Skip to content

שר הביטחון חנך בהודו, את ביתן התעשיות הביטחוניות הישראליות

בביקור ראשון מסוגו בהודו פגש שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, את ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, את שר ההגנה ההודי פאריקר ואת שרי ההגנה של בריטניה וצ'כיה, המבקרים גם הם בתערוכת הנשק הבינלאומית בעיר בנגלור. השר יעלון הזהיר: "איראן פועלת נגד אינטרסים מערביים לא רק במזרח התיכון אלא בעולם כולו. לכן אי חתימה על הסכם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביטוי נוסף לשדרוגם של היחסים האסטרטגיים, בין ישראל להודו: שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, חנך הבוקר את הביתן הישראלי של אגף סיב"ט (סיוע ביטחוני) בתערוכת הנשק הבינלאומית בעיר בנגלור בהודו. הביתן הישראלי כולל תצוגות של 15 התעשיות הביטחוניות הישראליות. זהו ביקור ראשון מסוגו של שר ביטחון ישראלי בהודו, וגם בהודו עצמה הביקור נחשב לאירוע משמעותי.

השר יעלון עם ראש ממשלת הודו, נרדנרה מודי (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
השר יעלון עם ראש ממשלת הודו, נרדנרה מודי (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

השר יעלון פגש את ראש הממשלה ההודי נרנדרה מודי, שביקר בביתן של התעשייה האווירית. לאחר מכן נפגש גם עם שר ההגנה ההודי מנוהאר פריקאר ואת שרי ההגנה של בריטניה וצ'כיה. במהלך הפגישות הזהיר שר הביטחון יעלון כי המזרח התיכון יסבול מחוסר יציבות כרוני לתקופה ארוכה מאוד. "ההתפתחות החדשה מבחינתנו היא הניסיונות של איראן לדריסת רגל ברמת הגולן, כהמשך לסיוע שהאיראנים וחיזבאללה מעניקים לצבא אסד בקרבות נגד המורדים", אמר שר הביטחון לעמיתיו. "איראן גם מנסה להקים תשתיות טרור ברמת הגולן, דוגמת זו שסוכלה לפני שבועות אחדים, מתוך מטרה להפעיל נגד ישראל טרור מסוגים שונים.

"איראן היא הגורם המרכזי לחוסר היציבות במזרח התיכון. הם מעורבים בכל סכסוך באזור והגיעו למצב שיש להם ארבע בירות באזור, בנוסף על טהרן, תחת שליטתם: בגדד, דמשק, בירות וצנעא", אמר השר יעלון. "מדובר במשטר מסוכן ביותר, ולכן אנו מודאגים מאוד מהסכם עם איראן. אם ייחתם הסכם כפי שהוא מתגבש עתה, זהו צעד שלא ישרת אינטרסים מערביים וישראליים. ההסכם המתגבש יאפשר למעשה לאיראן להיות מדינת סף גרעינית, במקביל להמשך פעילות הטרור שלה במזרח התיכון וברחבי העולם. איראן פועלת נגד אינטרסים מערביים לא רק במזרח התיכון אלא בעולם כולו. לכן אי חתימה על הסכם עדיפה על פני חתימה על הסכם רע".

גוזר את הסרט בביתן הישראלי. משה (בוגי) יעלון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
גוזר את הסרט בביתן הישראלי. משה (בוגי) יעלון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

שר הביטחון יעלון אמר בעת חנוכת הביתן הישראלי: "היחסים בין הודו לישראל הולכים ומתעצמים בעת האחרונה. אני גאה להיות שר הביטחון הראשון שמבקר כאן ונפגש עם בכירי הממשל, שר ההגנה פאריקר וראש הממשלה מודי, אשר במנהיגותו וחזונו חותר להוביל את הודו לשגשוג ולצמיחה.

"עבור מדינת ישראל זו זכות גדולה לקיים קשרים עם מעצמה עולה וחשובה כהודו. ממשלת ישראל הציבה משימה זו במקום גבוה מאוד בסדר העדיפויות שלה. אנו רואים בהודו ידידת אמת של מדינת ישראל, ובממשלת הודו – שותפתנו. קשרים אלו באים לידי ביטוי, בין היתר, ביחסים המצוינים בין הממסדים הביטחוניים של המדינות. וכפועל יוצא כאן בביתן הישראלי המרשים בו מוצגות לראווה יכולותיהן של התעשיות הביטחוניות שלנו, וגם בחקלאות ובמגוון של תחומים שמן הסתם ילכו ויתפתחו הן לטובת הודו והן לטובת ישראל".

בהתייחסו להישגי התעשיות הביטחוניות אמר שר הביטחון: "כאן היום בחנוכת הביתן הישראלי בתערוכה האווירית בבנגלור, אנו יכולים להתרגש מהמעמד ולגלות את העוצמה המיוחדת, המרשימה כל כך, של התעשיות הביטחוניות הישראליות שפורחות ומשגשגות. מדינות העולם למדו להכיר את עוצמתן של התעשיות הביטחוניות הישראליות, ולא בכדי הן מתדפקות על דלתותיכם. צבאות וארגוני ביטחון מרחבי תבל, מבקשים להצטייד בפיתוחים המרשימים ובאמצעים הייחודיים.

פגישת שר הביטחון עם שר ההגנה ההודי, מנוהאר פריקאר (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)
פגישת שר הביטחון עם שר ההגנה ההודי, מנוהאר פריקאר (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

"אך לא רק לביטחון, תורמת התעשיה הביטחונית", אמר השר יעלון. "תרומתן של התעשיות הביטחוניות לחברה ולכלכלה הישראלית היא עצומה. החל מתעסוקה שהן מספקות לעשרות אלפי עובדים במעגלים השונים, דרך האפשרויות שהן פותחות לצעירים מוכשרים בוגרי צה"ל ומוסדות אקדמיים, ועד הרווחים הגדולים שנכנסים לקופת המדינה כתוצאה מייצוא, ותרומה ליחסי החוץ כתוצאה משיתופי פעולה עם מדינות רבות בעולם.

"זו ההוכחה, לכל מי שמפקפק בכך, לחשיבות ההשקעה במחקר ובפיתוח, פרח מוגן שחובתנו להשקותו ולגרום לו לגדול ולצמוח; זו העדות הברורה לצורך של מדינת ישראל להוסיף ולתמוך בצעירים עוד בגיל בית הספר, כפי שאנו עושים, למשל, בתוכנית 'מגשימים', כדי להכשיר את הדור הבא של המהנדסים והמפתחים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן