Skip to content

במארסיי יודעים, טרור לא טוב לעסקים

מהכתבות בעיתונות הישראלית ניתן היה לשמוע את חיכוך כפות הידיים ולהרגיש את הסיפוק: "הנה הצרפתים אוכלים אותה שוב". הדיווחים מישראל ציינו: " עוד לא ברור אם זה אירוע טרור".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סנטור וראש עיריה סמיה גאלי בראיון לטלויזיה אתמול - צילום: עמית מנדלזון

"היה אירוע ירי במארסיי, אתה בסדר?" – זה נוסח ההודעה שקיבלתי על הבוקר אתמול מחברה בישראל, התגובה שלי היתה: "עוד סוחר סמים הלך". שעה אחרי כן תא הדואר שלי היה מלא בבקשות לתמונות מ"האירוע" מסוכנויות שונות, וחברים מודאגים.
מהכתבות בעיתונות הישראלית ניתן היה לשמוע את קול שאון חיכוך כפות הידיים ולהרגיש את הסיפוק: "הנה הצרפתים אוכלים אותה שוב". הדיווחים מישראל ציינו: " עוד לא ברור אם זה אירוע טרור".
לא רבותי איש לא חשב שזה אירוע טרור, מעבר לזה הדיווחים בישראל ציינו כי הירי בוצע לעבר שוטר, לא היה ולא נברא.

מה באמת קרה ומה באמת קורה

אז הנה קצת סדר בדברים: נשמעו יריות בשכונת הקסטלן ברובע ה- 16 (הצפוני) של מארסיי. היות ובאותו יום היה אמור בקצה השני של העיר להתייצב ראש הממשלה מנואל ואל, הרי שכל יחידות המשטרה המיוחדות ובינהם ה- GIPN התייצבו במקום.

משטרה זה לא טוב לעסקים - צילום: עמית מנדלזון

מארסיי היא מרכז הסחר בסמים של אירופה, המיקום שלה הופך אותה לתחנת מעבר ענקית של סמים מכל הסוגים והמינים, והמשטרה חסרת אונים לחלוטין, אם כי לפעמים אני חושב שאין לה עניין לפתור את הבעיה. כל שנה מלקט המז"פ של מארסיי בסביבות 30 גופות של סוחרי סמים מכנופיות שונות, חלקן מיד לאחר האירוע, חלקן כמה חודשים אחרי בתא מטען של מכונית נטושה. הרוצחים לעולם לא נתפסים. הרבעים הצפוניים של העיר הם מקור הבעיה והקסטלן (השכונה בה גדל זינדין זיידן) היא השכונה הקשה מכולן.

בשנת 2012, בקריאה נואשת פנתה ראש עירית הרבעים ה- 15 וה- 16 סמיה גאלי (נכון…מוסלמית) לנשיא צרפת בדרישה להכניס צבא לשכונות הללו ולהפסיק לאלתר את השימוש בנשק והסחר בסמים ששולט בשכונה. כמובן שהנשיא סירב, וגם היום כשכוחות צבא מפטרלים בכל ערי צרפת (וגם במארסיי), עסקי הסמים בצפון העיר ממשיכים לפעול כסדרם.

כל בעל מסעדה יודע, שכשמגיע פקח היגיינה לא מגישים לו סנדוויץ עם עכבר מת, זה לא טוב לעסקים. לכן גם לא יורים על שוטרים. מי צריך שכונה שורצת שוטרים? ובדיוק מאותה סיבה לא יתכן מצב שיצמחו תאי טרור בעיר. טרור זה יחידות מיוחדות, טרור זה צבא טרור זה בלאגן, מי צריך את זה? זה רע לעסקים. וכשבפרברי פריס הופכים מכוניות ומעלים אותן באש במארסיי מדליקים… עוד ג'וינט.

תוצאות האירוע של אתמול, היו לכידה של 7 רובי קלצ'ניקוב, 20 קילו מריחואנה (שחסרונם לא ידגדג לאף אחד) אבל איש לא נעצר, לא ממש מפתיע. איש לא יודע מי ירה על מי וכולם שותקים. סביר מאוד להניח שמישהו פלט צרור במקרה או שניסה להבהיר באופן חד משמעי שזו הטריטוריה שלו.

משטרה בפעולה - לא טוב לעסקים - צילום: עמית מנדלזון

חובבי התאוריה על השתלטות האיסלאם על מארסיי אוהבים לתת את השכונות הצפוניות כדוגמה לשכונה אליה לא נכנסת המשטרה. יש סיבה למה היא לא נכנסת למקום, אבל כל בן טיפש עשרה מגיע לשם ללא חשש לקנות חומר טוב שיהיה לעשן עם החברה וכולם חוזרים בריאים ושלמים ומסטולים.

הרטוריקה הישראלית

הרטוריקה הישראלית היא רטוריקה של פחד, המילה "אירוע" מתקשר ישירות למילה טרור, אם ברור שזה לא טרור המילה "אירוע" לא תופיע בדיווח. לפעמים נדמה לי שהעיתונות הישראלים מצאה דרך לספק לעם היושב בציון "חדשות טובות", על ידי כך שכל רעש חליצת פקק מבקבוק באירופה הופך להיות "אירוע" וכולם יוצאים בריקודי הורה השמחה לאיד.

מה שמעלה את חמתי בעיקר הוא שאני יודע בדיוק מהיכן לקוחות הידיעות המקוריות ואיכשהו תמיד לאחר התרגום לעברית נוספת הרטוריקה הישראלית כמו: "לא ברור עדיין אם זה אירוע טרור" המשפט הזה אומר בעצם : "זה כנראה אירוע טרור אבל אין עדיין אישור".

מצטער לאכזב אתכם זה לא אירוע ולא טרור זה חיי היומיום של מארסיי ולמרות חיסולי החשבונות המטורפים על רקע השליטה בשוק הסמים, מעולם לא נורה למוות אדם חף מפשע, והיות והרוצחים אף פעם לא נתפסים הרי שמסתובבים בינינו מחסלים מקצועיים מאוד, ואנחנו יכולים להרגיש בטוחים, כאן לא שמים מטען חבלה מתחת למכונית, זה עסק מלוכלך ולא מדוייק ויביא בעקבותיו הרבה כוחות משטרה. ומשטרה כמו שכבר אמרנו… לא טוב לעסקים.

אז אם אתם פוחדים מטרור ואיסלאם רדיקאלי בואו למארסיי קחו שאכטה מהג'וינט (חשיש ומריחואנה יכול כל אחד להשיג בכל מקום) ותרגעו. יש מי ששומר עליכם והוא יותר אפקטיבי מהמשטרה.

7 Comments

  1. גידי
    10 בפברואר 2015 @ 18:50

    עמית.
    ידיעה על מעצר מאדי נמוש במרסיי הופיעה באתר וואלה . אנשי מכס לא עצרו במקרה את הרוצח לדעתי עקבו וידעו שיגיע למרסיי .לא יודע למה מרסיי וזאת הצרפתים צריכים לבדוק(.DGSE,או DCRI), מניסיוני בתחום אומר לך , מעצר "במקרה " מסתיר משהוא ובדרך כלל זה להטעיה או הגנה על מקור מידע.
    עמית לפתע פתאום נחת עלי פחד טיסה,כבר שנתיים שאני לא טס ,קשה לי ואני מנסה להתמודד. הייתי שמח לבקר במרסיי.

    • גידי
      10 בפברואר 2015 @ 18:51

      בהדרכתך כמובן ותודה.

    • עמית מנדלזון
      10 בפברואר 2015 @ 22:40

      אתה נותן קרדיט רב מדי לאנשי המכס, למעשה נמוש היה ברשימות של הסוכנויות, לפני כן הוא לא ממארסי והנשק שהיה ברשותו לא נרכש במארסי למרות שכל ילד יכול לקנות כאן קלצ'ניקוב. אני מקווה שתיפטר מפחד הטיסה גם אני עברתי את זה. רכבות פשוט לוקחות יותר מדי זמן

      • גידי
        11 בפברואר 2015 @ 13:46

        הפוך עמית לא הסברתי טוב ,אני כלל לא נותן קרדיט לאנשי המכס ,הם הצטרפו או היו ככיסוי,או שאנשי בולשת שהשתמשו בתעודות שלהם למעצר.כל זה "להונאה".

        • עמית מנדלזון
          11 בפברואר 2015 @ 19:43

          זה בולשיט אל תאמין למה שאתה קורה באתרים ישראלים, זה הכל היה במקרה,

  2. גידי
    10 בפברואר 2015 @ 14:14

    עמית שלום.
    1. טרור וסחר בסמים הולכים יחד. בנתיבי הברחת סמים עובר אמלח (7 קלצניקובים…אתה אמרת) . הטרור מצטרף לפלטפורמות שהוכיחו את עצמם בהעברת אמלח.
    2.באותה דרך הטרור מגייס כסף בסחר והברחת סמים ואמלח .זאת סיבה יותר הגיונית ל"שקט" במרסיי…!!!
    3.לחיזוק דבריי הנ"ל , מהדי נָמוש, אזרח צרפתי ממוצא אלג'יראי, נעצר לפני כחודשיים במרסיי (מעניין למה במרסיי)ובכליו נמצאו שני כלי נשק(קלצניקוב) ששימשו אותו ברצח הארבעה במוזיאון היהודי בבלגיה.
    4.עמית אני לא רוצה לפתח את התאורייה המופרכת שלך לגבי הפחד של הישראלים. אני אומר שהישראלים רואים למציאות את הלבן בעניים.
    5. לדעתי מחירי הסמים במרסיי נמוכים ואיכותם טובה בשל היות העיר תחנת מעבר לסמים . זה לא חדש הסרט "הקשר הצרפתי" זכה באוסקר .
    6.נראה שענן המריחואנה הקבוע במרסיי משפיע על שיקול הדעת…
    7.הצילומים היפים שלך ממרסיי עושים חשק לבקר.

    • עמית מנדלזון
      10 בפברואר 2015 @ 14:26

      גידי אתה מקרה אבוד 🙂 אבל מוזמן לביקור ואני מבטיח להראות לך את העיר על כל גווניה (אם לא תפחד כמובן) מהדי נמוש נתפס במארסי על ידי… סוכני מכס שלעיתים רחוקות בודקים אוטובוסים. מהיכן המידע ולמה ?
      ולעולם התחתון במארסיי אין קשר עם האיסלאם הרדיקלי, יש להם נשק ויש להם עסק לנהל. כסף תמיד יותר חשוב מאידיאולוגיה. הקשר בין גידול סמים וטרור קיים רק במדינות בהם ניתן לגדל את הסמים ומה לעשות זה לא אפשרי במארסיי.
      מה שמוזר לי שאתה מתעקש להתווכח עם מי שחי כאן 8 וחצי שנים, ואני שואל את עצמי, מדוע באמת שלא תבוא לכאן ותיווכח במו עיניך ?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן