Skip to content

נתניהו: "איראן חייבת להפסיק את איומיה להשמיד את ישראל"

"אתמול הצהיר גנרל איראני: 'השמדתה של ישראל אינה עומדת למשא ומתן'", ציטט ראש הממשלה נתניהו בהצהרה מיוחדת שנתן היום בלשכתו. "נראה עם זאת שלתת למשטר האיראני הרצחני נתיב ברור אל הפצצה כן עומד למשא ומתן. זה בלתי נסבל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 " איראן חייבת להפסיק את תוקפנותה באזור, להפסיק את הטרור ברחבי העולם ולהפסיק את איומיה להשמיד את ישראל". כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהצהרה מיוחדת שנתן לתקשורת, על השיחות בלוזאן:

"כעת זה הזמן שהקהילה הבינלאומית תתעקש על עסקה טובה יותר". בנימין נתניהו (צילום: חיים צח/לע"מ)
"כעת זה הזמן שהקהילה הבינלאומית תתעקש על עסקה טובה יותר". בנימין נתניהו (צילום: חיים צח/לע"מ)

"אתמול הצהיר גנרל איראני: 'השמדתה של ישראל אינה עומדת למשא ומתן'", ציטט נתניהו. "נראה עם זאת שלתת למשטר האיראני הרצחני נתיב ברור אל הפצצה כן עומד למשא ומתן. זה בלתי נסבל. אני מסכים עם אלה האומרים שטענתה של איראן שתכניתה הגרעינית היא למטרות שלום בלבד אינה מתיישבת עם התעקשותה על מתקנים גרעיניים תת קרקעיים, צנטריפוגות מתקדמות וכור מים כבדים. היא אף אינה מתיישבת עם התעקשותה של איראן על פיתוח טילים בליסטיים בין-יבשתיים ועל סירובה לחשוף את מאמצי ההתחמשות שלה בפני הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. בו בזמן, איראן מגבירה את מסעי הטרור, הכיבוש והדיכוי שלה בכל רחבי האזור, האחרון שבהם בתימן.

"הוויתורים שהוצעו לאיראן בלוזאן מבטיחים עסקה רעה שתסכן את ישראל, את המזה"ת ואת שלום העולם", אמר נתניהו. "כעת זה הזמן שהקהילה הבינלאומית תתעקש על עסקה טובה יותר. עסקה טובה יותר תסיג לאחור את תשתית הגרעין האיראנית באופן משמעותי. עסקה טובה יותר תיצור זיקה בין הסרת המגבלות מעל תכניתה הגרעינית של איראן ובין שינוי בהתנהגותה של איראן. איראן חייבת להפסיק את תוקפנותה באזור, להפסיק את הטרור ברחבי העולם ולהפסיק את איומיה להשמיד את ישראל. זה לא צריך להיות נתון למשא ומתן וזאת העסקה שעליה חייבות להתעקש מעצמות העולם".

"הגרעין האיראני אינו בעיה של ישראל בלבד". הנשיא ריבלין והסנטור מייקל טרנר(צילום מארק ניימן/לע"מ)
"הגרעין האיראני אינו בעיה של ישראל בלבד". הנשיא ריבלין והסנטור מייקל טרנר(צילום מארק ניימן/לע"מ)

גם נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, התבטא היום בנושא האיראני. הנשיא נפגש היום עם משלחת מחוקקים דו מפלגתית מבית הנבחרים האמריקני בראשות חבר הקונגרס, מייקל טרנר, העומד בראש תת הועדה למבצעים טקטיים אוויריים ויבשתיים. בין המשתתפים במשלחת גם חברת הקונגרס לורטה סנצ'ז, בכירת המיעוט בוועדה לשירותים מזויינים, סגן יו"ר תת הועדה, חבר הקונגרס פול קוק, וכן משתתפים נוספים מטעם תת הוועדה.

הנשיא הודה לחברי המשלחת על הגעתם ופועלם, ואמר: "אנחנו יושבים פה היום אבל מחשבותינו טרודות במתרחש בלוזאן כעת. אין לנו תמונה ברורה של המתרחש שם והדיווחים סותרים, אבל אנחנו ללא ספק מוטרדים מאוד מהאפשרות שלאיראן תהיה יכולת גרעינית. הגרעין האיראני אינו בעיה של ישראל בלבד כמובן וכך גם העובדה שאיראן קוראת מעל במת האו״ם לקיצה של ישראל ופוסלת את עצם הקיום של מדינת ישראל. למרות זאת אין לי ספק שבהובלת הנשיא האמריקאי, חברי הקונגרס ונבחרי הסנאט, ניתן לעצור כל רוע בעולם".

הנשיא הוסיף ואמר: "נהוג לומר שהאויב של האויב שלי הוא חבר, אך לא כך הדבר בסביבתנו היום ואנו חייבים לזכור מי שותפינו ומי אויבנו- איראן עדיין מהווה איום לביטחון העולם".

חבר הקונגרס, מייקל טרנר, העומד בראש המשלחת הודה לנשיא על קבלת הפנים והאירוח ואמר: "זהו ביקורי העשירי בישראל, ביקרתי לראשונה בשנות ה-90, ואין ספק שהמזרח התיכון השתנה מאז. אנו גאים בחלקנו במערכת ההגנה כיפת ברזל, ובסיוע שהענקנו להתמודדות הישראלית עם ההגנה מטילים באמצעות פיתוח מערכת כיפת ברזל. כל אלה היו מעוררי השראה" .

חבר הקונגרס טרנר הוסיף: "אני מעריך את דאגתך לגבי איראן, שאכן מהווה איום גם על ארצות הברית ומבקשת להשיג יכולות של נשק להשמדה המונית וטילים לטווח רחוק שעלולים להעמיד סכנה גם בפני ארה"ב".

[related-posts]

1 Comment

  1. גורן
    2 באפריל 2015 @ 12:52

    מעציב כשראש הממשלה מדבר על אירן הגרעינית מגחכים עליו אבל כשגנרל איראני: אומר "'השמדתה של ישראל אינה עומדת למשא ומתן'", אני לא רואה כותרות ענק בתקשורת על דברי הגנרל הרי כנראה חושבים שהגנרל סתם צחוק …………..וכולם אומרים מה ביבי שוב מדבר על אירן די נמאס

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן