Skip to content

הכבישים המסוכנים ביותר בישראל לפי המשטרה

אגף התנועה של משטרת ישראל מפרסם את רשימת הכבישים האדומים שלפיה הם המסוכנים ביותר בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על פי אגף התנועה, בכדי לקבוע את הכבישים האדומים בישראל, נבדקו נתוני תאונות הדרכים החמורות בכבישים הבינעירוניים בשלוש השנים האחרונות (2012-2014). הקריטריון לקביעת כביש כאדום, הוא כביש שבו נמצאו מספר רב של תאונות דרכים חמורות רבות בממוצע לק"מ כביש.

מתוצאות המשטרה נמצא כי ישנם 15 קטעי כביש אדומים ב- 12 כבישים, אורכם הכולל של מקטעים אלו הוא 288 ק"מ. לרגל חג הפסח, בו מאות אלפי ישראלים ייצאו לטיולים בכל רחבי הארץ, מתריעה עמותת אור ירוק את הנהגים מפני הכבישים המסוכנים, בהם הם עלולים לנסוע.

כבישי ישראל (צילום דני בר)

קטעי הכביש האדומים שנמצאו (הנתונים מתייחסים לשנים 2012-2014):
• כביש 1 מצומת קיבוץ גלויות ועד מחלף לוד, כ- 10.5 ק"מ בהם נצפו 20 תאונות דרכים חמורות.
• כביש 1 ממחלף לטרון ועד מצפה יריחו, בו נצפו 41 תאונות דרכים חמורות בכ- 43 ק"מ.
• כביש 4 ממחלף אשדוד ועד הכניסה לתע"ש, כ- 40 ק"מ בהם נצפו 66 תאונות דרכים חמורות.
• כביש 4 מצומת אליאנס ועד צומת פורדיס, כ- 11 ק"מ בהם נצפו 16 תאונות דרכים חמורות.
• כביש 5 ממחלף גלילות ועד מחלף קספ, כ- 10 ק"מ בהם נצפו 22 תאונות דרכים חמורות.
• כביש 20 (איילון) ממחלף משה דיין ועד מחלף רוקח, כ- 15.5 ק"מ בהם נצפו כ- 30 תאונות.
• כביש 31 מלהבים ועד הפניה לכביש 316, כ- 11 ק"מ בהם נצפו 15 תאונות דרכים חמורות.
• כביש 65 ממחלף עירון ועד הכניסה לעין אברהים, כ- 11 ק"מ בהם נצפו 16 תאונות דרכים חמורות.
• כביש 65 ממחלף גולני ועד צומת נחל צלמון, כ- 13 ק"מ בהם נצפו 17 תאונות דרכים חמורות.
• כביש 70 מצומת סומך ועד צומת נחל כזיב, כ- 32 ק"מ בהם נצפו 41 תאונות דרכים חמורות.
• כביש 71 מקיבוץ מרחביה ועד בית קברות שדה נחום, כ- 16 ק"מ בהם נצפו 19 תאונות דרכים חמורות.
• כביש 77 מאזור תעשיה משהד ועד הכניסה לגבעת אבני, כ- 12 ק"מ בהם נצפו 20 תאונות דרכים חמורות.
• כביש 79 מצומת סומך ועד הכניסה למשהד, כ- 16 ק"מ בהם נצפו 25 תאונות דרכים חמורות.
• כביש 85 ממחלף עכו מזרח ועד צומת ראמה, כ- 26 ק"מ בהם נצפו 33 תאונות דרכים חמורות.
• כביש 89 מצומת בן עמי ועד אחרי העיקול של צוריאל, כ- 20 ק"מ בהם נצפו 26 תאונות דרכים חמורות.

עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה חייב לשפר את התשתיות בכבישים המסוכנים ובמקביל להעביר לאגף התנועה במשטרה את התקציב לו הם זקוקים. בכדי להגביר את ההרתעה והאכיפה במיוחד בכבישים האדומים והמסוכנים שגובים את חייהם של רבים מדי שנה, משרד התחבורה חייב להוסיף לאגף התנועה את 200 הניידות הנחוצות לו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן