Skip to content

חשיפה: כלי תקשורת בלבנון – קצין ישראלי נהרג בתל חארה הסורי

כלי תקשורת בלבנון ובסוריה טוענים כי בתקיפת חיל האוויר הסורי על בסיס מודיעין בתל חארה, נהרג קצין ישראלי שכונה "ג'וני", בעת שעסק עם צוות טכני בהטמנת ציוד. לטענת העיתונות הלבנונית הקצין הישראלי נכנס עם צוות טכני בחסות המורדים, לתל שנמצא בשליטת לוחמי ג'באהת אלנוצרה. בצה"ל בודקים את הנושא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני מספר ימים דווח בתקשורת הרשמית הסורית כי במהלך ניסיונות החזרת השליטה הסורית על קונייטרה שנכבשה בידי המורדים, תקף חיל האוויר הסורי את מרכז המבצעים של ארמיה 1 בעיירה אלפיתיאון הנמצאת בקרבת גבול ישראל וכתוצאה מכך נהרגו בכירי המורדים באזור.
מדובר במפקדת ארמיה 1 של צבא המורדים הסורים אחראית על הלחימה נגד משטר אסד בכל דרום סוריה וגזרת קונייטרה. זמן קצר לאחר התקיפה שנערכה בתחילת השבוע, הודיעו המורדים כי במתקפת חיל האוויר הסורי, נהרגו כ-12 מפקדים כולל מפקד הארמיה -גולאני וסגנו. עוד נמסר כי קצין סורי עריק בדרגת אלוף משנה התמנה כמפקדה החדש של הארמיה. אלא שמזה ארבעה ימים טוענים מקורות תקשורתיים ערבים בלבנון ובסוריה כי בתקיפת חיל האוויר הסורי נפגע לפחות גם ישראלי אחד.

תל-חארה בקונייטרה
תל-חארה בקונייטרה

כלי תקשורת לבנונים אחרים טענו כי מדובר בקצין ישראלי שהגיע לפגישה עם בכירי הארמייה הראשונה. היום (שישי) הרחיב אתר חדשות הלבנוני,"מידל איסט פנורמה" , וטען כי בתקיפה האווירית על החפ"ק נהרג קצין ישראלי בשם "ג'וני" ששהה באותו זמן במפקדה בפגישה עם בכירי הארמיה.
מידיעות אחרות שהתפרסמו באתר החדשות הלבנוני – "אלנשרה" , המקובל מאוד בישראל וידיעותיו מצוטטות בכל אמצעי התקשורת, עולה כי הקצין הישראלי נכנס עם צוות טכני, תחת אבטחת מורדים, לתל האסטרטגי – תל חארה, הנמצא כרגע בשליטת לוחמי ג'באהת אלנוצרה, והתקין "מכשיר טכני" על התל בעת התקיפה הסורית.
לפני קצת פחות מחמישה חודשים, ב-11 בנובמבר 2014, השתלטו המורדים על בסיס המודיעין הסורי בתל חארה. מדובר בבסיס המכונה, C אשר משותף לסוריה ולרוסיה וריגל בין היתר גם אחרי ישראל. על חשיבות מתקן המודיעין הסורי ניתן ללמוד גם מסרטון באורך ארבע דקות שהועלה ע"י המורדים, שם ציין אחד הדוברים כי קציני המועצה הצבאית סיירו במתקן המודיעין. בסרטון מראים תמונות בהן נראים קצינים בכירים בצבא רוסיה עורכים "ביקורי עבודה" בבסיס ובודקים את תכולתו. בנוסף, גם יועצו לענייני מודיעין של שר הביטחון הרוסי ביקר בבסיס ותועד בתמונות שנמצאו במקום. כמו כן נערכו בו ביקורים של בכירים אחרים בצבא רוסיה, בהם ראש אגף המבצעים בצבא רוסיה.
מורדים בבסיס המודעין הסורי רוסי בתל חארה. הקצין מצביע על צילומים ומתחתיהם כיתוב הסבר ברוסית וערבית (צילום מסרטון you tube )
מורדים בבסיס המודעין הסורי רוסי בתל חארה. הקצין מצביע על צילומים ומתחתיהם כיתוב הסבר ברוסית וערבית (צילום מסרטון you tube )

הסורים ביקשו להשמיד את הבסיס או להשיבו לידיהם ובמאמץ כולל התקיף חיל האוויר הסורי את בסיס. בנוסף לאתרי החדשות "מידל איסט פנורמה", ו"אלנשרה", הידיעה אודות הריגתו של קצין ישראלי הופיעה היום גם באתרי ועיתוני החדשות כמו "אל אחבאר" הלבנוני, רשת "אל ג'דידי" וב"אלמיאדין", המקורב לחיזבאללה. דובר צה"ל שבדרך כלל מגיב כי איננו מתייחס למקורות זרים או מכחיש ידיעות מסוג זה הגיב ומסר כי "הנושא בבדיקה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן