Skip to content

סקר ערוץ הכנסת: שוב שוויון בין הליכוד למחנה הציוני

יום פני שמתפרסם דוח מבקר המדינה בנוגע לדיור, בדק מכון פאנלס פוליטיקס גם מיהו האחראי העיקרי למשבר הדיור בישראל. לדעת 40% מהנשאלים בנימין נתניהו הוא האחראי העיקרי, 22% סברו שיאיר לפיד הוא האשם העיקר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נדנדת המנדטים בין הליכוד למחנה הציוני נמשכת – והפעם שתי המפלגות בשוויון.

האשם העיקרי במשבר הדיור עפ"י הסקר. בנימין נתניהו (צילום: נירה ידין)
האשם העיקרי במשבר הדיור עפ"י הסקר. בנימין נתניהו (צילום: נירה ידין)

סקר מנדטים חדש שערך אמש מכון פאנלס פוליטיקס עבור ערוץ הכנסת מעלה את הנתונים הבאים: לו היו מתקיימות היום הבחירות לכנסת העשרים, היה שוויון בין המחנה הציוני לליכוד והן היו עומדות על 24 מנדטים; הרשימה המשותפת הייתה הופכת לשלישית בגודלה עם 13 מנדטים; המפלגה הרביעית בגודלה היתה יש עתיד עם 12 מנדטים; הבית היהודי היתה יורדת ל-11; כולנו 8; ש"ס ויהדות התורה 7 מנדטים כל אחת; ישראל ביתנו ומרצ 5 מנדטים כל אחת; את הרשימה סוגרת רשימת יחד בראשות אלי ישי עם 4 מנדטים בלבד.

לפי הסקר הזה, שאר הרשימות המתמודדות לכנסת העשרים לא עברו את אחוז החסימה.

 ויום לפני שמתפרסם דוח מבקר המדינה בנוגע לדיור, בדק מכון פאנלס פוליטיקס גם מיהו האחראי העיקרי למשבר הדיור בישראל. לדעת 40% מהנשאלים בנימין נתניהו הוא האחראי העיקרי, 22% סברו שיאיר לפיד הוא האשם העיקרי; 12% תלו את האשם באהוד אולמרט וארבעה אחוזים האשימו את שר השיכון, אורי אריאל. 21% מהנשאלים סברו שאף אחד מהם אינו אשם, או שלא ידעו לענות.

הסקר נערך בקרב 700 נשאלים וטעות הדגימה היא 3.6%.

סקר "דיאלוג" הארץ
סקר "דיאלוג" הארץ

גם עפ"י תוצאות סקר "דיאלוג", בהזמנת עיתון הארץ, שתוצאותיו המלאות יפורסמו מחר, נוצר שוויון בין הליכוד למחנה הציוני. עפ"י סקר זה מקבלות שתי הרשימות הללו 23 מנדטים כל אחת. הבית היהודי, יש עתיד והרשימה המשותפת מקבלות 12 מנדטים כל אחת; "כולנו" של משה כחלון מקבלת 9 מנדטים; ש"ס ויהדות התורה מקבלות 7 מנדטים כל אחת; מרצ מקבלת 5 מנדטים ויחד של אלי ישי מקבלת 4 מנדטים.

מסקר שערך עבור חדשות 2 מכון "מדגם" של ד"ר מינה צמח וד"ר מנו גבע עולה כי המחנה הציוני היא המפלגה הגדולה ביותר עם 24 מנדטים, לעומת הליכוד עם 22 מנדטים. עם זאת, שתי המפלגות הגדולות מאבדות מכוחן.

עבור המחנה הציוני מדובר בירידה של מנדט אחד מהסקר שנערך בשבוע שעבר, לעומת ירידה של שני מנדטים לליכוד. יש עתיד והבית היהודי מתחזקות כל אחת במנדט ועולות ל-12 מנדטים. הרשימה הערבית המשותפת נותרת יציבה עם 12 מנדטים.

מפלגת כולנו בראשות כחלון שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, ש"ס מתחזקת במנדט ומקבלת 7, יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, ישראל ביתנו נחלשת במנדט אחד ויורדת ל-6, מרצ עם 6 מנדטים ויחד של אלי ישי עם 5 מנדטים.

השאלה השנייה נגעה להתאמה לתפקיד ראש הממשלה, ושם נרשם צמצום משמעותי בפער בין הרצוג לנתניהו. 44% מהנשאלים אמרו כי נתניהו הוא המתאים ביותר לתפקיד – ירידה של 7% מהשבוע שעבר. 32% ענו שהרצוג המתאים ביותר – עלייה של 4% מהשבוע שעבר. בסך הכל הצטמצם הפער בין נתניהו להרצוג מ-23% בשבוע שעבר ל-12% בלבד. 24% מהנשאלים ענו שאינם יודעים או שאף אחד מהשניים.

יממה לפני פרסום דוח מבקר המדינה על משבר הדיור נשאלו הנסקרים מי לדעתם אחראי למשבר. 37% מהנשאלים אמרו כי ראש הממשלה נתניהו הוא האחראי למשבר הדיור, 17% האשימו את שר האוצר לשעבר לפיד, 8% סברו כי ראש הממשלה לשעבר אולמרט הוא האחראי ו-2% נקבו בשמו של שר הבינוי והשיכון אורי אריאל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן