Skip to content

על נאום נתניהו וסיפור מגילת אסתר

האם יש לנו כאן סימן? ואיך יגיב אחשוורוש הפעם? האם ימצאו אי אלו בגתן ותרש שימנעו ברגע האחרון, בשיא העלילה, מאחשוורוש הכושי לעשות שטות ולחתום על הסכם מביש? איך יפול הפור הפעם?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בימים האחרונים, בעוד ישראל נתונה בסערת הבחירות הממשמשות ובאות, וכן בוויכוח האם הנאום של נתניהו בקונגרס הוא פוליטי או לא, נתקלתי בהודעה מטעם רשימה ענקית של רבנים, המחזקים את ידיו של ראש הממשלה ללכת, לנאום, ולהזהיר את העם האמריקאי, ואת העולם כולו, מפני המזימה האירנית. "לך והשם אתך," חתמו על המודעה.

נתניהו מוקף אוהדים בקונגרס. אהבה אמיתית או כללי הטקס? (עמוס בן גרשום, לע"מ)

מעולם לא ממש חיבבתי את מר נתניהו.

יש לי הערכה כלפיו על הרקע הצבאי והמשפחתי שלו כנסיך ז'בוטינסקאי, וגם ככלל על העשייה שלו למען המדינה (אחרי הכול אני בת לאב בית"רי, ואצלנו לא היתה אופציה אחרת, אלא ליכוד), אבל משהו באישיות שלו תמיד הפריע לי: נטייה לדמגוגיה, מניפולטיביות גליצאית, חיבה מיוחדת לקפיטליזם טהור ואשת חיק בלתי נסבלת הם רק חלק מן הדברים.

אלא מה?

אני, כאדם לא דתי מוצהר, אך כמאמינה בחסדי השם ובהכוונה אלוהית הנמצאת תמיד בינינו, הן במישור האישי והן במישור הלאומי (אם רק נחכים לכוון את התדר ולראותה), התחלתי לראות שיש כאן ממש מגמה מרתקת, מפחידה קצת. והרי אנחנו נמצאים ערב תענית אסתר וחג הפורים, ודווקא עכשיו, מכל הימים, נואם נתניהו?

והרי נאמר שאין מקריות בעולם, ו"מקרה" לכאורה = ה' רקם.

אז מה הולך פה? מה יש לנו כאן?

בואו נעשה סדר בהקבלה שאפשר לראות, אם מתאמצים קצת:
נתניהו (מרדכי היהודי?) נואם דווקא לקראת פורים (בעצם לפני תענית אסתר, שלקחה על עצמה בגלל האיום של המן להשמיד ולאבד את עמה), בפני אנשי אחשוורוש (הם אנשי הקונגרס, הממשל של אובמה), על אודות איום הצוררים האירניים (רוחאני? חמנאי? או שמא גלגולו של המן?), המאיימים להרוס ולאבד (פצצה גרעינית), את היהודים, ועוד כמה עמים בדרך.

רק מה, יש לי בעיה אחת, כי שרה "שלנו", זאת של הנרות והבקבוקים והשטיח הקרוע, היא ממש לא אסתר המלכה. אולי במקרה הטוב ושתי, ובמקרה הטוב פחות, זרש, וזה לא כל כך מסתדר…

נו טוב, לא צריך לדקדק עם ה' צבאות עד כדי כך…

בכל אופן, האם יש לנו כאן סימן? ואיך יגיב אחשוורוש הפעם? האם ימצאו אי אלו בגתן ותרש שימנעו ברגע האחרון, בשיא העלילה, מאחשוורוש הכושי לעשות שטות ולחתום על הסכם מביש? איך יפול הפור הפעם?

לסכום, במשך השבועות שלפני הנאום, כשכל העולם ואשתו גינו את נתניה על כך שהוא נוסע לנאום, למרות שקיבל כל כך הרבה "נו, נו, נו" הן מהארץ והן מחוצה לה, הצטרפתי אף אני למקהלה היוונית: איזה שטות שהוא הולך, וכו'. אבל כאשר אני רואה את ההקבלה הזו, אינני יכולה להישאר אדישה לסמיכות הפרשיות.

אולי בכל זאת עושה ראש הממשלה נכון שהוא הולך אחר צו לבו , ימים יגידו…

חג פורים שמח!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן