Skip to content

אף מילה על הגברת

אל תדברו על הגברת - דברו רק על הגבר. הגבר שמדבר עם כולם ולא מקשיב לאף אחד. הגבר שמופקד על חיינו ומותנו, ועיקר עשייתו היא מינוי שורת שומרי סף שעושים לילות כימים בביצור חומת אש אטומה סביב מחול החרבות המוטרף בבית הרוחות. הסיפור הזה הוא עליו. רק עליו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם הגבר הנחוש הזה, בעל קול הבס, הסנטר המחויט, השיער הכחול המודבק ושכבה האיפור העבה; אם הגבר הזה היה בנאדם, אם הייתה בו טי טיפת חמלה, אם היה בו שמץ של אינטגריטי ואומץ לב – הוא היה מתפטר מכל תפקידיו הרמים, נוטל עמו את בני משפחתו ומשלם בכספו העצום על כל הטיפולים הרפואיים הנדרשים כל כך למי שהם דרושים כל כך.

אם לגבר הזה היו ביצים, הוא לא היה מתקשר בעצמו ושולח מי יודע כמה משליחיו לכל עורך וכותב וכתב; לכל חבר כנסת ושר וראשי מפלגות שותפים וגם יריבים – ומתחנן להשאיר נושא אחד מחוץ למשחק.

כולנו בני אנוש ולכולנו חולשות, ולפעמים – שלא נדע – בעיות בריאות. ויש פעמים ומקרים שבהם הבעיות הרפואיות האלה לא פשוטות. לא נעימות.

אל תדברו על אף אחד אחר. דברו רק עליו ועליו בלבד (צילום ארכיון: נירה ידין)

אנחנו בני אדם ובגלל זה אנחנו – כולנו – לא אומרים בגלוי את מה שכולם אומרים ואומרים ואומרים בחדרי חדרים. בשיחות פרטיות. אנחנו מבינים מה זו צנעת הפרט. אנחנו מכבדים את האזור הפרטי. האינטימי. ואינטימי זה לא רק יחסי אישות. אינטימי זה מה שבין אדם לבינו; בין אדם למשפחתו.

אנחנו מכבדים את צנעת הפרט. הגבר שבו מדובר לא מכבד אותנו. לא אותנו, לא את תפקידיו רמי המעלה, לא את האחריות המוטלת עליו.

ההתנהגות של האיש הזה היא עלבון לאינטליגיציה. בגידה בשליחותו. יריקה בפרצופם של בוחריו.  ההתנהלות שלו היא חרפה.

אנחנו, העם, הקופה הציבורית – אנחנו לא נתרושש מדמי פקדון על אלפי בקבוקים. והוא, העשיר כקורח, גם לא יתעשר מדמי הפיקדון שנלקחו. וחלקם (אולי) הוחזרו אחרי שנים. דמי הפיקדון לא חשובים בכלל – האיש חשוב. האיש שתמיד נמצא שם כשזה קורה. נמצא ורואה ושותק.

והם צודקים. הוא צודק. הם צודקים והן צודקות. לא יפה לדבר על הגברת. מה פתאום לדבר על הגברת? צריך לדבר על האדון. רק על האדון. לא על האשה – כן על הגבר.

הגבר שנבחר שוב ושוב ושוב לתפקיד הרם ביותר ולא יודע ולא אחראי לנעשה סביבו.

הגבר שעובדים ועובדות בבית שהוא מתגורר וישן מתחלפים בשרשרת אינסופית של פיטורים והתפטרויות.

גבר שיודע ורואה ושומע וקורא על תנאי העסקה פוגעניים של עשרות עובדים במקום שבו הוא גר ואוכל וישן.

גבר שיודע ושומע ואולי גם חש בעצמו צעקות וגערות ונזיפות והתעמרויות והתעללויות באנשים, נשים וגברים, שמשרתים אותו ואת בני ובנות ביתו. יודע ושומע וחש ולא נוקף אצבע.

גבר שרעייתו לא מסוגלת לחמם לעצמה מרק באישון לילה. גבר שלא מסוגל לחמם מרק לרעייתו באישון לילה.

גבר שעלה והצליח והתעשר ולא מסוגל לשלם מכיסו התפוח על ארוחה אחת. כוס יין אחת. גבר שבבעלותו אחוזה ודירות והון עצום, ולא מבין מה הבעיה בכך שנתיניו מממנים את המים בבריכת השחייה הפרטית שבאחוזתו מנקרת העיניים. המים, כן? לא מי השתייה או הרחצה – המים של בריכת השחייה. הפרטית.

גבר שלא רואה ולא יודע ולא שומע על החלפת ריהוט הגן. ועל ההובלות. ועל המתנות שאינן שלו. ועל הגלידה. והאלכוהול. ועוד אלכוהול. ועוד. וגם הסיגרים. והמחלקות הראשונות. והמטוסים הפרטיים. והסוויטות המפוארות. וכרטיסי התיאטרון.

גבר שמוקף בחבורת יועצים לקקנים, שלעולם לא יגידו לו את האמת. לא על עצמו ולא על אתם יודעים מי. גבר שנבחר שוב ושוב לתפקיד הכי חשוב, הכי מחייב, הכי שקוף – והלך ומינה שומרי סף שעושים לילות כימים בביצור חומת הגנה, חומת אש, סביב ההתנהלות הבלתי נתפסת בבית הרוחות. והבית הזה הוא שלנו. כמעט שכחנו.

גבר חזק ונחוש, גבר שרק הוא יודע מה נכון לו ולנו ולכל העולם. ואשתו. גבר שלא יודע כמה עולה ארוחת בוקר או ארוחת ערב או משתה ויקטוריאני.

גבר ששכח איך נראה ארנק.

לא צריך לדבר על הגברת. צריך לדבר רק על הגבר. מילא שהוא מפקיר אותנו, לזה התרגלנו. התבגרנו. יש סיכוי שנשרוד אותו. במעשיו ובמחדליו ובהתעלמותו הוא מפקיר את מי שזקוק לו באמת. ובמקום לדאוג לו – הוא דואג רק לישבן שלו עצמו.

הסיפור הזה הוא עליו. רק עליו.

 

[related-posts title="מאמרים קודמים – מאת טובי פולק"]

 

 

9 Comments

  1. אבי
    18 בספטמבר 2015 @ 22:03

    יש כאן לצערינו ראש ממשלה מגה מושחת שקרן פחדן הזוי אטום זדוני מרושע נפוח משיגעון גדלות שזקוק לאישפוז במוסד סגור , כל ילד בכיתה א מבין המלך הזה ערום ,!!

  2. עזרא מנצור
    20 במאי 2015 @ 20:13

    בנג'מין נתניהו, ראש הממשלה הגרוע בתולדות המדינה. ככל שמתמשך זמן כהונתו כך הנזקים הולכים ומתגברים. הורדתו של השליט האגו מניאק הזה מכס השלטון, חיונית לקיומה של המדינה.

  3. שרה
    31 בינואר 2015 @ 22:05

    טובי היקר, כל הדברים שאתה מאשים בהם את נתניהו, גם הכל אמת – אינם רלבנטיים לתפקוד כראש ממשלה וכאיש שעומד על זכותנו בארץ הזו. האם הוא עובד נכון? האם הוא מסור לתפקידו? זה מה שחשוב בעת בחירות, מי יכול לעמוד בלחצים המופעלים על ישראל מבחינה בטחונית, מבחינה כלכלית ומבחינת היהדות העולמית. די לרדת לשפל מדרגה של הכפשות אישיות. תתעלה על עצמך וענה על השאלות הרלבנטיות. זה תפקיד של עיתונאי אחראי.

  4. גידי
    31 בינואר 2015 @ 14:29

    . טובי כדאי שתתעורר או שהפכת סנילי ,אתה (כן אתה)ועמיתיך בשמאל ההזוי כתבתם עשרות ואפילו מאות כתבות השמצה במגפון נגד הגבר. טובי תתעורר מדברים על הגבר הזה כבר יותר מ-15 שנה . ידיעות אחרונות, הארץ. הקרן החדשה,מחזיקים חוקרים ובלשים פרטיים נגד הגבר בכל העולם!!!.ומה מצאו אי יוני?,חשבון דולרים?,הולילנד…?,כולה מצאו"דרדלה",,,עובדים פגועים ,גלידה פיסטוק בקבוקים, את שרה…!? הם חשבו למצוא שחיתות גנבות מרמה ,מה לעשות עובדה הגבר נקי. לא לחינם לכלכת עד עתה על שרה, לא היה לך ןלחבריך כלום נגד הגבר .!
    נראה שכתבת לחלולי השכל בשמאל,או לצורך קבלת מלגה מהקרן החדשה, טובי עכשיו תקרא את שכתבת ותבין , אתה פוגע באינטליגנציה של קוראיך האמתיים והקבועים(אני כזה).
    טובי גבר אמיתי יודע מתי לוותר או להודות בטעות, האם אתה כזה…?.
    אני לא חסיד של הגבר ובוודאי לא של אשתו,אך העובדות הם שאין נגדו כתב אישום או חקירה ועם עובדות לא מתווכחים.!
    (עמית לא חייב לאשר את התגובה)

    • גיא
      31 בינואר 2015 @ 15:00

      הלו גידי,
      קודם כל- הגבר, ביצע או לא ביצע עבירות פליליות (ראה ערך ביביטורס), זה בכלל לא העניין. נכון שהתרגלנו לנשיא אנס (שלא התפטר), שר אוצר גנב (שלא התפטר) וראש ממשלה עבריין (שלא התפטר). אבל כשמדברים על ראש ממשלה שלא רואה את העם שלו, שחי במגדל שן ונהנה מכל המותרות שיש לחיים להציע, שמהווה כסות לפגיעה חוזרת ונשנית בעובדי בית ראש הממשלה, שמוריד את הערכיות, הכבוד ואצולה שבתפקיד הזה לשפל של כל הזמנים במדינת ישראל, אז הוא לא אחד שצריך לעמוד בראשות ממשלה. תשובה כמו שלך, שלא הוכח שביצע עבירה פלילית היא בכלל לא רלוונטית, כי מדובר על שחיתות מוסרית, לא משפטית. ההתעסקות באשתו של רוה"מ היא רלוונטית ומקובלת, בדיוק כמו שבארה"ב מתעסקים במעשיה ועיסוקיה של מישל אובאמה, רק שהאחרונה מתרכזת בפרוייקטים של קידום דיאטות בריאות ועיסוק בספורט, וזו שלנו מתעסקת בהתקפי זעם כשב3 בבוקר מביאים לה שקית חלב במקום קרטון, ועושה קומבינות כדי לגנוב כספי ציבור ממחזור בקבוקים.. כמה נמוך זה?!? עזוב שזה לא הרבה כסף, כמה נמוך זה שבכך מתעסקת אשת ראש הממשלה?? וכמה נמוך זה שרוה"מ שלנו בוחר באופן שיטתי להתקיף בתגובה את התקשורת ולא, למשל, להגיד- "עשינו טעויות, היו דברים לא כשרים, עשינו ונעשה כל שביכולתנו על מנת לזכות שוב באמון הציבור"..

      עזוב אותך מביטויים כמו "שמאל הזוי", זה שווה ערך ל"ימין קפיטליסטי חזירי". זה חארטה. תסתכל על המציאות שבה אתה חי, תבין מי מנהיג את המדינה הזאת, ותענה לי אם באמת כל מה שמעניין אותך זה שאין הוכחות שאפשר להציג בפני בית משפט.

      ישראל מתדרדרת בכל קנה מידה. זה לא התקשורת אומרת, זה העומדים בראש המוסד, נציגי משרד החוץ, משרד הכלכלה והביטוח הלאומי. בכל תחום, ישראל הפכה להיות קטסטרופה, מלבד בתחום הבנייה בהתנחלויות וירושלים. ואם זאת האג'נדה היחידה שמעסיקה את ראש הממשלה, במקום נניח, 7.8 מיליון האזרחים שחיים בגבולות הקו הירוק, אני באופן אישי הייתי שמח להחליף אותו

      • גידי
        31 בינואר 2015 @ 19:49

        הלו גיא
        אני מסכים לדבריך ,המעשים אם נכונים "לא בסדר",שיתעסקו באשתו אין ויכוח והציבור ישפוט .נראה לי שהציבור מאס בעליהום על שרה.ראה הכותב טובי הבין זאת ומבקש מהקוראים לעבור לביבי…?! גיא הנורמה הפכה לחוק ומה לעשות כל דבריך לא מגיעים לכלל עבירה,לצערך וגם לצערי. ככלל אני נגד שמאל וימין קיצוני נזקם גדול.
        המציאות שבה אני חי וגם אתה היא של מדינה מוקפת כנופיות גרילה וארצות שרוצות ולא מסוגלות להשמיד אותנו. לנו מדינה חזקה עם היטק מוביל בעולם,כלכלה מתפתחת,זוכים בפרס נובל,צעירים שרצים ליחידות לוחמות.את זה אומרים במוסד ,במשרד החוץ והכלכלה…!
        לצערי יש עניים,יש קיפוח,חלוקה לא צודקת ומנסיוני גם בעוד4 שנים בראשות מי שתבחר לא ישתנה המצב.גם אני הייתי שמח להחליף אותו ,אני מתלבט אם להחליף ומי המחליף.

    • עמית מנדלזון
      31 בינואר 2015 @ 17:55

      גידי, אתה יודע שאת אל קאפונה בסופו של דבר הצליחו לחסל על עבירות מס, כן מה שאתה קורא זוטות, גם לאל קפונה היה ביד חצי משטרה אם לא יותר מזה ויועץ משפטי שעשה מה שאמרו לו.

      • גידי
        31 בינואר 2015 @ 19:25

        עמית ,מה לעשות על זוטות לא מענישים,עבירות מס זה פלילי !!!ואני שוב אומר ביבי נהנתן,אולי לא אתי ולא מוסרי אבל לא פלילי.

        • עמית מנדלזון
          31 בינואר 2015 @ 19:37

          עוד יבורא היום והכל יצא החוצה כהוא לא יהיה תחת המטריה של מבקר המדינה שהוא מינה או שיועץ המשפטי שהוא מינה ואני אגיש לך חרדל כדי שתוכל לטבל את הכובע האהוד עליך לפני האכילה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן