Skip to content

הפרקליטות לשופט: הוצא נגד הרב פינטו צו הבאה וחלוט 2 מיליון ₪

הרב יאשיהו פינטו לא התייצב היום בבית המשפט ופרקליטיו טענו כי הגעתו נמנעה עקב מצבו הרפואי. בית המשפט לא השתכנע ותבע להמציא לידיו הוכחות למצבו וגם הוכחות ומסמכים לניתוחים שלגביהם נטען שעבר בארצות הברית. במידה ולא יעשה כך, התריע השופט, הוא יוציא צו כמבוקש ויעקל את הערבויות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (חמישי) בקשה לצו הבאה וחילוט כספי לרב יאשיהו פינטו, לאחר שלא התייצב הבוקר לדיון במשפטו שהיא אמור להתקיים בבית המשפט המחוזי בעיר. כנו כן הודיעו התובעות, עורכות הדין, רחלי חזן פלדמן, ונאוה שילר כי הפרקליטות תשקול מחדש את הסדר הטיעון שנחתם עם פינטו בעניין מתן השוחד לתת ניצב אפרים ברכה בו הוא מואשם פינטו במתן שוחד, הצעת שוחד ושיבוש הליכי חקירה. בעוד פרקליטיו טוענים כי פינטו לא התייצב מסיבות רפואיות וביקשו דחיית הדיון, דחה סגן נשיא בית המשפט המחוזי, ד"ר עודד מודריק את בקשת הסנגוריה ותבע מהפרקליטות למסור לסנגוריה מסמך המתבסס על חוות דעת רפואית מה חסר בתיק הראיות הרפואיות למצבו של פינטו כפי שהציגה הסנגוריה ומהסנגוריה למלא את החסר תוך 7 ימים לדרישות הפרקליטות.
"נוסף לכך, על הסנגוריה להמציא לתביעה את ממצאי הבדיקות המעבדתיות או בדיקות אחרות שהנאשם עבר לאחר הניתוח מיום 19.2.15 וכן את כל הממצאים הרפואיים לרבות חוו"ד רפואית מפורטת בעניין הניתוח או הפרוצדורה הרפואית הנוספת שהנאשם עבר ביום 17.3.15, לרבות סיכום ביניים של בית החולים שבו בוצעה הפרוצדורה ביום 17.3.15" קבע השופט והוסיף כי במידה ולא יעשה כך הוא ייעתר לדרישת התביעה, יוציא צו הבאה ויחלט 2 מיליון שקלים שהופקדו כערבויות להתייצבותו של פינטו בבית המשפט. הישיבה הבאה בנושא נקבעה לאחרי חג הפסח.

הרב פינטו (צילום מסך)
הרב פינטו (צילום מסך)

הקראת כתב האישום כנגד הרב מתעכבת זה חצי שנה. לפני כחודש נקבע מועד להקראה שעליו הסכימו הצדדים, לאחר שפרקליטיו של פינטו ביקשו דחייה לתאריך זה. אך לטענת מקורבי הרב, מצבו החמיר ואין באפשרותו להגיע לארץ למשפטו. בפרקליטות, כאמור, טוענים מנגד כי לדברים אין תיעוד רפואי וכי התיק הרפואי שהוגש להם בידי פרקליטיו, עורכי הדין אייל רוזובסקי, צבי קלנג ובת חן ליפסקי, ואמור היה לאושש את הטענות לגבי מצבו הרפואי של מרשם, לוקה בחסר, ו"פרט ל-4 מכתבים יש גיליונות אשפוז מבי"ח, זה זריית חול בעיני התביעה. יש כאן פרטים אישיים, טלפונים, ביטוחים, טיוטות ריקות, מישהו בחר לקחת את כל הניירת הרפואית שאין בהן תיעוד רפואי מספק ולתת לנו את הדבר הזה". טוענים בפרקליטות.

יאשיהו פינטו, לא ימציא הוכחות ברורות למצבו הבריאותי, יעצר (צילום מסך)
יאשיהו פינטו, לא ימציא הוכחות ברורות למצבו הבריאותי, יעצר (צילום מסך)
פינטו היה אמור להתייצב היום בבית המשפט, להודות בעובדות כתב האישום המתוקן שבמסגרתו הואשם הרב במתן שוחד לתנ"צ ברכה. כתב האישום המקורי נגד פינטו כלל אישום מרכזי בגין הצעת שוחד ונתינתו לתת-ניצב ברכה בעת שהאחרון שימש בתפקיד ראש חטיבת החקירות של המשטרה. השוחד שהוצע, כך לפי כתב האישום, היה בסך של 200 אלף דולר, וזאת במטרה לשכנעו למסור מידע בנוגע לחקירה שהתנהלה באותה עת נגד הרב פינטו סביב התנהלות עמותת "חזון ישעיה". בנוסף לכך יוחסו לפינטו גם עבירות של הדחה בחקירה תוך מתן טובות הנאה ושימוש באמצעים פסולים כלפי גורמים שונים, וכן עבירות של הטרדת עד, הלבנת הון ועוד. בכתב האישום המתוקן על חתם הרב בחודש ספטמבר שעבר, סוכם כי יואשם בשוחד, ניסיון לשוחד ועבירות של שיבוש הליכי חקירה. בתמורה לכך ישמש הרב כעד מדינה כנגד ניצב מנשה ארביב, מפקד יחידת להב 433 לשעבר שפרש מהמשטרה לאחר שהוחשד כי קיבל מפינטו טובות הנאה הכוללות בין השאר אירוח במלון והטבות כספיות אחרות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן