Skip to content

מפכ"ל המשטרה החליט לפטר את דותן ואיבגי מהמשטרה

פיטורי השניים יהיו ללא קלון בכפוף לאישור השר לביטחון פנים ולשימוע שיערך לאיבגי. אמש נחקרו במח"ש שני ניצבי משנה נוספים מהצפון. האחד שהטריד מתנדבת שביקשה עזרתו והשני שנטען כי הטריד מילולית שוטרת אחרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

שני בכירים נוספים בדרכם הביתה. מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו החליט לפטר את שני קציני המשטרה, ניצב חגי דותן, מפקד מחוז חוף ואת נצ"מ משה איבגי מפקד תחנת באר שבע. בכיר נוסף, נצ"מ ממחוז חוף, חשוד כי ביצע מעשה מגונה במתנדבת צעירה במשמר האזרחי כשביקשה ממנו עזרה בגיוס חברה לשורות המשטרה. ניצב משנה נוסף מהצפון שנחקר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד להטרדה מילולית נוקה ככול הנראה מכול חשד.
אתמול (שלישי) נפגש המפכ"ל עם ניצב דותן והודיע לו כי לאחר שקיים דיון בעניינו עם ראש אגף משאבי אנוש במשטרה ובחן היטב את חומרי החקירה של מח"ש שהובאו לפניו, החליט לפטר את מפקד מחוז חוף מהמשטרה בפיטורים שאין עמם קלון. כל זאת בכפוף לאישור שר הביטחון יצחק אהרונוביץ'. כמו כן בחן המפכ"ל את עניינו של נצ"מ איבגי החשוד בהטרדה מינית והחליט גם לפטר אותו בכפוף לשימוע שיערך לו ובאישור השר לביטחון פנים.
ניצב חגי דותן - יפוטר ללא קלון (צילום: יח"צ)
ניצב חגי דותן - יפוטר ללא קלון (צילום: יח"צ)

נצ"מ איבגי - יפוטר בכפוף לשימוע (צילום מסך: חדשות 2)
נצ"מ איבגי - יפוטר בכפוף לשימוע (צילום מסך: חדשות 2)

ניצב דותן חשוד בהטרדה מינית של מספר שוטרות ובהפרת אמונים בעקבות ניהול מערכת יחסים עם שוטרת אחרת בעת שהייתה נתונה לפיקודו ואף קידמה בתפקיד תוך ניגוד אינטרסים. מאז פתיחת החקירה בעניינו העידו נגדו חמש שוטרות וככל הנראה נוספו להן שוטרות נוספות במהלך הימים האחרונים. במהלך חקירתו עלה דפוס התנהלות קבוע לפיו הוא פנה במהלך שנות כהונתו בתפקידים בכירים לשוטרן כשרובן צעירות והציע לחן הצעות מגונות. לטענת השוטרות, הוא התנכל לאלו שהשיבו את פניו ריקם. כך לדוגמה נכנס על פי החשד הניצב עם שוטרת לחדר והחל לשוחח איתה על בגידות ואף ניסה לנשקה.
נצ"מ איבגי חשוד כי הטריד מינית שוטרת חודשי הריונה. על פי התלונה אותה חקרה מח"ש, פנה מפקד התחנה לשוטרת במהלך ישיבת עבודה עם סגל שוטרים והתעניין באיזה חודש להריונה היא נמצאת. היא השיבה כי היא בחודש החמישי והוא הגיב בפומבי ואמר שיש לו פנטזיה לקיים יחסי יין עם אישה המצויה בחודש ההיריון החמישי. עוד טענה השוטרת כי איבגי פנה אליה באמצעות מסרונים בתוכנת ווטסאפ, שאל אותה מה היא מתכונת ללבוש לערב יחידה ואף ביקש ממנה לשלוח לו את תמונתה בחצאית.
סנגורו של איבגי, עורך הדין נועם אליגון הגיב הבוקר לידיעה ואמר כי "מצער שארגון שאמון על החוק בוחר להפר את החוק ולהודיע לאדם עתיר זכויות כמו נצ"מ איבגי על פיטוריו באמצעות התקשורת. מצופה היה כי בתום 30 שנות שירות מפואר יקוים שימוע לנצ"מ איבגי בטרם ההחלטה האומללה לפטרו. הדרך בה נעשו הדברים מעידה על היסטריה מערכתית וחוסר שיקול דעת ואין לנו אלא להביע צער על כך"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן