Skip to content

"ישראל מאפשרת בפועל לחיזבאללה לבנות כח גם בגבולנו עם סוריה"

כך טוען שר החוץ, אביגדור ליברמן, בעמוד הפייסבוק שלו. נתניהו: "ישראל לא תשלים עם הסכם פייסני, שייחתם עם איראן ויאפשר לה להמשיך במירוץ לפצצה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חוסר התגובה הישראלית לפעולת הטרור אתמול ו״הכלת״ האירוע מביאים לפגיעה קשה ביכולת ההרתעה של ישראל. כך קובע שר החוץ, אביגדור ליברמן, בדברים שכתב בעמוד הפייסבוק שלו.

פגיעה בכוח ההרתעה. ליברמן (צילום ארכיון: רפי מיכאלי)
פגיעה בכוח ההרתעה. ליברמן (צילום ארכיון: רפי מיכאלי)

"מי שאומר שצריך 'להכיל' את הארוע ולחכות, אומר שבפועל ישראל מאפשרת לחיזבאללה לבנות כח גם בגבולנו עם סוריה ולהביא לשם מחבלים וכמויות גדולות של נשק קטלני כדי שיוכלו לפעול נגדנו משם בכל זמן נתון", כתב ליברמן. "חוסר התגובה הישראלית להרג שני החיילים ופציעתם של האחרים ו'הכלת' האירוע, משמעותה שישראל מסכימה ל״כללי המשחק״ הללו ולמחירים שלהם. זו פגיעה קשה ביכולת ההרתעה של ישראל.

"מי שנותן את עזה ואת מבצע 'צוק איתן' כדוגמא נותן בדיוק את הדוגמא ההפוכה להרתעה ולמה שצריך לעשות מול ארגוני הטרור", ממשיך וכותב ליברמן. "רק השבוע ראינו את ניסוי הטילים שערך החמאס ובשבועות שלפני כן ראינו את מצעדי החמאס שבהם הם הציגו את כלי הנשק המתקדמים שהם בונים נגד ישראל. זו לא הרתעה אלא עצימת עיניים. לתוצאה הזו בדיוק התנגדתי ב'צוק איתן' והיום אנחנו רואים איך אחרי שנים, שהחיזבאללה באמת היה מורתע בגלל מה שהוא ספג מישראל במלחמת לבנון ה-2 – איך ההרתעה הזו נסדקה בגלל מה שהוא ראה שקרה ב״צוק איתן״. אם לא נגיב גם עכשיו בצורה הנכונה התודעה הזו רק תתחזק ותתקבע אצל ארגוני הטרור, שישראל לא מכריעה את הטרור. כי גם הם יודעים שמילים והצהרות לא מכריעים טרור, אלא רק פעולה קשה ונחושה שממוטטת את יסודות הטרור".

בהמשך כותב שר החוץ: "תגובה 'פרופורציונאלית' בהתאם ל'כללי המשחק' היא בדיוק מה שהמחבלים רוצים, כי זה גורר אותנו למלחמת התשה ולהנצחת הסיכסוך", אומר ליברמן. "תגובה 'פרופורציונאלית' משמעותה שראשי אירגוני הטרור יודעים שיש להם חסינות, שלא הולכים למגר את שלטונם, שלא פוגעים בהתחמשות שלהם, שמאפשרים להם להמשיך לגייס ולאמן מחבלים חדשים. זה מה שקורה היום בעזה וזה רק ענין של זמן עד שהם ישתמשו בכל היכולות האלו ויגררו את ישראל למבצע נוסף, בזמן שלהם יהיה נח. וכשמדברים על תגובה לא פרופורציונאלית משמעותה מיגור הטרור, וזה מתיישר עם היעד שהקהילה הבינלאומית עצמה הכריזה עליו רק לפני כשבועיים בעקבות האירועים באירופה".

ואילו ראש הממשלה, נתניהו, אומר כי "איראן היא זו שעומדת מאחורי ההתקפה עלינו אתמול מלבנון. זאת אותה איראן שמנסה להשיג עכשיו הסכם באמצעות המעצמות שישאיר בידיה יכולות לפתח נשק גרעיני ואנחנו מתנגדים להסכם זה בתקיפות".

"איראן היא זו שעומדת מאחורי ההתקפה עלינו אתמול מלבנון". נתניהו באזכרה לשרון (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
"איראן היא זו שעומדת מאחורי ההתקפה עלינו אתמול מלבנון". נתניהו באזכרה לשרון (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

נתניהו אמר זאת בטקס האזכרה הממלכתי לזכר ראש הממשלה אריאל שרון ז"ל, שהתקיים בגבעת הכלניות.

"נמשיך להגן על עצמנו מפני כל איום קרוב ורחוק כאחד", אמר נתניהו. "אריק הבין היטב את אופי המשטר באיראן, ומה שאמר אז תקף גם היום. מדובר במדינה שגם אלה המכונים בה מתונים מדברים במושגים של השמדת ישראל והעם היהודי. מה שישראל צריכה אלו הם אמצעי מגן וכושר הרתעה. העולם הוא שצריך להפעיל לחץ כבד על איראן, כלכלי ומדיני.

"לא תמיד הסכמתי עם אריק, אבל בעניין הזה אני מסכים לחלוטין", אמר ראש הממשלה. "אני מגויס, ואני מגייס שנים למאמץ הזה, וכל מי שדואג לעתידה של מדינת ישראל צריך להתגייס גם כן לאותו מאמץ כי המאבק לא תם. רק השבוע שמענו בכיר איראני חוזר ואומר: 'השמדתה של ישראל בוא תבוא', ורק שלשום ציינו 70 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ. אז לא היה לנו אפילו הקול להתריע על הסכנה, ולא היכולת לפעול נגדה. אך לא כך היום. איננו חוששים להתנגד בתקיפות להסכם המסוכן המתגבש בין המעצמות לאיראן ואיננו חוששים לומר זאת בקול צלול וברור, גם אם יש, כמו אז, מי שמסרב לשמוע.

"ישראל לא תשלים עם הסכם פייסני, שייחתם עם איראן ויאפשר לה להמשיך במירוץ לפצצה, ועל כן אנו שומרים על הזכות לעשות כל מה שביכולתנו כדי למנוע את התחמשותו של המשטר הקיצוני בטהרן בנשק גרעיני".

הנשיא התשיעי, שמעון פרס, שהשתתף גם הוא בטקס האזכרה הממלכתי לאריאל שרון, אמר עם סיום הטקס: "נהרגו לנו אתמול שני בנים יקרים- גיבורים של כולנו. אני מאמין כי כל הצדדים מאמינים כי אין ברירה אלא להפסיק את האש. השיקול המרכזי צריך להיות עכשיו הורדת גובה הלהבות ולא לנאום נאומים". בנוסף, התייחס גם לנאומו המתוכנן של ראש הממשלה בארצות הברית ואמר: "ביבי יכול לנאום בכל מקום ובכל תאריך אך כשנשיא ארצות הברית מבקש שלא יגיע לארצות הברית לפני בחירות עליו לכבד בקשה זו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן