Skip to content

נתניהו: "נאום בר אילן כבר לא רלוונטי"

בתוך כך מפרסם הערב ערוץ 10 כי בפגישה שארעה לפני מספר שנים, בין מקורבו של נתניהו ויועצו לשעבר, רון דרמר, לבין שליח הקוורטט במזרח התיכון לשעבר, טוני בלייר - נחתם בידי דרמר מסמך כוונות, שבו הוא התחייב על בכתב כי שטח המדינה הפלסטינית העתידית, לכשתוקם, יהיה זהה לשטח אשר נכבש בשנת 1967
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"נאום בר אילן", שבו הכריז בנימין נתניהו בשנת 2009 כי הוא מוכן להקמת מדינה פלסטינית – "כבר אינו רלוונטי". כך הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעלון בתי הכנסת "עולם קטן" שהופץ בסוף השבוע ברחבי הארץ.

בעלון נבדקו מהן עמדות המפלגות בנוגע להקמת מדינה פלסטינית ולשאלה שהופנתה לליכוד ענתה סגנית שר התחבורה, ציפי חוטובלי – שענתה לשאלון בשם הליכוד – כי "ראש הממשלה הודיע לציבור שנאום בר-אילן בטל. כל הביוגרפיה הפוליטית של נתניהו היא מאבק בהקמת מדינה פלסטינית".

רון דרמר. האם חתם על התחייבות לטוני בלייר? (צילום: ויקיפדיה)
רון דרמר. האם חתם על התחייבות לטוני בלייר? (צילום: ויקיפדיה)

בעקבות הפרסום בעלון ובתשובה לשאלות של כתבים, נמסר ממטה הבחירות של הליכוד כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי במצב שנוצר במזרח התיכון – כל שטח שיפונה ייתפס על ידי האסלאם הקיצוני וארגוני הטרור הנתמכים על ידי איראן. על כן, לא יהיו שום נסיגות ושום ויתורים, הדבר פשוט אינו רלוונטי".

ובתוך כך  מפרסם הערב ערוץ 10 כי בפגישה שארעה לפני מספר שנים, בין מקורבו של נתניהו ויועצו לשעבר, רון דרמר, לבין שליח הקוורטט במזרח התיכון לשעבר, טוני בלייר – נחתם בידי דרמר מסמך כוונות, שבו הוא התחייב על בכתב כי שטח המדינה הפלסטינית העתידית, לכשתוקם, יהיה זהה לשטח אשר נכבש בשנת 1967.

בתגובה לפרסום בחדשות 10, השיב דרמר כי בסך הכול ניסה להתכתב עם העמדה הבינלאומית המקובלת בתהליך המשא ומתן, גם אם האופן בו ייצג את ישראל נגזר מעמדתו שלו, או ממעמדו כמייצג את ראש הממשלה בתהליך.

"בניגוד מוחלט לנטען, בשום שלב לא סוכם על נסיגה כלשהי" נאמר בתגובת דרמר. "גם במקרה זה היה ניסיון להתניע משא ומתן שמבוסס על עקרונות הקהילה הבינלאומית, כשלישראל שמורה הזכות להסתייג מנושאים שאינם מקובלים עליה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן