Skip to content

מאיר דגן תומך בהרצוג: :המועמד הטוב ביותר לראשות הממשלה"

בראיון בתוכנית "המטה המרכזי" בערוץ 10, גילה ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן: "אם נתניהו היה מחליט לפעול צבאית נגד איראן הייתי מתפטר מתפקידי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אם נתניהו היה מחליט לפעול צבאית נגד איראן הייתי מתפטר מתפקידי". כך גילה הערב ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, בראיון בתוכנית "המטה המרכזי" בערוץ 10.

תומך בהרצוג. דגן (צילום ארכיון: ויקיפדיה)
תומך בהרצוג. דגן (צילום ארכיון: ויקיפדיה)

"אני יכול להגיד מה גמלתי אז בליבי. אני גמלתי שאם יחליט על התקפה, וסמכותו המלאה להחליט על כך, אבל אני החלטתי שאתפטר באותו רגע", אמר דגן בראיון. הוא הדגיש כי לכל אורך כהונתו הוא שירת את המדינה ולא את ראש הממשלה ולכן נאמנותו לא הייתה לנתניהו אלא למדינה. עם זאת הבהיר דגן כי יחסי העבודה שלו עם נתניהו היו טובים. "בהגינות אני צריך לומר – יחסי העבודה שלי אתו היו טובים. וגם כשהשמענו דעות שלא היו מקובלות עליו, הוא היה טולרנטי לשמוע אותנו".

ראש המוסד לשעבר גם חשף בתוכנית מכתב ששיגר לנתניהו, המפריך את טענות בכירי הליכוד, לפיהם דברי הביקורת שהשמיע דגן נובעים מנקמנות, על שנתניהו סירב להאריך את כהונתו. במכתב, שכותרתו "בקשה לסיום תפקיד", נאמר: "אדוני. כידוע לך, אני מסיים את תפקידי ב-1/1/11. אני מבקש להמליץ בפניך שבתקופה הקרובה תקבע את המועמד, המיועד לקבל את תפקיד ראש המוסד. וזאת על מנת שנוכל להכינו כראוי ולדאוג שכניסתו לתפקיד תהיה טובה ככל האפשר.

"במידה ותרצה להתייעץ באשר למועמד, אשמח לעמוד לשרותך", נאמר בהמשך המכתב. "בכך אני מסיים שרות של ארבעים ושתיים שנה בשירות המדינה. עשיתי כמיטב יכולתי. אני מבקש להודות לך על האמון והגיבוי שקיבלתי ממך וכמו כן להודות למר אריאל שרון שמינה אותי לתפקיד ולמר אהוד אולמרט שעבדתי תחתיו".

בעניין הביקורת שהוא מותח על נתניהו, אמר דגן: "הבעיה איננה בטווח הקצר, היא ממוקדת בטווח הארוך. בסוף, השאלות שאנחנו שואלים הן לא לשבוע הבא אלא מה אני משאיר לילדיי ונכדיי וכשאני מסתכל לכיוון שהוא גורר אותנו אני לצערי הרב לא מזהה את ההצלחות".

דגן גילה בהמשך דבריו כי הוא תומך ביושב ראש העבודה יצחק הרצוג לראשות הממשלה. "בעיני הוא מועמד לא סתם ראוי אלא בעת הזו הוא נראה לי המועמד הטוב ביותר לשאת בתפקיד ראש הממשלה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן