Skip to content

כדורגל: ליגת Winner: הקהל הישראלי מצביע ברגליים

עם תום משחקי העונה הסדירה של ליגת Winner ורגע לפני משחקי הפלייאוף, עוצרים לסיכומים: במהלך 26 מחזורי הליגה, פקדו את האיצטדיונים מספר שיא של 1,193,380 צופים. מדובר בעלייה של 26.5% ביחס לנתוני העונה שעברה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אוהדי הפועל פתח תקווה מתכוננים לדרבי (7/3/2015). צילום: דף הפייסבוק של מנהלת הליגות
אוהדי הפועל פתח תקווה מתכוננים לדרבי (7/3/2015). צילום: דף הפייסבוק של מנהלת הליגות

שלושת המשחקים שהניבו את מספר הצופים הגדול ביותר התקיימו בחיפה, באיצטדיון סמי עופר: 29,300 צופים הגיעו לצפות ולעודד את קבוצותיהם במשחק בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים במחזור ה-15; 29,000 אוהדים הגיעו לצפות במשחק בין מכבי חיפה לעירוני ק"ש במחזור ה-12; ו- 28,651 צופים הגיעו למשחק בין בית"ר ירושלים לבין מכבי תל-אביב ששוחק כמשחק רדיוס באותו מחזור.

אצטדיון סמי עופר, המשחק בין מכבי חיפה למכבי תל אביב (ינואר 2015). צילום: וויקימדיה
איצטדיון סמי עופר, המשחק בין מכבי חיפה למכבי תל אביב (ינואר 2015). צילום: וויקימדיה

המחזור העמוס ביותר בקהל היה המחזור ה-12, בו הושג מספר שיא של צופים – 74,351 צופים. במחזור זה התקיימו שניים מתוך שלושת המשחקים הנצפים ביותר העונה.

המשחק שהניב את הכמות הנמוכה ביותר של צופים היה המשחק בין בני סכנין לבין מכבי פתח-תקווה במחזור ה-8, ששוחק באצטדיון הי"ד באשדוד. רק 350 צופים הגיעו כדי לעודד את קבוצותיהם. המשחק התקיים באשדוד משום שהמגרש בדוחא לא היה ערוך לארח משחקים בליגת העל. השימוש באיצטדיון התאפשר בתיווכם של ג'קי בן זקו, הבעלים של קבוצת מ.ס אשדוד, וד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד.

"הנתונים הללו בצירוף נתונים דו-ספרתיים של רייטינג המשחק המרכזי המשודר בערוץ הראשון, מהווים הבעת אמון של האוהד בכדורגל הישראלי", אמר יורם באומן, יו"ר מנהלת הליגות, "הכדורגל הישראלי נמצא בהליך של התחדשות, גורמים מקצועיים וממוקדים אחראים על ניהול הליגות, ובתוצאות הראשונות ניתן כבר להבחין. אני מאמין כי בצירוף הצעדים האפקטיבים הקשורים במאבק באלימות מחד, ורוחו של נשיא המדינה בתחרות 'מגן הכבוד' מאידך, תעודד עוד ועוד קהלים להגיע למגרשי הכדורגל ולהתרגש מהכדורגל הישראלי."

אורן חסון, מנכ"ל מנהלת הליגות, הגיב לנתונים: "זוהי העונה הראשונה בה מפעילה המנהלת את ליגת Winner ומדובר ללא ספק בנתון מעודד שמאפשר לנו להסתכל בצורה אופטימית לעבר העתיד. בזכות המתקנים החדשים שנבנו בסיוע של מועצת ההימורים, הרשויות המקומיות וההתאחדות, נוצרה חווית צפייה, כזו ששיפרה את החוויה והנגישה את הכדורגל לקהלים חדשים."

[related-posts title="עוד בספורט:"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן