Skip to content

הרצוג:"נחזיר את עזה למרכז סדר היום ונציע פירוז תמורת שיקום"

בסיור בעוטף עזה אמר עוד הרצוג: "נחזק את כיפת ברזל, נחזיר את החיילים לישובים ונייצר מכשול קרקעי נגד המנהרות. נפעל להכות ביד קשה בטרור, לא נשחרר רוצחים ולא נדבר עם חמאס". לבני: נדע לגייס את העולם לצידנו ונתקן את מערכת היחסים עם ארה״ב, שעמדה לצידנו בצוק איתן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מועמד המחנה הציוני לראשות הממשלה, יצחק הרצוג, מבטיח להחזיר את בעיית עזה למרכז סדר היום הבינלאומי ולגייס את העולם לטובת ישראל ונגד החמאס, ע״י קידום החלטת מועצת ביטחון לפירוז עזה.

בסיור שערך הרצוג ביישובי עוטף עזה, עם הצוות הביטחוני של המחנה הציוני, אמר הרצוג: "נציע פירוז תמורת שיקום כלכלי. ניצור הפרדה בין חמאס ובין האוכלוסייה האזרחית. ויחד עם בעלות בריתנו האזוריות והבינלאומיות נביא לשינוי המציאות האזורית".

ראשי המחנה הציוני בסיור בעוטף עזה ""נתניהו נכשל מול החמאס" (צילום: לואיז גרין)
ראשי המחנה הציוני בסיור בעוטף עזה ""נתניהו נכשל מול החמאס" (צילום: לואיז גרין)

בסיור השתתפו גם ח"כ ציפי לבני, האלוף במיל. עמוס ידלין, ח"כ עמיר פרץ, האלוף במיל. אייל בן ראובן, ח"כ עומר בר-לב והמועמדת לכנסת קסניה סבטלובה. "נתניהו בחר להצטלם בהתנחלות עלי. אנחנו בחרנו בעוטף עזה", אמר הרצוג. "אנחנו מתכוונים לקיים תפיסת ביטחון העומדת על הגנה, הרתעה ושינוי אסטרטגיה לכדי יוזמה ובניית עתיד ואופק".

עוד אמר הרצוג: "עזה נותרה פצצת זמן מתקתקת ונתניהו נכשל בקרב מול החמאס. אנחנו נפעל באופן מיידי לספק ביטחון לתושבי העוטף. נחזק את כיפת ברזל, נחזיר את החיילים לישובים ונייצר מכשול קרקעי נגד המנהרות. נפעל להכות ביד קשה בטרור, לא נשחרר רוצחים ולא נדבר עם חמאס. מי שכתב ספרים על הטרור כנראה שכח לקרוא. השינוי האסטרטגי שלנו הוא לקיחת היוזמה בחזרה לידיים שלנו. אין שינוי ללא יוזמה".

ח"כ ציפי לבני אמרה: "אם ראש הממשלה היה אחראי – המציאות הייתה שונה בעזה ובעוטף עזה. לפני חמישה חודשים הבאתי הצעת החלטה מחייבת על השולחן שכללה את פירוז עזה, מניעת ההתעצמות של חמאס, החלפת הממשלה לממשלה שאינה טרוריסטית וחזרה למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים. במקום לאמץ החלטה זאת, ביבי העדיף להגיד כן לחמאס".

עוד אמרה לבני :"אנחנו נאמר לא לחמאס ולא לטרור ונפעל נגדו בכוח. נדע לגייס את העולם לצידנו, נתקן את מערכת היחסים עם ארה״ב, שעמדה לצידנו בצוק איתן, הם יהיו איתנו. את כל זה נתניהו חשש לעשות ואנחנו נעשה!"

מועמד המחנה הציוני לתפקיד שר הביטחון עמוס ידלין אמר כי, ״נתניהו נכשל בביטחון. נתניהו הצהיר שיהיה חזק מול חמאס אך במציאות 50 ימים של רקטות על תושבי ישראל הוכיחו את חולשתו מול חמאס. נתניהו בחר לשמר את חמאס ככתובת ולנהל עמו מו״מ״.

שר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ אמר: אני מציע לטרוריסטים לא להתבלבל. ראיתי את הרצוג ולבני בפורומים הכי מצומצמים מקבלים החלטות קשות ללא פשרות והם יודעים לעשות את זה. יש פה צוות שיודע לשלב בין ביטחון ללא פשרות לדרך מדינית, וזו הדרך היחידה להתמודד עם הטרור".

ח"כ עמר בר-לב אמר: "ברגעים אלו ממש נחפרות מחדש המנהרות כאן מתחת לרגלינו, תחת בתיהם של תושבי עוטף עזה ונתניהו לא עושה כלום. נתניהו היה ועודנו ראש ממשלה הססן שלקח לו בצוק איתן עשרה ימים להבין את מה שכל ילד בעוטף עזה הבין ומבין היום שחייבים לחסל את המנהרות. נתניהו נכשל ואנחנו נתקן ונגן על תושבי הדרום ואזרחי ישראל".

1 Comment

  1. גורן
    19 בפברואר 2015 @ 16:09

    נציע פירוז תמורת שיקום כלכלי. ניצור הפרדה בין חמאס ובין האוכלוסייה האזרחית מילים יפות החמאס לא יתפרק מנשקו לעולם ואיזו הפרדה יעשו בין החמאס לאוכלוסיה משום מה מזכיר לי את " מזרח תיכון חדש"" תתעוררו העולם המוסלמי הרדקלי[החמאס] נמצא בהקצנה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן