Skip to content

זעם בקרב הפלסטינים על תגובות גזעניות של גולשים בפייסבוק

"תירגעו, זה רק אוטובוס של ילדים פלסטינים. תתפללו להרוגים... אחלה ידיעה לפתוח בה את סוף השבוע" - תגובות מסוג זה של גולשי פייסבוק, נאצות ושמחה לאיד על אסון אוטובוס הילדים, חיזקו את הקיצוניים בהם. סוכנות "ואפא" הפלסטינית: "היהודים איבדו צלם אנוש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"תירגעו, זה רק אוטובוס של ילדים פלסטינים. תתפללו להרוגים… " – תגובות ונאצות מסוג זה של גולשי פייסבוק, נאצות ושמחה לאיד על אסון אוטובוס הילדים, חיזקו את הקיצוניים בהם. סוכנות "ואפא" הפלסטינית: "היהודים איבדו צלם אנוש"

מאת אליק מאור

תאונת האוטובוס אתמול ומותם של עשרה אנשים, מתוכם שמונה ילדים, מורה ומבוגר נוסף, גררו מתקפה של נאצות והערות גזעניות בטוקבקים ובדפי הפייסבוק. היחלצות צה"ל לטובת התאונה. מערך האמבולנסים שהוזנק למקום, פעילות זק"א על בסיס הומניטרי, כל אלו לא מנעו מסוכנות הידיעות "ואפא" הפלסטינית לעגן את הידיעה הקובעת: "היהודים איבדו צלם אנוש".

כתב סוכנות הידיעות, פאיז עבאס, עקב לדבריו אחר התגובות על האסון בפייסבוק והוא מעלה ציטטות נבחרות. "באסון אוטובוס הילדים", פותח עבאס את מאמרו, "נהרגו ילדים בני חמש ושש בלבד, ילדים פלסטינים, שקיפחו חייהם, אבל יהודים רבים קראו בעונג את הידיעה ואחרים כתבו: כן ירבו".

"פחות מחבלים לעתיד", הוא מצטט וכותב: "קראתי את התגובות  ונתקפתי חלחלה".  לבסוף הא שואל: "האם יהודים אלה, אפשר להגדירם כבני אדם?", עבאס עונה לשאלה וקובע: "אני חושב שלא ואפשר רק להגדירם כחיות או מפלצות וחלאות אדם אולי גם הרבה יותר גרועים מהמשטר, (הנאצי א.מ) בשנות הארבעים, ששלט בגרמניה".
לחיזוק טענותיו, מצטט עבאס שורות "נבחרות" עם שמות כותביהן מרשת הפייסבוק:

– איתי וללצברג: "תודה לאל פלסטינים. שכל יום יהיה אוטובוס כזה?

–  אילה (או איליה) עמרני: "תירגעו, זה רק אוטובוס של ילדים פלסטינים. תתפללו להרוגים או למינימום, פצועים אנושים. אחלה ידיעה לפתוח בה את סוף השבוע".

לדבריו, הדוגמאות הללו ואחרות, שהוא ממשיך ומביא לפני הקוראים, נבחרו בגלישה אקראית בפייסבוק. "התגובות השמחות מעידות", מסיים עבאס את הידיעה, "מעידות על עובדה אחת ויחידה, שהיהודים איבדו צלם אנוש והפכו את עצמם לגרועים באומות העולם".

אגב, כדי שלא ייחשד בחוסר איזון, בסיום הידיעה הוא מוסיף בצנעה: "קראתי גם תגובות של יהודים שהביעו צער וכאב".

בידיעה נפרדת  שמפרסמת הבוקר וופא, מתפרסם כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הטיל הלילה על עו"ד יצחק מולכו, שליחו המיוחד, להתקשר לרשות ולהביע את צער הממשלה ותנחומי נתניהו על מות הילדים בתאונה הקשה. מולכו אכן התקשר בשעות הלילה המאוחרות (ליל חמישי) למוקטעה ומסר לנשיא, מחמוד עבאס (אבו מאזן) את תנחומיו של נתניהו, שביקר באותה עת בקפריסין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן