Skip to content

תרדו מגרבוז ותתחילו להביט במראה

מה בעצם אמר גרבוז שהעלה את חמת הימין? ששולטים עלינו מושחתים? שתומכי הימין מורכב ממנשקי קמיעות ומשתטחי קברים? גם זה נכון, כי לא תמצאו כאלו בשמאל ולא חשוב כמה עמוק תנברו. לשמאל הישראלי יש את הדפקטים שלו - זה לא אחד מהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לא את גרבוז צריך לצלוב - אילוסטרציה: עמית מנדלזון

אני לא יודע מי הגאון שנתן ליאיר גרבוז, צייר בינוני (לטעמי) אדם שחצן וחסר טאקט לדבר בעצרת פומבית בשם השמאל הישראלי, אבל ההברקה הזו פתחה את "פסטיבל גרבוז", שבעצם אמר את האמת לאמיתה בניסוח רע מאוד. אז אני הולך לשבור את כללי הפוליטיקלי קורקט ולהוציא את הראש מהחול. כי התעלמות מעולם לא סייעה לאף אחד.

הנה דבריו של יאיר גרבוז בשינוי מילה אחת: "אנחנו נשלטים על ידי קומץ מושחתים שנתמך על-ידי קומץ (ענק) של מנשקי קמיעות, ומשתטחי קברי צדיקים". מישהו יכול לומר לי מה לא נכון במשפט הזה? כן, מר נפתלי בנט, הוא אמר קמיעות ולא מזוזות, אם כי לטעמי מזוזה היא סוג של קמיע. אבל שכל אחד ינשק את מה שבא לו ולא אכפת לי כמה נמוך יצטרך להתכופף כדי לעשות זאת.

מה בעצם אמר גרבוז שהעלה את חמת הימין עליו? ששולטים עלינו מושחתים? אכן, שולטים עלינו מושחתים, מה לעשות זו עובדה שמתבררת פעם אחר פעם ביחידת להב 433 ובבתי המשפט. שתומכי הימין מורכב ממנשקי קמיעות ומשתטחי קברים? גם זה נכון,  כי לא תמצאו כאלו בשמאל ולא חשוב כמה עמוק תנברו. לשמאל הישראלי יש את הדפקטים שלו, אבל זה לא אחד מהם.

אז יאיר גרבוז אמר בקול שהללו שולטים עלינו – זה לא נכון? אני מאוד ממליץ לכל מי שחושב אחרת לגשת לביטוח הלאומי בירושלים או למשרדי מס הכנסה ולראות מה מוצאם של מי שמתעמרים בציבור פעם אחר פעם ועוד מעזים לטעון לאפליה.

הימין הישראלי מורכב מבורים ועמי ארצות ומאנשי שלומנו. הסוג השני הוא הנבזי יותר, כי מבחינתם עתיד מדינת ישראל הרבה פחות חשוב מהכיס הפרטי שלהם, אבל לא באלה עסקינן. אלא בסוג הראשון. אלה ששנות הליכוד דפקו להם את ההשכלה, את הפרנסה, ואת החיים – צעירים ומבוגרים כאחד ואת הרעל הם מפנים כלפי השמאל, היום זה רעל מילולי מחר זה רעל פיזי.

אני טועה? אין צורך ללכת רחוק כדי לבדוק את זה, מספיק לקרוא את דברי הבלע ברשתות החברתיות, ושוב צעירים ומבוגרים כאחד שקוראים לרצח שמאלנים, שמצטערים שהיטלר לא חיסל את כולנו (לפעמים הם אפילו מזכירים את השם המפורש, אשכנזים). תבדקו את שמות המשפחה שלהם, תשעה מכל עשרה הם יוצאי עדות המזרח. מוסתים על ידי חלאות כמו מירי רגב ואופיר אקוניס, שופרי הליכוד (בורים ועמי ארצות כמו תומכיהם). לא מאמינים לי? תבדקו בעצמכם.


הכתובת על הקיר של "שלום עכשיו"

כן, יש גם שם אשכנזים, כמו שבשמאל יש גם ספרדים. ככה זה בחיים – אין דבר כזה כולם. וגם יאיר גרבוז לא הכליל, אז במה בדיוק הוא טעה? אתם מאמינים שתמצאו מנשק קמעות או משתטח על קברים בשמאל? בבקשה חפשו. הטעות היחידה של גרבוז היתה, כשנתן לרחשי ליבו פומבי בעצרת בחירות. ועם כל הכבוד לעצרת זו עדיין היתה עצרת בחירות.

הימין הישראלי עסוק שנים רבות בהסתה והיה ברור שיום אחד הוא יאבד את הרסן העובדה שברחובות ישראל מסתובב חופשי אדם המכנה את עצמו "הצל", ואנשים כמו ברוך מרזל, מירי רגב, אורי אריאל, נפתלי בנט, אורית סטרוק, אביגדור ליברמן ורבים אחרים, יכולים להיבחר לפרלמנט הישראלי היא כתם ענק על הדמוקרטיה הישראלית מצד אחד, ומצד שני מייצגים את הלך הרוח הציבורי. ומה שהכי עצוב הוא שרובם אשכנזים.

כשאני שומע בחור בן 30, יהודי ממוצא ערבי, מספר לי על מפא"י – אני מתפלץ. הרי מדובר באדם שלא הכיר כלום חוץ מהליכוד. לך תסביר לו שאלמלא מפא"י הוריו היו עדיין בארץ מוצאם וספק רב אם הוא היה רואה עולם או מדבר עברית, קלוקלת ככל שתהיה.

אז יאיר גרבוז לא טעה כל כך, הוא רק בחר בפורום הלא נכון שבחר בו ברוב טפשותו לשאת נאום.

קול הזעקה שבאה אחרי הנאום שלו היה עוד יותר פטתי מעיתוי הנאום עצמו. נפתלי בנט האשים את השמאל "בכיכר ציון 2015". החלאות ניכסו את רצח רבין ושכחו שרוצחו הוא אחד משלהם, ושרצח זה הביא אותם לשלטון שוב. "פשיסטים, גזענים" צועקים תומכי הימין, בלי לדעת אפילו מה פירוש המילים הללו בלי לטרוח לבדוק במילון, בורות שמגובה ומונצחת על ידי לאומנות בוטה.

הרבה נאמר על השימוש שעושים פשיסטים במילים חופש ודמוקרטיה כדי להצדיק את מעשי הנבלה, ובכך  ישראל אינה שונה משום מדינה אחרת. לא מהונגריה הפשיסטית לא מאיטליה של מוסוליני וגם לא מגרמניה ההיא.

ליאיר גרבוז לא מגיעה צליבה. אולי הוא  לא ניסח את דבריו בחוכמה וכנראה שגם לא היה צריך לנאום שם, בכיכר. אבל מי שיבדוק היטב, יגלה שהוא אמר אמת.

8 Comments

  1. שמואל
    17 במרץ 2015 @ 0:11

    מדוע לא צטטת את מאמרו של שם-אור "הגיע זמן הדם" ?

  2. גורן
    13 במרץ 2015 @ 6:57

    גרבוז טיפש הרי הוא דומה לאריה דרעי שניהם גזעניים ואם השמאל רצה לקבל קולות מהמזרחים אז הוא בדיוק קיבל ההפך לא צריך התנשאות על אנשים לא כולם נולדו חכמים ולא כולם חושבים באותו קו מחשבה גרבוז מיצג את התנשאות הצפון תל אביבית השבעה

    • עמית מנדלזון
      13 במרץ 2015 @ 9:40

      התנשאות איננה גזענות, וזה לא בעיה של קו מחשבה אלא של תרבות

      • גורן
        13 במרץ 2015 @ 14:55

        אמרתי שהוא לא רק מתנשא אלה גזען בעטיפה של איש "רוח" ואינו שונה מאריה דרעי

        • עמית מנדלזון
          13 במרץ 2015 @ 23:38

          אז כדאי שתלך למילון ותבדוק מה פירוש המילה גזען בטרם תשתמש בה

  3. גידי
    12 במרץ 2015 @ 15:16

    עמית אין לי מחלוקת עם מה שגרבוז אמר הכל אמת , הבעיה היא עם מה שגרבוז לא אמר …!!!
    לא אמר שהוא צריך לקבוע איזה מוסיקה ישמעו…!
    לא אמר שהוא יקבע איזה סרטים צריך לראות…!
    לא אמר שהוא מעדיף סודנים בדרום תל אביב …!
    לא אמר שהוא גזען לבן שמרגיש שהעבדים שלו מתמרדים ולוקחים לו את החווה…!
    לא אמר שהוא יקבע מי תרבותי ומי בור ועם הארץ…!
    לא אמר שהוא יקבע מי צריך לקבל פרס ישראל ומי לא…!
    לא אמר שהוא יקבע למי להצביע ולמי לא…!
    כל מי שחושב שגרבוז חתיכת קומץ בן קומץ (מתחרז עם זונה בן זונה)…עושה זאת על אחריותו בלבד…!

    • עמית מנדלזון
      12 במרץ 2015 @ 15:22

      ידידי אם יש משהו שאתה לא יכול לבוא בטענות אל גרבוז זה על מה שהוא לא אמר… הרי אחרי הכל, הוא לא אמר את זה, הסקת מסקנות לגבי מה שלא נאמר על בסיס מה שכן נאמר היא עסק מסוכן מאוד.

      • גידי
        12 במרץ 2015 @ 16:06

        מנסיוני במודיעין למדתי לעשות אחד ועוד אחד. הוותיקים אמרו שיש חשיבות גדולה למה שלא נאמר,והוסיפו שאל תשאל שאלות כדי לא לשמוע שקרים….!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן