Skip to content

הציתו דירה והרגו את השכנה שממעל

שלושה חשודים בהם צעירה ובן זוגה ממזרח ירושלים, נעצרו בידי המשטרה בחשד כי הציתו בירושלים בסוף שבוע שעבר דירת צעירה אחרת איתם הם מסוכסכים וגרמו למותה של אורית לונדון, שהתגוררה בדירה מעל ונחנקה משאיפת העשן. סנגור הצעירה טוען כי החשודים ביקשו רק לגרום לחבלה ונזק בדירה וכי הם בדקו היטב שאין איש בדירה אליה פרצו. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בירושלים התיר היום (שני) לפרסום כי חוקרי ימ"ר משטרת ירושלים, עצרו 3 חשודים בחשד לרצח תוך ביצוע עבירה אחרת, בעת שהציתו אש בדירת מגורים שגרמה לעשן רב וסמיך שעלה ופגע באורח קשה בדיירת אורית לונדון (24) שהתגוררה בדירה שמעל. אורית שבלה מחנק עקב שאיפת העשן נפטרה ימים ספורים לאחר שפונתה לבית החולים. השריפה הקטלנית פרצה בלילה שבין שישי לשבת האחרונה ברחוב בצלאל בצראווי בווילה בת שלוש קומות שחולקה למספר דירות קטנות שהושכרו לצעירים.
המבנה בפסגת זאב שיעודו שונה וחולק ל3 דירות קטנות (צילומים: דוברות כיבוי והצלה ירושלים)


בקומה הראשונה מתגורר בעל הבית עמוס מדר. את הקומה השנייה הוא חילק לשלוש דירות, באחת מהן התגוררה הודיה אלאלוף, צעירה בשנות ה-20 לחייה. בקומה השלישית התגוררו בדירה קטנה אורית לונדון ובעלה יונתן. בחקירה שבוצעה ע"י צח"מ כבאות והצלה ירושלים, עלה מייד החשד כי השריפה החלה בעקבות הצתה במזיד של דירה במבנה. בעקבות העשן הרב והחום האדיר שנגרמו ע"י השריפה, נוצרה הצטברות של עשן וחום בדירה בקומה העליונה, דבר שגרם להילכדות של אורית לונדון הגרה בקומה זאת. כאמור היא חולצה במצב אנוש ע"י לוחמי האש ונפטרה הדיירת לאחר כמה ימים בבית החולים.
מפקד הצח"מ רשף משה אלעזרי ראש ענף חקירות מכבי האש במחוז ירושלים אמר כי "בחקירה שביצעתי עם צוות החקירה, הגענו למסקנה כי השריפה הוצתה במתכוון בדירה בקומה השנייה". הוא הסביר ש"בבדיקת תבנית השריפה ראינו כי השריפה והעשן התפשטו מהחדר אל הקומה העליונה והצטברו בה באופן מסיבי ביותר. בנוסף כתוצאה מכך שהמבנה שונה מייעודו ונבנו בו מספר דירות ארעיות ללא חלונות ופתחים ראויים, שחרור העשן והחום לא פעל כמתוכנן ולוחמי האש שחשו למקום נאלצו לשבור חלונות וקירות במבנה כדי לשחרר את העשן והחום בצורה מהירה".

(צילומים: דוברות כיבוי והצלה ירושלים)
(צילומים: דוברות כיבוי והצלה ירושלים)


על פי החשד, בלילה שבין שישי לשבת בסוף השבוע שעבר הגיעו שלושת החשודים לדירה בפסגת זאב, במטרה לגרום נזק חמור לדירה. הצעירה ובן זוגה הציתו את הדירה בזמן שחברם המתין במכונית.
בחקירתם טענו השלושה כי וידאו שאין איש בדירה, ומכאן שלא תכננו לפגוע פיזית באיש. ואכן באותו הלילה א' שדירתה הוצתה בילתה במועדון ושאר הדיירים בקומה השנייה שהו מחוץ לבית. יונתן, בעלה של אורית לונדון, עבד באותו הלילה במשמרת לילה כמאבטח, כשאשתו נמה בדירתם השכורה.
מעצרו של אחמד שוויקי הוארך היום בבית המשפט עד ליום ראשון הבא ואילו מעצרה של זוגתו היהודייה הוארך עד ליום חמישי הקרוב. מפקד המחוז שיבח את חוקרי היחידה המרכזית וציין כי "פעילות החקירה שבוצעה במקצועיות, ואשר הביאה למעצרם המהיר של החשודים ראוייה לכל שבח". הוא הוסיף כי "משטרת ירושלים תפעל למיצוי הדין עם החשודים שבפעולתם גרמו למותה של אזרחית תמימה". עורך דינה של הצעירה שנעצרה, עו"ד ארז בר צבי, הגיב היום ואמר כי "הם (החשודה ובן זוגה) ביקשו לגרום חבלה ברכוש" וציין כי "הם וידאו שאין איש בדירה ולא ידעו שיש בן אדם נוסף בבנין". עקב כך טוען הפרקליט לא יהיה ניצן להגיד כנגד החשודים כתב אישום בסעיף של רצח תוך ביצוע עבירה אחרת, כפי שטוענת המשטרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן