Skip to content

קמפיין חדש "לא לתת" מסעיר את רשת האינטרנט

הקמפיין החל להתפשט בפייסבוק ובטוויטר בעקבות תוצאת הבחירות. יוזמי הקמפיין קוראים להפסיק לתרום לעמותות השונות ולנזקקים - מאחר שאלו בחרו בנתניהו. בשלב זה לא ברור האם מדובר ביוזמה אותנטית או בפרובוקציה. אולם הוא עורר את זעמו של חבר הכנסת המיועד, מטעם המחנה הציוני, יוסי יונה, אשר תקף אותו בחריפות וקרא להתנער ממנו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חבר הכנסת המיועד, פרופ' יוסי יונה (המחנה הציוני) תוקף בחריפות את יוזמת "לא לתת" המסעירה את הרשת. המדובר קמפיין שנפתח באינטרנט, בעקבות תוצאות הבחירות. היוזמים קוראים לא להיות סולידריים עם תושבי הדרום, שהצביעו לליכוד ולבניימין נתניהו.

לוגו שהופץ במסגרת קמפיין "לא לתת"
לוגו שהופץ במסגרת קמפיין "לא לתת"

קמפיין "לא לתת" החל להתפשט בפייסבוק ובטוויטר בעקבות תוצאת הבחירות. יוזמי הקמפיין קוראים להפסיק לתרום לעמותות השונות ולנזקקים – מאחר שאלו בחרו בנתניהו: "תושבי אשדוד, אשקלון, באר שבע ושאר ישובי 'הפריפרייה הדרומית' – אלה שסובלים הכי הרבה משלטון ביבי שהביא להם קסאמים, מלחמות, אבטלה ותחושת קיפוח – אמרו לו כן שוב", נאמר בהודעות שהופצו באינטרנט. "40% ויותר מהם נתנו 'מחל' בקלפי. נגמרה הסולידריות – או כמו שאחד הפוליטיקאים אמר: 'מפסיקים להתנצל. אין יותר חמלה ותרומות. מהיום כל אחד לעצמו ".

בנוסח אחר שהופץ בפייסבוק נאמר: "לאחר תבוסת השמאל על ידי מי שהכי צריך אותו – מפסיקים לתרום. אם לאנשים במדינה כיף להיות עניים, שימשיכו כך. לא תורמים יותר. הצטרפו עכשיו וצרפו את חבריכם".

יוסי יונה: "קריאה מבישה!" (צילום: רפי מיכאלי)
יוסי יונה: "קריאה מבישה!" (צילום: רפי מיכאלי)

בשלב זה לא ברור מי עומד מאחורי היוזמה, האם מדובר ביוזמה אותנטית או בפרובוקציה. אולם הוא עורר את זעמו של חבר הכנסת המיועד, מטעם המחנה הציוני, יוסי יונה. "עם היוודע תוצאות הבחירות נשמעות לאחרונה קריאות להפסקת סולידיות עם תושבי הדרום ולהחרים עמותות המסייעות לנזקקים", כתב פרופ' יוסי יונה בעמוד הפייסבוק שלו. "זו קריאה מבישה!  לצערי, עברנו מערכת בחירות רווית יצרים, שטנה והכפשות. חבל שהדברים הגיעו לכך ובוודאי שאין זה נכון להמשיך באותו התלם. סדר היום שלנו הדגיש את המחויבות שלנו לקדם את ענייניהן של השכבות החלשות, הנזקקים, אנשי הפריפריה. מחויבות זו לא תיפגם כהוא זה בגלל שהם לא הצביעו עבורנו. התחייבנו לייצג את כלל חלקי העם ולהתמקד בעשייה ציבורית שמשרתת אותם.  כך פעלנו וכך נמשיך לפעול".

"לב גס ונטול חמלה". איתן כבל (צילום: דן בר דוב)
"לב גס ונטול חמלה". איתן כבל (צילום: דן בר דוב)

גם ח"כ איתן כבל גינה בחריפות: "באמת תודה לכם, יוזמי קמפיין 'לא לתת', על שהוכחתם שהישראלי המכוער לא חייב להתגלות רק בצרחות גסות – הוא יכול להסתתר גם מאחורי דיבור שקט אך נוטף שנאה. ביישתם את כולנו!", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

"אלה שקוראים לנקום בתושבי הפריפריה שהצביעו ליכוד על ידי עצירת תקציבים אינם רק נבזים – הם קודם כל תבוסתנים וצבועים. תבוסתנים כי הם מוותרים על המדינה, וצבועים כי מאחורי החזות הליברלית הם מסיתים לענישה קולקטיבית, וכל זה כנקמה על הכרעה דמוקרטית!

"בשום אופן איני יכול להבין לב גס ונטול חמלה, שבמקום לעזוב אותנו לנפשנו מתעקש לחרב את כל מה שבנינו כאן".

יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, התייחס גם הוא לנושא: "התגובות הדוחות שרצות ברשת מאתמול ומנסות לתאר את בוחרי הליכוד בצבעים מכוערים וגזעניים הן מסוכנות בדיוק כמו קריאותיו של ביבי נגד הערבים בישראל", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

"ניסיונות לפלג, להשמיץ ולהפיץ שנאה בחברה הישראלית מעוררים בי שאט נפש, ולא משנה אם הם באים מימין או משמאל. ממשלת הימין הקיצוני שנתניהו ינהיג לא תדאג לאזרחיות ואזרחי ישראל. היא רק תמשיך להפחיד ולשסות אותם זה בזה – לעומתה, המחנה שאני מנהיג יילחם בקריאות האלה ויאבק בכל מקום ודרך, כדי שהחיים של כל האזרחים, ולא משנה למי הם הצביעו או איפה הם גרים, יהיו בטוחים וטובים יותר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן