Skip to content

מוזיאון העיצוב חולון וחברת אבן קיסר: תערוכת "אלסי / רעיון מגירה"

התערוכה שתפתח השבוע עוצבה במסגרת שיתוף פעולה ראשון בין מוזיאון העיצוב חולון לבין חברת אבן קיסר. על גבי משטחים של אבן קיסר, שיוצרו במיוחד לתערוכה, יוצגו יותר מ-50 דגמים של חברת העיצוב "אלסי", מאת טובי המעצבים בעולם, שמעולם לא הגיעו לקו הייצור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטחי אבן קיסר משחקים תפקיד מרכזי בעיצוב החלל של גלרית ד"ר שולמית כצמן, בכניסה לתערוכה החדשה במוזיאון העיצוב חולון. בתערוכה המקורית "אלסי / רעיון מגירה" יוצגו מעל ל-50 דגמים שמעולם לא הגיעו לקו הייצור, מתוך אוסף מוזיאון אלסי: דגמים של מיטב המעצבים והאדריכלים בעולם, וביניהם פיליפ סטארק, זאהה חדיד, פטרישיה אורקיולה והאחים בורולק ואחרים.

תערוכת "אלסי / רעיון מגירה". צילום: יח"צ
תערוכת "אלסי / רעיון מגירה". צילום: יח"צ

דגש מרכזי בעיצוב המשטחים הושם על העצמת האובייקטים המוצגים, תוך יצירת עיצוב הוליסטי, המחבר בין משטחי אבן קיסר לאובייקטים. הפריטים יוצגו על גבי שולחנות עשויים משטח אבן קיסר מדגם 4120, אשר עוצבו בגימור מט ייחודי בכדי שיתאימו באופן מושלם לתצוגה. בנוסף, התוויות המלוות את האובייקטים בהסבר (לייבלים), מודפסות על משטחי אבן קיסר מדוקקים מדגם 4001 מסדרת הבטון החדשה של החברה.

לרגל אירועי הפתיחה של התערוכה ופורום עיצוב איטליה-ישראל, שמתקיים ביום רביעי, 25.3.2015, כחלק משבוע העיצוב חולון, תציע החברה הצצה ראשונה ובלעדית, ל-48 שעות בלבד, למיצג אותו היא צפויה להציג בתערוכת העיצוב השנתית במילאנו Fuori Salone שתיערך באמצע אפריל. השנה, בחרה החברה לשתף פעולה עם המעצב הבינלאומי פיליפ מלואה (Philippe Malouin), במיצג האינטראקטיבי "תנועות" (Movements).

מיצג אינטראקטיבי "תנועות" של המעצב הבינלאומי פיליפ מלואה (Philippe Malouin). צילום: יח"צ
מיצג אינטראקטיבי "תנועות" של המעצב הבינלאומי פיליפ מלואה. צילום: יח"צ

החברה תציג חלק מהמיצג בימים שלישי ורביעי השבוע, 24-25 במרץ. המיצג מורכב מ-12 יחידות של נדנדות, העשויות כולן מקולקציית 2015 של משטחי אבן קיסר. הנדנדנות, המזוהות בדרך כלל עם עולם חסר דאגות ופעילות ילדותית, הוצאו מסביבתן הטבעית והן "מזמינות" את המבקרים למשחק ולאינטראקציה עם החומר.

חברת אבן קיסר תלווה גם את ההדרכה במוזיאון, במסגרת הפעילויות והסדנאות במעבדת העיצוב של המוזיאון. לצד שלושה שולחנות עשויים משטחי אבן קיסר, ועל גבי מדפים עשויים מהקולקציה החדשה של החברה, יוצבו צנצנות מלאות בחול ובדוגמאות של פיגמנטים באופן הממחיש את תהליך העבודה המרתק והמורכב לייצור משטחי החברה: החל משימוש בחול ובקוורץ ועד למשטח הסופי והמוכר. במסגרת זו, תציע החברה פעילויות יצירה לילדים, שיועברו ע"י צוות המדריכים במוזיאון, במסגרתן ייצרו מרצפת או תמונה העשויים ממשטחי אבן קיסר.

הדמייה מהפעילות המשותפת של אבן קיסר ומוזיאון העיצוב חולון במסגרת שבוע העיצוב חולון, חול המועד פסח. צילום: יח"צ
הדמייה מהפעילות המשותפת של אבן קיסר ומוזיאון העיצוב חולון במסגרת שבוע העיצוב חולון, חול המועד פסח. צילום: יח"צ

מוזיאון העיצוב חולון. כתובת: רחוב פנחס אילון 8, חולון. שעות פתיחה: ימים ב', ד'  10:00-16:00; ימים ג', ה' 10:00-18:00; יום ו' 10:00-14:00;  שבת: 10:00-18:00; יום א' – סגור. בשבוע העיצוב חולון, חול המועד פסח: ימים א'-ד  10:00-18:00, ביום ה' 10:00-14:00. מחיר כניסה: 35 ₪; מחיר מיוחד בשבוע העיצוב חולון: 20 ₪, וילדים חינם (עד 18).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן