Skip to content

דור שלם רוצה להחליף שלטון – גרסת 2015

איתמר ויצמן, כמעט בן 23, הוא הדמון שכה הפחיד את בכירי הליכוד. הצעיר שייסד את ארגון V15 - תנועה וולנטרית חוץ פרלמנטרית שעובדת באטרף להחלפת שלטון הליכוד, מציג את פניה של החברה הישראלית הצעירה שלא ידענו עליה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ויצמן (משמאל) משוכנע: הניצחון מגיע, כאן ועכשיו

סביר להניח שכולכם שמעתם על V15,  ארגון הצעירים העל מפלגתי שנרתם למאמץ וולונטרי להחליף את שלטון הליכוד. זו אותה התארגנות שהליכוד מצא לנכון להטיל בה רפש ולבסוף נדחה בבושת פנים. הלכנו לפגוש את האיש שיזם את הפרויקט ומריץ אותו בהצלחה.

המבנה בשדרות רוטשילד שממנו פועלים פעילי התנועה, נראה מבולגן כמו משרדים של הנהגת תנועת נוער. צעירים מתגודדים בחדרים צפופים, אחרים מסתובבים במסדרונות והשאר שקועים במסכי מחשב מכל הסוגים.

סליחה, פניתי לאחד שחלף על פני, איפה יושב איתמר?

הוא לא יושב, ענה לי. הוא מסתובב.

התיישבתי על כסא פנוי והמתנתי. אחרי כמה דקות פניתי שוב לאחד הצעירים ושאלתי אם ראה את איתמר. הוא הפנה אותי לאחד החדרים. האבידה נמצאה – וכמעט שהפילה אותי מהרגליים. מולי ניצב בחור צעיר. אבל ממש צעיר.

"היי, אתה ממש ילדון", נפלט לי.

תכירו, איתמר ויצמן, כמעט בן 23 (ממש החודש) עם רזומה מרשים ביחס לגילו הצעיר. הוא מדבר בשטף, ברהיטות ומפגין ידע וביטחון עצמי מעוררי השתאות.

"אז הכל התחיל בסטטוס שהעליתי בפייסבוק בדצמבר האחרון (כמו הרבה התחלות, מסתבר) ניתחתי את תוצאות הבחירות של 2013 ואיך ננצח ב- 2015" אמר. "מתוך 264,650 בעלי זכות הצבעה, 114,313 לא הצביעו בעיר שבה נמצא ריכוז ההצבעה הגבוה ביותר למפלגות המרכז והשמאל. מדובר באחוז ההצבעה נמוך משמעותית ביחס לאחוז ההצבעה הארצי. מדובר ב-11% פחות מהממוצע הארצי!".

הסטטוס שהתחיל את הכל

ויצמן הרים טלפון לנמרוד דווק וביחד הם החליטו ליזום מפגש במטרה ליצור חזית חוץ מפלגתית להחלפת שלטון הימין. השמועה התגלגלה, ולהפתעתם הגיעו למפגש כ-300 משתתפים. וגם אחד, יובל דיסקין, שהגיע כמחווה ונשא דברים.

והשאר היסטוריה.

בהמשך הגיע טלפון מתנועת "קול אחד" (OneVoice) ישראל  (תנועת "קול אחד" היא תנועה עממית בינלאומית, שפועלת להעצמת קולו של הרוב המתון בישראל וברשות הפלסטינית ומייחל לסיום הסכסוך על בסיס פתרון שתי מדינות לשני עמים). אנשי קול אחד ביקשו להירתם לעזרת V15, ואלפי אזרחים הצטרפו לתרום למאמץ מזמנם וגם מכספם הפרטי.

הליכוד, שנבהל מההצלחה הבלחתי צפויה של התנועה, תרם לקידום מטרות התנועה בעתירה מגוחכת לוועדת הבחירות נגד V15, ונאלץ בסופו של דבר להתקפל ולמשוך את העתירה.

איתמר ויצמן (משמאל). בקבוצת פקודות. V15 בפעולה

ויצמן, שסביר מאוד להניח שעוד נשמע עליו רבות, היה פעיל מרצ כבר בגיל 12, את בחינות הבגרות סיים עוד לפני סוף כיתה י' בממוצע של 110 ב-32 יחידות מאז הספיק להשלים תואר ראשון בחוג להיסטוריה של המזרח התיכון באוניברסיטת ת"א, היה יועצו של ח"כ ניצן הורוביץ, עורך ומפיק בגל"צ, ניהל קמפיינים מקוונים של ארגון גרינפיס במשך שנה (בעיקר באיסטנבול) ועוד.

הישגי ויקטורי 2015 (V15) נכון לעכשיו (רשימה חלקית):

9 מטות ברחבי הארץ;
135,000 נקישות על דלתות;
500 אירועים בחודשיים בלבד;
2.2 מיליון שיחות טלפון;
75,000 מצטרפים;
יותר מ-15,000 מתנדבים (מגיל 12 עד 80);
יותר מ-4 מיליון צפיות בסרטונים שהופקו;
83 אלף לייקים בעמוד הפייסבוק בשלושה חודשים.

ב-17 בחודש, יום הבחירות, הם מתכננים לצאת ולדפוק על עשרות אלפי דלתות, להוציא אנשים להצביע ולעזור לאזרחים שמתקשים להגיע לקלפי.

קשה להאמין עד שרואים את זה בעיניים, אבל במטה הארגון יושבים ילדים בני 12 מול המחשבים ומנהלים שיחות טלפון פוליטיות. מחפשים פוליטיקה ישראלית אותנטית? תכירו את הדור הבא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן