Skip to content

אוסקר 2015: והזוכה הגדול הוא: "בירדמן"

זה היה הלילה הגדול של "בירדמן": סרטו של אלחנדרו גונזלס איניארטו זכה באוסקר על הסרט הטוב ביותר, הבימוי והתסריט. אדי רדמיין ("התיאוריה של הכל") הוא השחקן הטוב ביותר וג'וליאן מור ("עדיין אליס") - השחקנית הטובה ביותר. ניל פטריק האריס הנחה בהומור מושחז ועם הרבה תעוזה. שי שגב על טקס האוסקר ה-87 שהתקיים הלילה בתיאטרון דולבי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הזוכה המאושר: אלחנדרו גונזלס איניארטו, במאי "בידרמן"

טקס האוסקר ה-87 הסתיים הלילה עם כמה הפתעות. הוליווד העניקה את פרס הסרט הטוב ביותר ל-"בירדמן". הבמאי והתסריטאי אלחנדרו גונזלס איניארטו חזר פעם אחר פעם אל הבמה, לאחר שזכה גם בפרס הבימוי וגם בפרס התסריט המקורי, שהעניק לו אדי מרפי. גונזלס איניאריטו גבר על הבמאים ריצ'רד לינקלייטר ("התבגרות"), בנט מילר ("פוקס-קצ'ר"), ווס אנדרסון ("מלון גרנד בודפשט") ו-מורטן טילדום ("משחק החיקוי"). המאוכזב הגדול הוא הסרט המדובר "סלמה", שלא זכה באף אחד מהפרסים הגדולים.

השחקנית המצטיינת, ג'וליאן מור

ג'וליאן מור הנהדרת זכתה בצדק בפרס השחקנית הטובה ביותר עבור משחקה ב"עדיין אליס" לצידו של אלק בולדווין. מור כבר הייתה מועמדת לפרס ארבע פעמים, אך זו הפעם הראשונה שבו היא גורפת אותו. מור הודתה לכל מי שצריך, כולל למתחרותיה: פליסיטי ג'ונס ("התיאוריה של הכל"), רוזמונד פיק ("נעלמת"), מריון קוטיאר ("יומיים ולילה") וריס וויתרספון ("הולכת רחוק").

השחקן המצטיין אדי רדמיין

אדי רדמיין זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו כסטיבן הוקינג בסרט "התיאוריה של הכל". השחקן הבריטי הצעיר, שגבר על המועמד הבולט – מייקל קיטון ("בירדמן"), היה כצפוי נרגש מאוד, קיפף ונישק את הפסלון, והבטיח בין השאר לשמור עליו ולצחצח אותו כדי שיישאר מבריק. רדמיין גבר גם על בנדיקט קאמברבאץ' ("משחק החיקוי"), סטיב קארל ("פוקס-קצ'ר"), ו-ברדלי קופר ("צלף אמריקאי").

ליידי גאגא מבצעת את "צלילי המוזיקה"

ג'יי.קיי סימונס ("וויפלאש") הוא שחקן המשנה הטוב ביותר ופטרישיה ארקט ("התבגרות") – שחקנית המשנה הטובה ביותר. עוד בין הזוכים המאושרים: סרט זר – "אידה" (פולין), סרט דוקומנטרי – "האזרח מספר ארבע", סרט אנימציה – "שישה גיבורים", צילום – עמנואל לובצקי ("בין כוכבים"), פסקול – "מלון גרנד בודפשט", שיר – "Glory" ("סלמה"), אפקטים – "בין כוכבים". אחד משיאי הערב היה כאשר ג'ולי אנדריוס הזמינה את ליידי גאגא לבצע את להיטה של אנדריוס "צלילי המוזיקה".

השחקן ניל פטריק האריס ("ואת אמא שלך גם") הנחה את הטקס בהומור מושחז ובתעוזה רבה, כשהוא אינו חס על מיטב השחקנים והבמאים של הוליווד. האריס פתח את הטקס בשיר הלל קומי-דרמטי לקולנוע, שכלל התייחסויות לסרטים מהעבר לצד הסרטים המתמודדים השנה על הפרס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן