Skip to content

"מאיר דגן עשה בנושא האיראני יותר מנתניהו ומכל דוברי הליכוד"

כך כותב ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, בעמוד הפייסבוק שלו. דיסקין תוקף את "התגובה העלובה" של הליכוד ובמיוחד את דברי אופיר אקוניס "חבר של כבוד בלהקת ה'טראש טוק' של הליכוד" - ואומר: "מאיר דגן לא מתמחה בנאומים, אבל כפי שראיתם בעצרת הוא אדם אמיתי, אותנטי ופטריוט ענק שחרד כמו עוד רבים וטובים ואני ביניהם לעתיד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מאיר דגן עשה בנושא האיראני ובעוד כמה נושאים ביטחוניים, יותר מנתניהו ומכל מדוברי הליכוד האחרים גם יחד. בניגוד לנתניהו, מה שהוא עשה – לא היה רק בדיבורים באו"מ או בקונגרס (שאיני מזלזל בחשיבותם). וכשיגיע היום – עם ישראל יידע ויבין על מה מדובר".

דיסקין: "לרגע בדקתי שמא נתניהו תרם למאיר דגן את הכבד הפרטי שלו (צילום: דן בר דוב)
דיסקין: "לרגע בדקתי שמא נתניהו תרם למאיר דגן את הכבד הפרטי שלו (צילום: דן בר דוב)

כך כותב ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, בעמוד הפייסבוק שלו – בתגובה על התקפות הליכוד על ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, בעקבות נאומו בעצרת במוצאי שבת.

"מי שיכול להשוות בין עובדי נמל ורשות השידור ביניהם לוחמים במלחמות ישראל לטרוריסטים ולחמאס, יכול לעשות ממאיר דגן שנפצע פעמיים במלחמות ובמבצעים, שזכה בעיטור העוז ושהוביל מבצעים נועזים בצה"ל ובמוסד שמאלן (מילת גנאי…??) כפוי טובה וכמעט עוכר ישראל", כתב יובל דיסקין.

"ראיתי את התגובה העלובה של הליכוד לנאום של מאיר דגן שהוגדר כ'איש שמאל' מתוסכל, שביקש להאריך את כהונתו תחת נתניהו שסרב לכך. מידע אישי קרוב, אני יכול לומר לכם שאם דגן 'איש שמאל' מטבעו, אז כנראה נתניהו ודוברי הליכוד מחזיקים בסתר תעודת חבר ב'רשימה המשותפת'…

"קראתי גם את דברי את אופיר אקוניס חבר של כבוד בלהקת ה'טראש טוק' של הליכוד, שתקף את כפיות הטובה של מאיר דגן לנתניהו 'שהציל את חייו'", כתב דיסקין. "לרגע בדקתי שמא איני זוכר נכון ונתניהו תרם למאיר דגן את הכבד הפרטי שלו….

"למען הגילוי הנאות אדגיש כי אני חבר מאוד קרוב של מאיר דגן ואוהב אותו אהבת נפש. האהבה והאמון בינינו נוצרו ועמדו במבחן במשך שנים רבות של פעילות משותפת בשלל נושאים מבצעיים ואחרים שלא אפרט כאן.

"מעדות אישית קרובה אומר כי מאיר דגן עשה בנושא האיראני ובעוד כמה נושאים ביטחוניים, יותר מנתניהו ומכל מדוברי הליכוד האחרים גם יחד. בניגוד לנתניהו, מה שהוא עשה לא היה רק בדיבורים באו"מ או בקונגרס (שאיני מזלזל בחשיבותם) וכשיגיע היום – עם ישראל יידע ויבין על מה מדובר.

מאיר דגן. "אדם אמיתי, אותנטי ופטריוט ענק" (צילום: ויקיפדיה)
מאיר דגן. "אדם אמיתי, אותנטי ופטריוט ענק" (צילום: ויקיפדיה)

"מאיר דגן לא מתמחה בנאומים, אבל כפי שראיתם בעצרת הוא אדם אמיתי, אותנטי ופטריוט ענק שחרד כמו עוד רבים וטובים ואני ביניהם (אפילו מקורבו של נתניהו זה לא מכבר אהוד ברק) לעתיד החלום הציוני. כנראה שזה מספיק על מנת להכפיש אותו בצורה מכוערת", כתב דיסקין.

"מאיר דגן שנפצע פעמיים בשירותו הצבאי וסובל שנים מפציעותיו אלו, הוא גם איש אמיץ בצורה יוצאת דופן", כותב דיסקין ומביא כלשונו את תיאור המעשה, עליו זכה סרן מאיר הוברמן (דגן), בעיטור העוז:

"ביום ה-29 בינואר 1971, נעו שני ג'יפי סיור בפיקודו של סרן מאיר הוברמן בדרך פנימית בין מחנה הפליטים ג'בליה לעיר עזה. בדרך חלפה על פניהם מונית ובה תושבים מקומיים. סרן מאיר הוברמן זיהה בין נוסעי המונית מחבל מבוקש הידוע בכינוי 'אבו נימר'. הוא פקד לעצור את הג'יפים והחיילים שירדו הקיפו את המונית ועצרו אותה. סרן מאיר הוברמן ניגש אל המונית ובו ברגע פתח 'אבו נימר', שישב במושב הקדמי שליד הנהג, את דלת המונית, הוציא רימון, שלף את הניצרה ואיים על החיילים באומרו: 'כולנו נמות'. סרן מאיר הוברמן צעק 'רימון!' כדי להזהיר את פקודיו ובו בזמן הסתער על האיש, תפסו בידיו ולאחר מאבק קצר הצליח להוציא מידו את הרימון ולהכניעו. בין נוסעי המונית נתגלה עוד מחבל. במעשהו זה, שעשה תוך סיכון עצמו, מנע אבידות והביא ללכידת שני מחבלים מסוכנים. על מעשה זה הוענק לו : עיטור העוז ניסן תשל"ג אפריל 1973, דוד אלעזר, רב אלוף, ראש המטה הכללי".

ודיסקין ממשיך וכותב: "דגן הוא איש של ביצוע ואיש של מבצעים ששירת 9 שנים (!) כראש המוסד, מהן שנתיים תחת נתניהו שיכול היה להחליפו בכל עת, משום שאין חוק מוסד שבו נקבעת כהונת ראש המוסד.

"אני יכול לומר לכם מעדות אישית כי אם דגן רצה להמשיך לשמש ראש מוסד, זה היה רק מתוך תחושות השליחות והמחויבות העמוקות שחש, בעיקר בנושא הגרעין איראני. זה תחום אותו הוא הוביל במידה רבה בשנותיו כראש המוסד וללא קשר למי ראש הממשלה.

"אפשר להסכים או לא להסכים עם דגן", כותב דיסקין. "אפשר לתקוף את דעותיו ולנסות לקעקע אותן. אבל לרדת לרמה העלובה הזו…??

"כאמור זה לא מפתיע. מי שמוציא סרטון שבו מושווים עובדי נמל ורשות השידור לטרוריסטים ולחמאס, חלקם לוחמים במלחמות ישראל כולל ב'צוק איתן' לבטח יכול לומר מה שהוא רוצה על מאיר דגן…"

5 Comments

  1. גידי
    9 במרץ 2015 @ 15:59

    מהיכן דיסקין שאב כל כך הרבה שנאה לנתניהו אנו יודעים ,לא מונה לראש המוסד.אני לא בטוח שדגן צריך את ההגנה הילדותית והעלובה בפוסט שהעלה דיסקין.לאיש אין ספק לגבי יכולתו ואומץ ליבו של דגן.אפילו בוגי וביבי לא פעם שיבחו אותו על תרומתו לביטחון.אגב עושה רושם שדגן לא קיבל אישור רוה"מ לפעולותיו…?
    אני מצר על כך שהצליחו לשכנע את דגן החלש וחולה לשאת נאום מיותר בעצרת .לדעתי אם דיסקין מחשיב את עצמו לחבר טוב של דגן היה צריך לשכנעו לא לנאום.אבל אני מבין שלמארגנים ודיסקין המטרה מקדשת את האמצעים.

    • עמית מנדלזון
      9 במרץ 2015 @ 16:48

      תגיד גידי מעולם לא עלה בדעתך שאם כל כך הרבה אנשים אומרים את אותו דבר על אותו אדם והם באים מרקעים שונים אמונות שונות ותפקידים שונים ועדיין אומרים אותו דבר, לא עלה על דעתך שאולי אולי הם פשוט… צודקים. ?

      • גידי
        10 במרץ 2015 @ 10:26

        לא רק עניין של צדק זה עניין של חוכמה, אני לא פוסל את דגן ודיסקין (את גרבוז כן). החוכמה היא לדבר בלי להתלהם לפגוע עד כדי השפלה של מתנגדים לדעות אחרות .

        דיסקין כותב כמו מתבגר לפני גיוס ""מאיר דגן עשה בנושא האיראני יותר מנתניהו ומכל דוברי הליכוד" ומצטט צלש שדגן קיבל…זאת תחרות למי יש יותר גדול.
        עמית הם רבים ועדיין לא הרוב ואת זה נראה ביום ג הבא . והיה והם יפסידו יעלה בדעתך שהם טועים?!.

        • עמית מנדלזון
          10 במרץ 2015 @ 11:00

          אני לא יודע אם אתה זוכר, אבל גם בבחירות הקודמות הליכוד לא ניצח.

          • עמית מנדלזון
            10 במרץ 2015 @ 11:06

            מעבר לזה שלמסעודה משדרות ומאיר דגן ויובל דיסקין אין את אותם כלים לשפוט אם נתניהו צודק או לא, הבחירות חסרות משמעות כשמצביעים בהם 80 אחוז בורים ועמי ארצות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן