Skip to content

והוא עוד עונה לשם תקווה. תתארו לכם

תארו לעצמכם אדם שכל סביבתו שקר ורמייה ופחד וחשבון. אדם שמוקף בתעשייה של גזל ושוד ורמאות ורמייה. ואולי גם גניבה. תארו לכם איש שדורש ומבקש ומתחנן תבחרו בו, ועל הדרך חי על חשבונכם, משקר לכם מבוקר ועד לילה, לא סופר אתכם, לא אכפת לו מכם. תתארו לכם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תארו לעצמכם, רק נסו לתאר לעצמכם: מדינה, לא חשוב איפה, לא משנה מי, לא חשוב מתי. מדינה דמוקרטית. תארו לעצמכם מדינה דמוקרטית כלשהי, לא משנה שפתה, דתה או גילה.

ניקולאי צ'אושסקו. זוכרים? (ויקיפדיה)

תארו לעצכם, נסו לתאר לעצמכם שבאותה המדינה – תהיה אשר תהיה – יש אדם אחד שמשוכנע שהוא עליון על כל השאר, על יריביו וגם על עמיתיו. שהוא יחיד ואין בלתו. תארו לעצמכם אדם, איש ציבור, נבחר ציבור במדינה דמוקרטית, שמשוכנע שאם לא הוא, המדינה הדמוקרטית שעליה הוא חולש, מדינה שאזרחיה אמורים להיות חופשיים, שאם לא הוא – המדינה שבה הוא שולט תתפרק מכל נכסיה. תאבד. תתאבד. תיחרב.

תארו לעצמכם אדם, בן אנוש, בשר ודם, במדינה דמוקרטית – לא משנה איזו – שמבקש את אמון הציבור, אזרחיה של אותה המדינה, בטענה ובשכנוע עמוק שרק הוא יכול. שהוא הכי מוכשר. הכי נאמן. הכי מסור. הכי יודע. הכי מבין. היחיד. היחיד שיודע. היחיד שיכול. שהוא האחד שאין שני לו.

תארו לעצמכם שאותו אדם, הפטריוט הכי גדול, האיש הכי משכיל, הכי איש של העולם הגדול; תארו לעצמכם שאותו אדם מבקש את האמון שלכם ומתחנן שתתנו לו – לו ורק לו – את המפתחות לעתידכם, לביטחונכם, לאושרכם, לכלכלתכם, לבריאותכם, להישרדותכם.

והוא בעצמו, תארו לעצמכם, הפטריוט הגדול, הנאמן היחיד, האיש הכי לאומי – הוא במו רגליו קם והלך לארץ אחרת. מרצונו החופשי. רכש לעצמו אזרחות של מדינה אחרת. שינה את שמו לשם אחר. ופתאום, יום אחד – משום מה – חזר למולדת הנבגדת. לשמו שנזנח. נטש ביוגרפיה בדיונית אחת שהמציא לעצמו, וברא את עצמו מחדש בזהותו הישנה והנזנחת. ברא את עולמו מחדש כך שהכל נהיה בדברו. ורק בדברו.

אווה וחואן פרון. רבים זוכרים (ויקיפדיה)

תארו לעצמכם אדם שחי על חשבון אחרים. שכל חייו הבוגרים לא נשא ארנק. או כרטיס האשראי. או פנקס צ'קים. שלא לדבר על כסף מזומן. שטרות. בכיס. ככל האדם. אדם שאינו משלם על ארוחה שאכל. על משקה ששתה. על שירות שקיבל. על מתנות לא לו שנטל לעצמו. על סוויטות שבהן לן. על מטוסים פרטיים מפוארים שבהם טס.

תארו לכם שיש אדם שרעייתו זקוקה לעזרה והוא מונע אותה ממנה. תארו לעצמכם רעייה של איש ציבור שמחזיקה בו במקום כואב. כואב מאוד. תארו לעצמכם אשה שאין לה גבולות וגם לא אלוהים. שזקוקה לעזרה מקצועית ונראה שלא ממש זוכה לה; ואולי גם הוא עצמו זקוק לעזרה כזאת ויש לכך לא מעט סימנים. וגם הוא מסתיר ומסתתר. תארו לעצמכם איש ציבור שמבקש את אמונכם ולא מסוגל לעזור לעצמו  ולקרובים לו ביותר.

תארו לעצמכם אדם שמבקש את אמונכם, ובדך לשם עוצם עיניים לרווחה ומסרב לראות עוולות קשות שמתרחשות בשמו, בביתו שלו, על-ידי האנשים הקרובים לו ביותר. רואה ושומע ושותק. ומכסה. ומטייח. גם את העוולות וגם את פניו. את פרצופו.

תארו לעצמכם אדם שמבקש את אמונכם, שמבטיח שיילחם עבורכם עד טיפת דמו (המטאפורית) האחרונה – והוא עצמו אחוז אימה. משותק. קפוא וצפוד מפחד.

קליגולה. מי כאן הסוס (ויקיפדיה)

תארו לעצמכם אדם שמבקש את אמונכם, ומתעקש להסתיר בפתטיות אין קץ את פדחתו הקירחת.

תארו לעצמכם אדם שמבקש את אמונכם ולא מודה בקמט גיל אחד בפניו. לא משלים עם גילו ומשקלו ופגמיו האנושיים, ומסתיר הכל מהציבור שממנו הוא דורש את אמונו בשכבות עבות של טיח מתפורר.

תארו לעצמכם אדם שדורש שתתנו לו את כולכם וקולכם – ולא מוכן לחשוף נים דם אחד על לחייו ועור חשוף ברום ראשו.

תארו לעצמכם אדם שסביבתו רועשת וגועשת ומיטלטלת בטירוף ופראנויות ופחדים ושנאות וחשבונות ונקמות והתעמרות והתעללות ורמיסה והדרה. והוא שותק. ומשקר. ומטייח. וזורק הכל על אחרים. על שותפיו. ויריביו. ועובדיו. בכל תחלואיו מישהו אחר אשם. אף פעם לא הוא.

והוא – תארו לעצמכם – מבקש, דורש, מתחנן – שתתנו בו אמון. שתמליכו אותו שוב. ושוב ושוב ושוב.

תארו לעצמכם אדם שלוקח את הכסף שלכם ועושה בו כרצונו. ומאפשר לבני ובנות ביתו לעשות בו כרצונו. ודורש ומקבל עוד ועוד כסף שלכם לרפד בו את חייו ורווחתו ורכושו הפרטי.

אל תבכי עבורנו, אוויטה (ויקיפדיה)

והוא מעז לבקש – לדרוש! – את האמון שלכם. מבקש, דורש, מתחנן שתבחרו בו. רק בו. לא באף אחד אחר. הוא האחד. היחיד. הוא ואין בלתו. כי אחריו המבול. החורבן.

תארו לעצמכם אדם שכל סביבתו שקר ורמייה ופחד וחשבון. אדם שמוקף בתעשייה מסועפת של גזל ושוד ורמאות ורמייה. ואולי גם גניבה. גניבה קטנה ועלובה. גניבה פשוטה. גניבה לאור היום. תארו לכם איש שדורש ומבקש ומתחנן תבחרו בו.

תארו לעצמכם שהאיש הזה מבקש את אמונכם.

תארו לעצמכם.

 

 

[related-posts title="מדבר אל הקיר – מאמרים קודמים"]

 

 

3 Comments

  1. שרה
    22 בפברואר 2015 @ 11:27

    טובי, תאר לך מדינה קטנה וזניחה שהצליחה לשמור על עצמה מהתדרדרות כלכלית כמו רוב העולם סביבה, תאר לך מדינה שמפתחת תשתיות, בטחון, טכנולוגיות חדשות ועוד ועוד. ובראשה עומד אדם נהנתן, קמצן, וגם אבוי יש לו עוד אזרחות או שם לועזי. נו אז מה? אתה בטוח שטובת המדינה והעם היהודי לא עומדים בראש מעייניו? אתה יודע את האמת. אולי הדרך שלו שונה משלך, אבל המטרה של כולנו היא אותה מטרה.

  2. גורן
    22 בפברואר 2015 @ 8:48

    טובי במי יבחר הציבור בישראל בשמאל שחי עדין ב" מזרח תיכון חדש" כאשר כל האזור גועש ומדינות נעלמות כנ"ל ממשלות החמאס תנועה דתית מוסלמית רדיקאלית שלעולם לא תחתום על שלום הרשות הפלסטנאית מנסה " לעבוד" עלינו בשיטת השלבים הינה אולמרט / ברק / וציפי הציעו להם הצעה מאוד נדיבה כמעט הכל והם ברחו מלהגיע להסכם הפלסטנאים קיבלו את עזה ומה יצא לנו מזה טרור ומלחמות הפלסטנאים כמו שאר האחים בעולם הערבי עוברים איסלמזציה קיצונית זה שבשטחים טרם נערכו בחירות זה הפחד שלחמאס יש כוח רב המצב נוח לרשות הפלסטנאית וכנראה לישראל מה לעשות ישראל במצב הזה צריכה הנהגה חזקה שלא מתפשרת עבור מילים גנבים כולם גונבים אין מנהיג שלא גנב יש כאלה שלא נתפסו או שהפכו אותם לאתרוג אני מכיר מנהיג של התנועה הציונית שהיה יו"ר הסוכנות ויו"ר הכנסת איש שמאל נאור שדאג לקבל אזרחות צרפתית את שמו כנראה לא יכול להחליף עדין בקיצור אין מנהיג בוחרים ברע במיעוטו

  3. גידי
    21 בפברואר 2015 @ 16:22

    טובי
    ציטוט לא מזמן מטובי "אבל דבר אחד אני לא מסוגל להבין בשום אופן: איך זה שיש אנשים שמצביעים עבור בנימין נתניהו. איך זה שיש אנשים שתומכים בבנימין נתניהו…. "
    טובי אני תמיד קורא את דברייך ואפילו בנפש חפצה.טובי אתה אדם חשוד .לא חידשת לא הבאת איזה תובנה חדשה , סה"כ עוד מבית היוצר של נוני מוזס.,איש ישר ולא מוסת לא קונה את מה שכתבתה. טובי אתה חשוד, כחשוד בחוסר הבנה (כנ"ל),חובת ההוכחה היא עלייך.מאחר ואתה אוהב את הולנד ראה פתגם הולנדי "כשמפלס המים יורד הקרח נשבר."
    נ.ב-אם כוונתך לשכנע את המשוכנעים אני חוזר בי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן