב. ואחרי הכל כולנו רוצים רק טוב.

          • עמית מנדלזון
            28 בינואר 2015 @ 10:03

            נמרוד, כמי שפוסל – במתק שפתיים אמנם, אבל פוסל כל אפשרות של להדיין עם הפלסטינים ומצהיר על עצמו כמי שיצביע לליכוד או לכל מי שיבוא עם… אין פתרון, ומעדיף להנציח מצב בלתי נסבל ולא מציע אלטרנטיבה פרט ל…מתק שפתיים. הרי הדריכה במקום ומתק השפתיים הם אלו שצימחו את גידולי הפרא עליהם אני כותב. ואתה משקה אותם. יש מצבים בחיים בהם השיח צריך לעבור לטונים גבוהים יותר ויותר חשוב מצבים בהם צריך אחת ולתמיד לומר את האמת ולא ליפיף אותה

  6. שפתי כהן-יגאל כהן
    27 בינואר 2015 @ 10:13

    "וילכו במועצותיהם".
    הם פועלים לפי ה"מרשם" של גרינג הנאצי.
    הפחד את האספסוף בדחליל והאשים את יריביך הפוליטיים בשיתוף פעולה עם האוייב (הקרן אוי ווי זמיר הקרן).
    ניאונאצים גלאט כשר בהשגחת מועצת רש"ע ורבני פש"ע.
    דכתיב: " וילכו במועצותיהם ".

  7. נמרוד נוי
    27 בינואר 2015 @ 6:51

    עמית ידידי ועמיתי לכתיבה במגפון,
    נדמה לי שעלינו להישמר עד מאוד משיח מתלהם ולנסות להתייחס לדברים באופן יותר מקצועי וענייני. אנו יכולים להסתייג מכל מיני תופעות פסולות בתוכנו ואף להביע ביקורת נוקבת, אך חשוב לדעת שגם שיח מתלהם מסית ומדיח היא תופעה לא טובה. עיתון כמו מגפון ובמיוחד מייסדיו ועורכיו נדרשים לאחריות כפולה ומכופלת בעניין זה. בפרט עתה בימי טרם בחירות אלה. גם אני מסתייג עד מאוד מבנט ומפלגתו הבית היהודי, אך עלינו לדעת שהתחזקות הימין הקיצוני בישראל נגזרת ישירות מחולשתו הדורית של השמאל הישראלי, ועל כך ראוי שנדון בשכל טוב ובמקצוענות רבה. כתבתי פעם באחד ממאמריי שהתפרסמו במגפון את הביטוי "זה לא הם זה אנחנו". מוטב שנעשה חשבון נפש נוקב עם עצמנו. מה אנחנו לא בסדר? היכן טעינו? זה צריך להיות הכיוון. זו הדרך הנכונה יותר להתמודד עם הדברים בטרם אנו נועצים שיניים איש ברעהו.

    • עמית מנדלזון
      27 בינואר 2015 @ 9:41

      נמרוד לא תנעץ שיניים עכשיו בפאשיסטים הם יבלעו אותך אחר כך אפילו אותך הימני המתון. חולשת צד אחד לא מצדיקה פאשיזם בצד השני

      • נמרוד נוי
        27 בינואר 2015 @ 9:57

        שני דברים עמית,
        הראשון, השימוש במושג פאשיזם. אם הנך עוקב אחר מאמריי תוכל לראות שם שהשמאל הישראלי, שאני אגב נולדתי אל תוכו ומכיר אותו כמו את כף ידי, ברצונו הבלתי מודע לשליטה ולריבונות על המציאות מגלם בתוכו דחפים פאשיסטיים לא פחותים. (ראה ספרה המדהים של פרופסור רבקה שכטר על הפילוסופיה של השפה "עולם בתוך עולם"). כמו כן אני מדגיש את הדמיון הרב בין השמאל הדוגמתי לימין הקיצוני – שניהם מרוממים את עצמם בשרוכי הנעליים של ערכים ואידאולוגיות וזאת במענה לצורכי נפש 'איחודיים'. (בעניין זה אני מפנה אותך לספרו של פרופסור גיורא שוהם בתורת האשיות "מרד, יצירה והתגלות").
        בקיצור מגיע לנו לנהל שיח יותר מושכל.
        העניין השני, אני כבר מזמן לא שמאל וגם לא ימין. אני מבין את הצורך שלנו לתייג את עצמנו ולהכניס אותנו למגירות, אך החיים זורמים בכיוונים ובדרכים רבות, והתיוג הוא רק בעוכרינו. הוא פועל נגד הצורך האקוטי שלנו לחדשנות ולשינויים. אני לא שמאל דוגמתי וגם לא ימין קיצוני וגם אינני מתייג את עצמי כימין מתון. אני מנסה לפתח שפה פוליטית חדשה שאיננה עונה לדפוסים אלה.

        • עמית מנדלזון
          27 בינואר 2015 @ 10:10

          נמרוד גם אני יליד הארץ, אבל אני מכיר גם את ההסטוריה של העולם. התעלמות מהמושג פאשיזם לא עושה פשיסטים פחות פשיסטים. מעבר לזה כל השאר זה דיבורים בעל מה. בישראל גדלה מפלגה שה- Front National הצרפתי נראה מתון לידה, מפלגה שניתן לתאר אותה רק כנאו נאצית או פשיסטית. שיח פוליטי חדש לא ישנה את העובדה, אפילו הרב כהנא נראה כמו שה תמים ליד הכנופיה הזו. אני לא מתכוון לקרוא עוד ועוד ספרים על שיח כזה או אחר, השיח לא מעניין אותי יותר את הסרטן הזה צריך באופן דחוף לעקור ומילים יפות לא יעשו את זה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן