Skip to content

איזי ג'ט חנכה אמש בנתב"ג את קו הטיסות לפריס

הנוסעים התקבלו על ידי הקברניט וצוות המטוס עם שמפנייה ודגלי שתי המדינות - ישראל וצרפת. קו פריס תל אביב הינו התשיעי שאיזי ג'ט תפעיל מתל אביב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
איזי ג'ט. קו תשיעי מתל אביב לאירופה
איזי ג'ט. קו תשיעי מתל אביב לאירופה

איזי ג'ט, חברת התעופה המובילה באירופה והשלישית בגודלה בישראל, שמחה להכריז על תחילת הפעילות בקו תל אביב – פריס לנמל התעופה צ'ארלס דה גול. הנוסעים בטיסה הראשונה מתל אביב לפריס, שהמריאה אמש מנמל התעופה בן גוריון, התקבלו על ידי הקברניט וצוות המטוס עם שמפניה ודגלי ישראל וצרפת.

איזי ג'ט תפעיל במשך כל השנה שלוש טיסות שבועיות בקו זה, בימים שני, רביעי ושבת. קו זה הינו התשיעי שאיזי ג'ט מפעילה מתל אביב והוא יאפשר לחברה להטיס יותר מחצי מיליון נוסעים בשנה, מישראל ואליה, ב-37 טיסות שבועיות.

הקברניט ואנשי צוותו חונכים את הטיסה הראשונה של איזי ג'ט מנתב"ג לפריס
הקברניט ואנשי צוותו חונכים את הטיסה הראשונה של איזי ג'ט מנתב"ג לפריס

איזי ג'ט מפעילה טיסות מתל אביב ליעדים ברחבי אירופה הכוללים את בריטניה, שוויץ, גרמניה ואיטליה וצרפת. איזי ג'ט הייתה חברת התעופה לטיסות מוזלות הראשונה בישראל. היא החלה את פעילותה בישראל בנובמבר 2009 עם יעד אחד תל אביב – לונדון (לוטון). בעקבות הסכם שמים פתוחים בין ישראל לאיחוד האירופי. בעקבות הביקוש חסר התקדים לטיסותיה, הרחיבה איזי ג'ט את פעילותה מישראל ובמהרה הפכה לאחת מחברות התעופה המועדפות על הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון.

הסוד המסחרי של איזי ג'ט

איזי ג'ט טסה רק למקומות שבהם ישנם ביקושים למוצר שלה. לא טסה לשם הטיסות בלבד, אלא כדי להרוויח כסף. לכן היא לא מפסיקה לפתח את הקווים שבהם היא פועלת ומתכננת בהם, ללא הרף, את הגדלת הביקושים".

בחישובים לצבירת רווחים של חברות התעופה בתחום הטסת נוסעים, מתייחסים לשלושה גורמים בולטים: מושב-ק"מ זמין (Available Seat Kilometer), שזה מספר המושבים שהוצאו למכירה, כפול המרחק המוטס; הכנסה-נוסעים לק"מ (Revenue Passenger Kilometer), שזה מספר הנוסעים בתשלום כפול המרחק המוטס ושיעור התפוסה (Load Factor), שזה שיעור תפוסת הנוסעים בטיסות, שזה למעשה אחוז המושבים המנוצלים.

חישוב מחירי הטיסה

חברות התעופה מפעילות מערכת מחשוב משוכללת היודעת לשקלל את הנתונים האלה, יחד עם נתונים הגורמים להשתנות (גורמי הדלתא). המחשב מתוכנת לקבוע מחירי טיסה שיהיו רווחיים לחברה וכדאיים ללקוחות. לשם כך מקבלות חברות התעופה תחזית של ביקושים לכרטיסים ליעדים השונים, בהתאם לעונת השנה,מוסיפים להם את גורמי הדלתא, כמו רמת התחרות על היעד, עלות הטיסה, מחיר הדלק, שער הדולר, משקל המטוס, מטענים מוטסים, עונות השנה, אירועי ספורט, המצב הכלכלי וגורמים נוספים והתוצאה המשוקללת של נתונים אלה יוצרים את מחירי הטיסות. מחירים שיהיו אטרקטיביים לנוסעים, אבל גם מספיק רווחיים לחברת התעופה.

הטיפול המרוכז באיזי ג'ט בנתוני הדלתא, הוא הבסיס לסוד המסחרי שלה, המאפשר לה לפעול בהצלחה בתחום הלאו קוסט.

ניל סלאבן, המנהל המסחרי של איזי ג'ט בקווים לישראל, אמר: "אנו שמחים להשיק את קו תל אביב פריס, שיציע שירות נוח ומשתלם לבירת צרפת לנוסעים למטרת פנאי ועסקים. אנו יודעים שהנוסעים המתינו זמן רב בציפייה שאיזי ג'ט תפעיל שירות ליעד זה. השקת קו תל אביב – פריס, מהווה חיזוק נוסף למחויבות של איזי ג'ט לציבור הישראלי, ולכוונה שלנו להמשיך להציע ללקוחותינו בישראל יעדים שהם מבקשים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן