Skip to content

נתניהו: "הציר איראן-לוזאן-תימן מסוכן לאנושות וצריך לעצור אותו"

"במקביל להתכנסות להסכם המסוכן הזה באי כוחה של איראן בתימן מנהלים מהלך של כיבוש חלקים נרחבים ממדינה זאת וניסיון השתלטות על מיצרי באב-אל-מנדב האסטרטגיים", אמר נתניהו. "אחר ציר ביירות-דמשק-בגדאד, איראן מבצעת תנועת מלקחיים גם בדרום כדי להשתלט ולכבוש את המזרח התיכון כולו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ההסדר המסתמן עם איראן מאשש את כל החששות של ישראל ואף יותר מכך". כך אומר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. נתניהו אמר זאת בפתח ישיבת הממשלה הבוקר.

צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע"מ
צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע"מ

"אני בא עכשיו משיחה עם מנהיג הרפובליקנים בסנאט, הסנאטור מקק'ונל, בסוף השבוע שוחחתי עם מנהיג הדמוקרטים בסנאט, הסנאטור הארי ריד", אמר נתניהו. "שמעתי משניהם על תמיכה דו מפלגתית איתנה וחזקה ומתמשכת בישראל, וזה כמובן חשוב מאוד. הבעתי בפניהם את הדאגה העמוקה שלנו מההסדר המסתמן עם איראן בשיחות הגרעין. ההסכם הזה, כפי שהוא מסתמן, מאשש את כל החששות שלנו ואף יותר מכך.

"במקביל להתכנסות להסכם המסוכן הזה באי כוחה של איראן בתימן מנהלים מהלך של כיבוש חלקים נרחבים ממדינה זאת וניסיון השתלטות על מיצרי באב-אל-מנדב האסטרטגיים שמשנים את מאזן השייט ואספקת הנפט העולמית", אמר נתניהו. "אחר ציר ביירות-דמשק-בגדאד, איראן מבצעת תנועת מלקחיים גם בדרום כדי להשתלט ולכבוש את המזרח התיכון כולו. הציר איראן-לוזאן-תימן מסוכן מאוד לאנושות וצריך לעצור אותו".

סגן שר החוץ צחי הנגבי אומר כי ישראל יודעת להגן על עצמה בכל מצב והיא ודאי לא מחויבת להסכם שאחרים חותמים עם אחרים. הנגבי, שהתראיין בתכנית "בחצי היום" אמר לאסתי פרז כי איראן באה לשיחות הגרעין על הברכיים ויוצאת מהן כשהיא עומדת זקופה וכל העולם מתקפל לפניה. לדבריו, בריטניה, גרמניה וצרפת משלות את עצמן שטהרן תכבד את ההתחייבויות שלה. "איזה תכבד?" תהה הנגבי, "כולם רואים מה האיראנים עושים בתימן, בעיראק, בלבנון ובסוריה. תתחילו להבין מי האויב שלכם. הוא לא רק האויב שלנו, הוא גם שלכם", דברי סגן השר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן