Skip to content

ספרד תקיים אירוע תיירותי ביריד IMTM בת"א

את הארוע תקיים רשות התיירות של ספרד והוא מיועד לסוכנים ומפעילי תיירות בכירים משתי המדינות, במטרה לחזק את קשרי התיירות ביניהן. באירוע ישתתפו הקונסול המיוחד לענייני תיירות של ספרד, קרלוס הרננדז; שגריר ספרד בישראל, פרננדו קרדררה סולר ונציגים מהמחוזות השונים בספרד: חבל אראגון ורכס הרי הפירנאים; גראן קנריה; טנריף ואנדלוסיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ספרד משקיעה בשיווק אתריה ביריד התיירות IMTM בתל אביב, כדי לחזק את קשרי התיירות שלה עם ישראל. לאור זאת, משלחת בכירים המורכבת מראשי תעשיית התיירות של ספרד, באמצעות משרד התיירות הספרדי הממוקם ברומא, אשר מופקד על השוק הישראלי – תקיים ביריד IMTM אירוע תיירותי מיוחד, כולל מצגת, על ספרד ואתריה לסוכנים ומפעילי תיירות משתי המדינות.

באירוע ישתתפו הקונסול המיוחד לענייני תיירות של ספרד, קרלוס הרננדז; שגריר ספרד בישראל, פרננדו קרדררה סולר ונציגים מהמחוזות השונים בספרד: חבל אראגון ורכס הרי הפירנאים; גראן קנריה; טנריף ואנדלוסיה. באירוע ישתתפו גם סוכני ומפעילי תיירות בכירים משתי המדינות.

נוף אופייני בחבל אראגון
נוף אופייני בחבל אראגון

יעד תיירות אטרקטיבי

המטרה המרכזית של המצגת היא להציג את ספרד כיעד תיירותי אטרקטיבי, תוך מתן דגש להיותה של ספרד מדינה עם היסטוריה מפוארת, תרבות עשירה ונופים כפריים מגוונים. ספרד היא אחד מיעדי התיירות המובילים בעולם. המדינה מהווה ערב-רב של היסטוריה מפוארת, ארכיטקטורה מרהיבה, נופים עוצרי נשימה ותרבות מפותחת של שירה, ריקוד, קולנוע, ציור וספורט. נופיה של ספרד מגוונים ומרהיבים, וכוללים יערות סבוכים, מישורים ירוקים, הרים, מפרצים סלעיים, חופים חוליים לבנים המקיפים ערים גותיות מתקופת ימי הביניים ואין ספור טירות ומבצרים מדהימים ומרתקים.

קידמה ומסורת

ספרד משלבת בצורה הרמונית קדמה ומסורת לשביעות רצון המבקרים בה. עריה של ספרד מרהיבות, יפות, רומנטיות ומרתקות. הן היוו עמודי תווך בכמה פרקים חשובים בהיסטוריה של יבשת אירופה, בהיסטוריה העולמית וגם בהיסטוריה של יהודי ספרד.

אנדלוסיה

חבל אנדלוסיה הוא אחד האזורים המרתקים בחצי האי האיברי. יש בו ערים ועיירות יפהפיות, מזג אוויר נוח, חופים, היסטוריה עשירה, תרבות ואוכל נהדר. בעיר גרנדה אפשר לבקר במתחם המפואר אלהמברה, בגנים המלכותיים Gardens of Generalife; בקרודובה לטייל במרכז ההיסטורי ובמסגד הגדול ובעיר חאאן לסייר באתרים מונומנטליים.

גראן קנריה

גראן קנריה שבאיים הקנריים נחשב לאחר מאתרי התיירות המובילים באירופה. חופי הדיונות הזהובים מספלומס (Maspalomas) נחשבים לאתר תיירות מפורסם. גראן קנריה הוא האי השני בגודלו מבין האיים הקנריים ובו 350 ימי שמש בשנה. לאי צורת חרוט והכינוי "מיני יבשת" הוא התיאור המדויק ביותר כדי לתאר את העושר והרבגוניות של הנופים באי.

חוף הדיונות הזהובים במספלומס
חוף הדיונות הזהובים במספלומס

טנריף

האי טנריף אי וולקני סלעי נחשב לגדול מבין שבעת האיים הקנריים שבאוקיינוס האטלנטי והוא אף המאוכלס ביותר. לאי מגיעים מיליוני מבקרים בשנה שמוצאים בו הרפתקאות, מנוחה ומזג אוויר אידיאלי.

אראגון

אראגון (Aragon) מוקפת בהרי הפירנאים בצפון והרי הסיסטמה איבריקו בדרום, ממוקמת בצפון מזרח ספרד. היא בולטת בארכיטקטורה הייחודית שלה בסגנון מודחאר. הרי הפירנאים מושכים חובבי טבע, מטיילים רגליים, מטפסי הרים וחובבי ספורט אתגרי, שמבקרים בפארקים ובשמורות.

טיסות ותחבורה

מישראל יוצאות טיסות רבות לספרד, הן טיסות ישירות והן טיסות שכר. את הטיסות מפעילות חברות התעופה הספרדיות – איבריה ואייר אירופה (שתתחיל להפעיל קו טיסות מישראל בחודש מרס) הספרדיות וחברות תעופה ישראליות. וולינג איירליינס (Vueling Airlines) מפעילה 5 טיסות שבועיות בקו ברצלונה תל אביב.

מספר התיירים מישראל שביקרו בספרד בשנת 2013 נאמד ב-105,500 ובשנת 2014 המספר גדל ל-181 אלף עד חודש נובמבר 2014. נתון סטטיסטי מעניין נוסף: קיבולת הנוסעים במטוסים מישראל לספרד בשנת 2014 (מינואר עד נובמבר) עמדה על 380,300 נוסעים – עליה של 40 אלף נוסעים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2013.

חברת הרכבות הספרדית (Renfe) מפעילה את אחת מרשתות הרכבות הטובות בעולם ואת מערכת הרכבות המהירה (AVE).

מורשת יהודית

המורשת היהודית בספרד מפוארת, כמו שתי ערים חשובות בזמן הפריחה היהודית בתור הזהב – טולדו וקורדובה שהיא עירו של הרמב"ם. בספרד חיים כיום כ-30 אלף יהודים, רבים מהם במדריד וברצלונה. קיימות עוד כעשר קהילות נוספות המאוחדות תחת איגוד הקהילות היהודיות של ספרד.

ממשלת ספרד יזמה בשנים האחרונות את הקמתה של 'רשת הרובעים היהודיים' ברחבי המדינה – Red de Juderias. הרשת מורכבת מ-24 ערים: אווילה, ברצלונה, בסלו, קסרס, קלאורה, אמפוריה, קורדובה, אסטלה, ג'ירונה, ארבס, לאון, טולדו, פלמה דה מיורקה וערים נוספות. במסגרת יוזמה זו מתקיימות פעולות שימור ושיקום למקומות ולמבנים המייצגים את תולדותיה של יהדות ספרד, לצד פעילויות תרבות וחינוך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן