Skip to content

נחשפה חוליית חמאס בחברון שתכננה פיגועי התאבדות

11 פעילי חמאס תכננו להוציא פיגועים ואחד מהם נמנע רק בשל תקלה טכנית בעת הפעלתו. במהלך החקירה הוסגרו כלי נשק וחבלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השב"כ עצר באמצע חודש שעבר חוליית חמאס מחברון שכללה 11 פעילים. כך הותר היום (שני) לפרסום. על פי החשד פעיליה עסקו בתכנון פיגועים במתווים שונים בהם פיגוע התאבדות, ואף ניסו להוציא אחד מהם אל הפועל. בעקבות המעצר הוסגרו מטענים וכלי נשק שאמורים היו לשמש באותם פיגועים.

סאלם עבאס סלטאן (צילום: דוברות שב"כ)
סאלם עבאס סלטאן (צילום: דוברות שב"כ)

צהיב מאמון סלטאן (צילום: דוברות שב"כ)
צהיב מאמון סלטאן (צילום: דוברות שב"כ)

העצורים המרכזיים בפרשה הם צהייב מאמון סלטאן, בן 20, פעיל חמאס מחברון, ובן דודו סאלם עבאס סלטאן, בן 28, פעיל חמאס צבאי, אשר ריצה בשנים האחרונות עונש מאסר והוחזק, בתקופה נוספת, במעצר מנהלי.
בחקירתם בשב"כ הודו השניים, כי בתחילת דצמבר 2014, הם ניסו להוציא אל הפועל פיגוע בתל רומידה שבחברון. לפי התכנון, ביקשו השניים למשוך את כוחות צה"ל, באמצעות יידוי מטען, לנקודה בה הוטמן מבעוד מועד מטען רב עוצמה שיועד לפעול נגד הכוחות במקום. חרף האמור, ובשל תקלה טכנית, לא פעל המטען כמתוכנן.
במסגרת החקירות עלה כי חברי החוליה תכננו פיגועים במספר מתווים, לשם כך, ביצעו איסוף מודיעין במקומות בהם שוהים אזרחים ישראליים בחברון ובירושלים, על מנת לבצע בהם פיגוע.
המטען ששימש בפיגוע (צילום: דוברות שב"כ)
המטען ששימש בפיגוע (צילום: דוברות שב"כ)

הנשקים שהוסגרו במהלך המעצרים (צילום: דוברות שב"כ)
הנשקים שהוסגרו במהלך המעצרים (צילום: דוברות שב"כ)

חלק מן הנחקרים אף הביעו הסכמה לשמש מחבלים מתאבדים. במסגרת חקירתם של האחרונים הוסגרו מטענים ושני כלי נשק, אשר אמורים היו לשמש את החוליה בהוצאתם לפועל של הפיגועים שתכננה.
לדברי השב"כ "פעילות חוליה זו משקפת את האיום הממשי מפעילות החמאס בחברון ובפרט מפעילים צבאיים שנעצרו בעבר וחוזרים למעגל הטרור".
עוד נמסר כי בימים הקרובים תושלם העברת תיקיהם של העצורים לבחינת התביעה הצבאית, לצורך העמדתם לדין של כלל המעורבים יחד עם בקשה למעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן