Skip to content

לפיד: "שומרי הסף שותקים וראש הממשלה מתחבא מאחורי אשתו"

בכנסת הבאה תניח "יש עתיד", על שולחן הכנסת, הצעת חוק שלפיה אנשי ציבור שיורשעו בעבירות שיש עימן קלון - תישלל מהם לתמיד, האפשרות לחזור ולכהן בתפקידיהם הציבוריים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכנסת הבאה תניח "יש עתיד", על שולחן הכנסת, הצעת חוק שלפיה אנשי ציבור שיורשעו בעבירות שיש עימן קלון – תישלל מהם לתמיד, האפשרות לחזור ולכהן בתפקידיהם הציבוריים. זאת בניגוד לחוק הקיים היום, לפיו מי שהורשע בעבירה שיש בה קלון יוכל לחזור ולהיות שר, חבר כנסת או ראש עיר, אחרי שבע שנים.

לפיד ליד כלא מעשיהו: הסוף לזכות השתיקה לאנשי ציבור (צילום: באדיבות "יש עתיד")
לפיד ליד כלא מעשיהו: הסוף לזכות השתיקה לאנשי ציבור (צילום: באדיבות "יש עתיד")

יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, הודיע זאת כאשר, במסגרת מסע הבחירות שלו, הגיע היום אל כלא מעשיהו – המקום שאליו מגיעים אנשי ציבור שהורשעו בעבירות שיש עמן קלון. "אנחנו חיים במציאות שבה שומרי הסף שותקים כשראש הממשלה מתחבא מאחורי אשתו והופך את בית ראש הממשלה לארמון של קיסרות מנותקת ונהנתנית", הכריז לפיד והודיע כי יניח על שולחן הכנסת הבאה הצעת חוק, שלפיה מי שביצע עבירה שיש עמה קלון וישב בכלא – לא יוכל לעולם לכהן כשר בממשלה, כחבר כנסת או כראש עיר.

"אתה רוצה לשקם את חייך, אהלן וסהלן", אמר לפיד, "אבל לא בכנסת ולא בממשלה ולא בלשכת ראש העיר. "חבילת החקיקה שנשים תעצור את השחיתות, תחמיר את הענישה ותסתום את הפרצות דרכן מסתננים המושחתים לחיינו".

עוד אמר לפיד כי עפ"י הצעת החוק שתונח על שולחן הכנסת, אישי ציבור שיקראו לחקירה במשטרה לא יוכלו יותר להשתמש בזכות השתיקה. הם יצטרכו לתת את כל התשובות לכל השאלות. "מי ששותק בחקירה יש לו מה להסתיר. זו זכותו, אבל אז שלא ימשיך להיות נבחר ציבור".

עפ"י הצעת החוק, מי שהוגש נגדו כתב אישום יעזוב את תפקידו באופן מיידי; תיקבע חובת גזירת עונשי מינימום כבדים כנגד אישי ציבור ועובדי ציבור שסרחו. "מי שגונב את הקופה הציבורית צריך לדעת שזה לא ייגמר בעבודות שירות. אלא בכלא".

1 Comment

  1. גידי
    3 בפברואר 2015 @ 14:16

    לפיד אכזב קשות,הוא חושב שהעם טיפש הספינים שלו מוכיחים שהבחור בלחץ. יש פה מיחזור ספינים מבחירות שעברו ואנו כבר מכירים את לפיד כבר שנתיים וחצי ומודעים להבתוחס שלו.
    נציין שלפיד בהצהרת הון שלו לכנסת שכח 2 דירות יוקרה בת"א,ועדיין אין לו מילים"טובות"על אולמרט חברו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן