Skip to content

הפיצוצייה בחיפה: החשוד שנעצר טוען "יש לי אליבי ויש עדים, אולי תבדקו?"

אחמד אבן בכר תושב חיפה שנעצר הלילה (שני) בחשד כי הצית את הקיוסק, טען בבית המשפט לאליבי ולחפותו. פרקליטו היקשה בבית המשפט: בלי דו"חות מקצועיים הקובעים כי נעשתה הצתה. בלי בדיקת צילומי מצלמות אבטחה במקום. בלי גביית עדויות המאוששות את האליבי של מרשי ובלי לחקור את בעל העסק, אחיו שבגללו לכאורה הוצת הקיוסק, ישר עוצרים? […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תעלומת שריפת קיוסק פיצוציה שנשרף אמש ברחוב חסן שוקרי בחיפה , ממשיכה להעסיק את משטרת חיפה.
שופטת בית משפט השלום בחיפה, אספרנצה אלון נענתה היום (שלישי) חלקית לבקשת המשטרה והאריכה את מעצרו של מוחמד אבו בכר בן 29 שנעצר בחשד כי שהצית את הקיוסק וגרם לפיצוץ בלון הגז שבחנות. על פי החשד, אבו-בכר, הנו אחיו של בעל עסק מתחרה הנמצא בסמיכות לפיצוציה עשה את המעשה על רקע סכסוך עסקי עם בעלי המקום. לטענת המשטרה ככל הנראה לא היה מודע בעת שביצע את ההצתה לדליפה בבלון הגז שבקיוסק הפיצוציה – וכך נגרם הפיצוץ העז. כאמור, בית משפט השלום בחיפה האריך היום את מעצרו של אבו בכר בשלושה ימים. מצבה של הילדה ג'סיקה ארול בת ה-10 שנפגעה אמש בעת שחלפה עם אחיה על פני הקיוסק בעת ההתפוצצות ונפגעה קשות, השתפר מעט אך מוסיף להיות קשה והיא עדיין מורדמת ומונשמת. אחיה בן ה16 שהיה איתה בעת הפיצוץ ולקה בחרדה קשה, עדיין מאושפז בבית החולים רמב"ם ואילו עוברת אורח נוספת בת 46 שנפצעה קלות, שוחררה לביתה.
היום בשעות הצהריים המאוחרות עצרה המשטרה 2 חשודים נוספים בחשד שסייעו לחשוד המרכזי לבצע את ההצתה. על פניו נראה כי המשטרה משוכנעת שבידייה נמצא החשוד הממרכזי במעשה. אלא שפרקליטו של בכר, עורך הדין שמעון פרץ, העלה בעת הדיון להארכת מעצרו של מרשו סימני שאלה קשים.
"יש לכם דו"ח של בעל מקצוע, לפחות ראשוני, שאומר מה הסיבה לשריפה?" שאל הפרקליט. נציג המשטרה השיב שעדיין לא והרקליט לא הבין מדוע ללא דו"ח מקצועי הקובע כי בוצעה הצתה על ידי זריקת בקבוק תבעירה (בקת"ב), מזדרזת המשטרה להחשיד את מרשו בהצתה.

אזור האירוע (צילום: מד"א חיפה)
אזור האירוע (צילום: מד"א חיפה)

הודעות סותרות

אמש בסמוך לארוע הוציאה המשטרה הודעות דוברות סותרות. בתחילה נאמר על ידה כי מדובר בחשד לרימון יד שהושלך והתפוצץ בקיוסק, לאחר מכן שינתה את הגירסה ומסרה כי מדובר בפיצוץ נפחי (בתוך החנות) וככול הנראה אין חשד לפלילים, לאחר מכך לקראת 23:00 הודיעה המשטרה כי בעצם יש חשד להצתה מכוונת וכי נעצר חשוד.
נציג המשטרה, רס"מ אדי קנטרוביץ, הודה בבית המשפט כי בשלב זה אין בידי המשטרה דו"חות מכבי אש או מומחה בנושא הקובעים כי נעשתה הצתה וכיצד. "כיצד אם כך", הגיב פרץ לשאלת מגפון, "הם חושדים ומחשידים כשאין בידיהם אפילו דו"ח מקצועי הקובע כי נעשתה כאן הצתה?.

עו"ד פרץ: מדוע לא נבדק האליבי של מרשי?

"לקחתם מבית העסק צילומי מצלמת אבטחה, האם לקחתם גם צילומי מהמטרונית ( תחנת הרכבת הקלה החיפאית) שתחנתה צמודה למקום?", שאל הפרקליט את נציג המשטרה. הפרקליט סבור כי סרטוני מצלמות האבטחה יאוששו את חפות מרשו אך גם לכך לא הייתה בידי נציג המשטרה תשובה חיובית היות ומתשובתו של נציג המשטרה בבית המשפט ניתן היה להבין כי עד לדיון בבית המשפט לא התקבלו כל הסרטונים במשטרה ומכאן שטרם עברו עליהם צפו ולמדו תוכנם.
פרץ התפלא ותמה באוזני השופטת, על כך שהמשטרה לא טרחה עד לדיון בהארכת המעצר גם לוודא את האליבי שמסר מרשו החשוד בעת שנחקר במשטרה. יתרה מזאת, לדבריו: "המשטרה לא חקרה או בדקה את עדויות ארבעה אנשים שהגיעו למשטרה וביקשו לתת עדות המאוששת את האליבי של מרשי", כך הפרקליט. ואכן נציג המשטרה אישר כי שוטר מתחנת חיפה רשם מזכר ובו ציין כי ישנם עדים המבקשים לאושש את האליבי של החשוד, אך למרבית הפליאה איש מהם לא התבקש למסור את גרסתו בפני חוקרי המשטרה.

בעל העסק הסמוך, אחיו של החשוד נעצר לחקירה רק לאחר שעו"ד פרץ התפלא כי איש לא חקר אותו

עו"ד פרץ התפלא בבית המשפט על הצגת מרשו בתקשורת ובבית המשפט כבעל עניין מסחריבסכסוך עובדה שגרמה להחלטה לכאורה להסב נזק לפיצוציה ה"מתחרה" והבהיר לשופטת, כי מרשו אבו-בכר, איננו בעל עסק הסמוך לבית העסק שנשרף. העסק הזה שייך לאחיו של החשוד. "העסק הסמוך שייך לאח החשוד, מדוע אם כך, לא לקחו ממנו עדות ולא חקרו אותו עד לרגע הדיון בבית המשפט?", התפלא הפרקליט ושאל את המשטרה: "באתם לקחת עם צו שיפוטי את מצלמות האבטחה של בית העסק של האח שבגינו לטענתכם החשוד ביצע הצתה. מדוע לא חקרתם את האח? לקחתם את חומר הצילום ולא שאלתם את האח כלום?".
ד

ככה לא בונים מעצר - עו"ד שמעון פרץ (צילום באדיבותו)
ככה לא בונים מעצר - עו"ד שמעון פרץ (צילום באדיבותו)
"הדבר הראשון שהמשטרה צריכה לעשות זה לבדוק- אם יש אליבי, לא לעצור אדם. זה פגיעה חמורה בחירות", כעס הפרקליט בבית המשפט, הוא חזר והסביר כי לו לפחות היו החוקרים בודקים את צילומי האבטחה של החנות הסמוכה ושל המטרונית ומהם אכן היה עולה חשד כי החשוד ביצע את המיוחס לו הדבר היה שונה. אז הוא לא היה מתנגד למעצר. פרץ טען כי "אלו דברים שצריכים (היו) להיבדק בבסיס של כל חקירה ולא ללכת הפוך. לא קודם למצוא ראיות שמפלילות, אלא קודם לברר האם אכן באמת החשוד היה בזירה וגם אם כן- מתי, כי החשוד מפרט בחקירה שלאחר האירוע הוא קיבל טלפון שאחיו מת, ואז הוא הגיע לזירה ואז הוא מבין שזו לא החנות של אחיו. הוא הגיע לשם עם חבר, שהה שם מספר דקות ושב לבית החבר והמשיך בעיסוקיו". כלומר הפרקליט משוכנע כי גם צילומי מצלמות האבטחה יוכיחו מתי מרשו הגיע לזירת האירוע. הוא חזר והדגיש ש"אני מבין שאין אפילו דו"ח חוקר שריפות חיצוני- שמענו בחדשות שבלון גז התפוצץ. עכשיו אני מבין שזו הצתה. לא ברור על בסיס מה פרסמה המשטרה מה שפרסמה, ובדיעבד התברר שזו הצתה, אבל מילא – שיהיה דו"ח חוקר שריפות בתיק, כדי שהמשטרה תבין מה היא חוקרת ומה היא רוצה למצוא. גם את זה אין", אמר פרץ לבית המשפט.
לגבי עדי האליבי של אבו בכר אמר הפרקליט: "אני יכול לומר שארבעת, חמשת עדי האליבי של החשוד התייצבו היום בבית המשפט . עזבו את עבודתם ובאו לעזור לחשוד, למסור למשטרה גרסה, כדי לשחרר את החשוד מהמעצר הנוראי הזה. הם אומרים שבשעות הביצוע הוא שהה איתם במקום אחר. זה דבר שהמשטרה חייבת לבדוק". כך הוא טען.
למרות זאת החחליט בית המשפט להאריך את מעצרו של אבו בכר הייות ובית המשפט השתכנע כי יש חשד סביר למעצר. עוד נודע כי לאחר טענות העורך דין שהועלו במהלך הדיון בבית המשפט, בדבר אוזלת ידה של המשטרה לחקור את אחיו של אבו בכר ממנו לקחו הבוקר סרטוני צילומי מצלמות האבטחה, הזדרזה המשטרה ועצרה לחקירה את אחיו של אבו בכר וחשוד נוסף לצרכי חקירה. ממשטרת חיפה נמסר בתגובה כי "לא נוכל להתייחס בשלב חקירתי ראשוני זה לטענות הללו. משטרת מחוז חוף פועלת באופן מקצועי על מנת להגיע לחקר האמת".
(צילום: מד"א)
(צילום: מד"א)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן