Skip to content

מחלוקת בליכוד: האם תוקם ממשלת אחדות אחרי הבחירות?

על רקע התיקו הנמשך בין הליכוד למחנה הציוני שוב עולה אל פני השטח המחלוקת בין השרים שאינם מוציאים מהחשבון אפשרות של ממשלת אחדות עם המחנה הציוני - לבין נתניהו שמכחיש בכל תוקף. אחרי שאתמול אמר השר סילבן שלום, בראיון ברשת ב', כי האפשרות הזאת קיימת, אמר היום שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון טוען כי בליכוד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גם בסקר שפורסם הערב בערוץ הראשון לא מצליח הליכוד לעבור את המחנה הציוני במספר המנדטים. בין שתי המפלגות הגדולות נשמר, עפ"י סקר זה, תיקו.
עפ"י הסקר יקבלו הליכוד והמחנה הציוני 24 מנדטים כל אחד. "יש עתיד" של יאיר לפיד מתחזקת ל-13 מנדטים; הרשימה המשותפת תקבל 12 מנדטים והבית היהודי – רק 11 מנדטים. ש"ס תקבל עפ"י הסקר 8 מנדטים, יהדות התורה – 7 מנדטים, כ"כולנו" של כחלון – 7 מנדטים, ישראל ביתנו – 6 מנדטים, מרצ – 4 מנדטים ויחד – 4 מנדטים.

גם אחרי יומיים מהנאום בקונגרס - הליכוד מדשדש מול המחנה הציוני (צילום: ויקיפדיה)
גם אחרי יומיים מהנאום בקונגרס - הליכוד מדשדש מול המחנה הציוני (צילום: ויקיפדיה)

בינתיים גוברת בליכוד המחלוקת, בשאלה האם אפשרית הקמת ממשלת אחדות לאומית אחרי הבחירות. אחרי שאתמול אמר השר סילבן שלום, בראיון ברשת ב', כי האפשרות הזאת קיימת, אמר היום שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון טוען כי בליכוד לא שוללים ישיבה משותפת עם המחנה הציוני בממשלה.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, התראיין הבוקר בגלי צה"ל ואמר כי בליכוד לא שוללים ישיבה משותפת בממשלת אחדות עם המחנה הציוני. יעלון התייחס להתחזקות הליכוד בסקרים לאחר נאום נתניהו בקונגרס, ואמר כי בליכוד לא שוללים ממשלת אחדות עם המחנה הציוני – אך כי לא יסכימו לרוטציה. "אנחנו לא אמרנו לא על שום דבר", הבהיר יעלון בראיון, "אבל ברור לחלוטין שקודם כל צריך לייצר גוש טבעי, קואליציה טבעית שהיא גוש ימין, ואחר כך אם מישהו רוצה להצטרף – שיצטרף".

"המסיכה הוסרה". נפתלי בנט. (צילום: רפי מיכאלי)
"המסיכה הוסרה". נפתלי בנט. (צילום: רפי מיכאלי)

שר הביטחון התייחס גם לעימות שהתחדש השבוע עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ואמר כי ישמח להחזיק בתפקיד שר הביטחון גם לאחר הבחירות. "מבחינתי, תיק הביטחון מעולם לא היה ג'וב או סידור עבודה", אמר יעלון. "קודם כל זאת אחריות גדולה מאוד ועבודה קשה מאוד. זה לא משחק ילדים ולא עניין לסיסמאות ששמענו לצערי תוך כדי מבצע צוק איתן ואחריו", הוסיף.

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, מיהר להגיב בעמוד הפייסבוק שלו: "המסיכה הוסרה: בליכוד רוצים להקים ממשלה עם בוז׳י/ציפי, ללא הבית היהודי, כמו בפעם הקודמת", כתב וביקש שישתפו את דבריו בפייסבוק "כדי שלא יעבדו עלינו".

בנט המשיך וכתב: "זה קרה גם בפעם שעברה. הליכוד הכניס את ציפי (עם 6 מנדטים בלבד!) וניסו בכל כוחם להותיר אותנו בחוץ. רק בית יהודי גדול יכפה על הליכוד ממשלה בלי השמאל".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מיהר להגיב – גם הוא בעמוד הפייסבוק. "לא תהיה ממשלת אחדות", כתב, "ואין כלל היתכנות להקמתה. הסיבה לכך ברורה: הליכוד בהנהגת נתניהו לא יקים ממשלה עם מפלגה, שנציגים בכירים בה מסתייגים מהמושג ציונות ומן ההמנון הלאומי ׳התקווה׳ וקוראים לא לשרת בצה"ל, וראשיה מוכנים לחלק את ירושלים.

"ראש הממשלה בנימין נתניהו יפנה לשותפינו הטבעיים, ובראשם 'הבית היהודי', להקמת ממשלה לאומית – אבל כדי שנוכל לעשות זאת חייבים ליכוד גדול. רק ליכוד גדול ימנע הקמת ממשלת שמאל", נאמר בתגובת נתניהו.

ובינתיים, סרטון שהעלו צעירי הליכוד לרשת גרם לסערה – לאחר שבסרטון נעשתה השוואה בין עובדי הנמלים, עובדי רשות השידור ובעלי חברות הסלולר – למחבלי החמאס.

בסרטון מוצגת "קבוצת תמיכה" של "נפגעי ביבי" – ובהם "שייקה", ראש מחלקת תה בנמל, "ריבקי" עובדת גבייה של רשות השידור ו"מוקי" בעל חברת סלולר – המתלוננים כיצד נפגעו מראש הממשלה נתניהו המייעל את העבודה בנמלים, מפסיק את גביית אגרת רשות השידור ומוזיל את השימוש בטלפונים הסלולריים. ביחד, באותה קבוצה, נמצא גם המחבל "מוסטפה אבו לוטי" מחמאס עזה – שגם הוא מתלונן על כך שהוא נמצא שם "בגלל ביבי".

צילום מסך מהסרטון של הליכוד. המחבל ועובד הנמל - כולם "בגלל ביבי"
צילום מסך מהסרטון של הליכוד. המחבל ועובד הנמל - כולם "בגלל ביבי"

בסופו של הסרטון מופיע ראש הממשלה עצמו שאומר כי "רק ממשלה חזקה ויציבה" בראשותו תוכל להתמודד עם האתגרים הצפויים.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, התייחס לסרטון התעמולה של הליכוד ואמר: "סרטון שמייצר השוואה בין עובדים למחבלים רוצחים מהווה חצייה של קו אדום. מדובר באמירה מעוררת שאט נפש אשר אין לה מקום בישראל. יש לגנות את התופעה הזאת ועל סיעת הליכוד והעומד בראשה להתנצל בפני כל אזרחי המדינה".

 מהליכוד נמסר בתגובה לסרטון: "מדובר בתשדיר שסוקר כמה מהישגי הממשלה אשר נעשה בהומור לרגל חג הפורים. לא הייתה שום כוונה להשוות מישהו לחמאס ולא לפגוע בעובדים רבים ומסורים. הסרטון לא ישודר יותר ואנו מתנצלים אם מישהו נפגע".

"סרטון הסתה נתעב". שלי יחימוביץ' (צילום: דן בר דוב)
"סרטון הסתה נתעב". שלי יחימוביץ' (צילום: דן בר דוב)

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) הגיבה: "הסרטון שהפיץ הליכוד היום על ה'רפורמות' לכאורה שביצע, בכיכובו של נתניהו עצמו, הוא סרטון הסתה נתעב ובלתי נסלח נגד עובדים. עובדת רשות השידור, עובד נמל, ובעלים של חברת סלולאר מושווים למחבל חמאס, מועלים שם על עמוד הקלון, והופכים מטרה לעלבונות קשים.

"העובדה שהסרטון רצוף שקרים (לא בוצעה רפורמה בנמלים, לא בוטלה האגרה, לא מוגר החמאס, ואת הרפורמה בסלולאר עשה כחלון ולא ביבי) – היא פחות חשובה. מה שנורא זו השנאה וההסתה כלפי בני אדם עובדים רגילים. התעוב הפומבי, הלא אחראי, שמפגין ראש ממשלה מכהן, בהפקרות ובחוסר אחריות, כלפי אזרחיו.

"יש כל כך הרבה לרפא ולתקן אחרי ביבי. העובדה שהליכוד התנצל לפני זמן קצר על הסרטון, לא רלוונטית. העובדה שכתב השטנה הזה יצא תחת ידו היא בושה וכלימה".

ראשת מרצ זהבה גלאון אומרת כי היא מסירה את הכובע בפני ראש הממשלה נתניהו, "שהגיע לשיא חדש של אובדן עשתונות עם הסרטון החדש בכיכובו, שבו הוא משווה בדרך בזויה את עובדי רשות השידור למחבלי החמאס ומציג אותם יחד כחברים בקבוצת נפגעי הממשלה שלו. ח"כ גלאון מציינת כי שמו של החמאסניק בסרטון הוא "אבו-לוטי", שפירושו "הומו". "כי אם כבר חוסר טעם, אז למה לא להשתמש גם בעלבונות הומופוביים על הדרך", דברי ח"כ גלאון.

יו"ר סיעת מרצ אילן גילאון אומר כי רק ממשלה חזקה בראשות נתניהו ובריוניו תוכל להמשיך ולדרוס את העבודה המאורגנת ולהתייחס לעובדים כאל טרוריסטים. נתניהו, ברוב ייאושו, איבד את הריסון העצמי ומתפוצץ לכל עבר. "כששרידותו מתערערת, אין לו אלוהים. כך בדיוק רואה נתניהו את העובדים – טרוריסטים ואויבי הציבור, המאיימים על בעלי ההון ועל מקורבי ראש הממשלה".

ח"כ גילאון הוסיף: "נתניהו מסית נגד ציבור שלם בישראל, ומפחיד לחשוב באילו אמצעים הוא מבקש להילחם במי שרק מנסים להביא פרנסה הביתה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן