Skip to content

נתניהו מתנצל בפני המגזר הערבי: "לא הייתה לי שום כוונה לפגוע"

בתגובה דחתה הרשימה המשותפת את התנצלותו של נתניהו: ״לצערנו הגזענות של נתניהו וממשלותיו לא התחילה ולא תסתיים בהתבטאות המסיתה הזאת. חקיקה גזענית ומדירה ומדיניות מפלה הן תכנית העבודה של נתניהו גם לכנסת הקרובה". גם בוושינגטון מסתייגים: "כשאתה אומר דברים, יש להם משמעות. אם אתה אומר משהו ואחרי יומיים אומר משהו שונה - לאיזה מן הדברים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנצל על נאום "הערבים המסתערים על הקלפיות", שנאם ביום הבחירות, כדי לזרז את תומכיו לקלפיות.

"לא התכוון לפגוע". נתניהו (צילום ארכיון: דן בר דוב)
"לא התכוון לפגוע". נתניהו (צילום ארכיון: דן בר דוב)

במפגש שקיים במעונו הרשמי בירושלים, עם נציגים מהמגזר הערבי, אמר נתניהו: "אני יודע שהדברים שאמרתי לפני ימים אחדים פגעו בחלק מאזרחי ישראל, פגעו בערביי ישראל. לא הייתה לי שום כוונה שכך יהיה ואני מצטער על כך".

נתניהו אמר עוד כי פעולותיו במגזר הערבי מוכיחות כי הוא אינו נוקט באיפה ואיפה כלפי הציבור הערבי. "המעשים שלי כראש ממשלה, כולל ההשקעות האדירות במגזרי המיעוטים, מוכיחים את ההפך הגמור. אני חושב, באותה מידה, שאסור ששום גורם מחוץ למדינת ישראל יתערב בתהליכי הדמוקרטיה שלנו", אמר נתניהו. "אני רואה את עצמי כראש הממשלה של כל אחד ואחד מכם, של כל אזרחי ישראל, ללא שום הבדל של דת, גזע ומין. אני רואה בכל אזרחי ישראל שותפים לבנייתה של מדינת ישראל, משגשגת ובטוחה, למען כל אזרחי ישראל".

בתגובה דחתה הרשימה המשותפת את התנצלותו של נתניהו: ״לצערנו הגזענות של נתניהו וממשלותיו לא התחילה ולא תסתיים בהתבטאות המסיתה הזאת", נאמר בתגובה. "חקיקה גזענית ומדירה ומדיניות מפלה הן תכנית העבודה של נתניהו גם לכנסת הקרובה ולכן לא נותר לנו אלא לדחות את התנצלותו ולהמשיך במאבקנו למען שיוויון לאוכלוסיה הערבית. כמו כן קראה המשותפת לנתניהו להחזיר את המנדט שקיבל על בסיס הסתה והפחדה״.

בממשל האמריקני מטילים ספק בהתנצלותו של נתניהו. דוברת הסטייט דיפרטמנט שנשאלה לתגובתה, ענתה: "כשאתה אומר דברים, יש להם משמעות. אם אתה אומר משהו ואחרי יומיים אומר משהו שונה – לאיזה מן הדברים להאמין? קשה לדעת. למה אתה אומר דברים לפני הבחירות – ואחרי הבחירות דברים אחרים? אנחנו מצפים למעשים ולא לדיבורים".

[related-posts]

1 Comment

  1. בני
    25 במרץ 2015 @ 12:36

    מר נתניהו אפשר לרמות את חלק מהזמן אבל לא כל הזמן להוציא את חסדיך השוטים שבולעים כל שקר שלך העם מזמן לא מאמין לך

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן