Skip to content

בקרוב תוכרז מערכת היירוט שרביט קסמים מבצעית

מנהלת 'חומה' במשרד הביטחון וה-MDA האמריקני השלימו היום בהצלחה ניסוי נוסף. בניסוי שוגר טיל מטרה שאותו גילה מכ"מ MMR, והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר חישב תוכנית ההגנה. מיירט שרביט קסמים שוגר השמיד את המטרה כמתוכנן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנהלת "חומה", במפא"ת, המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית של משרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA – Missile Defence Agency), השלימו היום בהצלחה סדרת ניסויים של מערכת "שרביט קסמים". לדברי המנהלת, הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך משמעותית, לקראת הניסוי המסכם והכרזת המערכת כמבצעית בתקופה הקרובה. הניסוי בוצע בהובלת חברת רפאל משדה ניסויים במרכז הארץ.

הטיל המיירט של מערכת "שרביט קסמים" משוגר לעבר המטרה. צילום: דוברות משרד הביטחון
הטיל המיירט של מערכת "שרביט קסמים" משוגר לעבר המטרה. צילום: דוברות משרד הביטחון

הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק "שרביט קסמים" הינה חברת רפאל אשר פועלת בשיתוף חברת ריית'און (Raytheon) האמריקנית. מכ"מ MMR – Multi Mission Radar פותח על ידי אלתא – חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית. מערכת השליטה והבקרה "שקד זהב" מפותחת על ידי אלישרא מקבוצת אלביט מערכות.

הניסוי היום

לאחר שיגור טיל המטרה, גילה אותה מכ"מ MMR והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר חישב תוכנית ההגנה נגדה. מיירט שרביט קסמים, אשר מכונה בריית'און – Stunner, שוגר בהצלחה וביצע את כל שלבי הטיסה והשמיד את המטרה כמתוכנן.

שלבי היירוט והשמדת המטרה. צילום: דוברות משרד הביטחון

יכולות וביצועים

בניסויים נבחנו היכולות והביצועים של כלל מערכת "שרביט קסמים", אשר נחשבת למערכת חדשנית ומהפכנית במשפחת מערכות היירוט בעולם. מערכת זו, אשר תהווה חלק ממערך ההגנה הרב שכבתית, תאפשר כבר בעתיד הקרוב יחד עם המרכיבים הקיימים של מערך ההגנה של ישראל מפני טילים, להתמודד ביעילות רבה יותר עם איומים על מדינת ישראל. בניסוי נבחנו יכולות המערכת בכמה תרחישים, אשר מדמים את המטרות עימן מתוכננת המערכת להתמודד בזמן עימות.

מערכת " שרביט קסמים" נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני (בדגש על איומים מדויקים), וכן להוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק "חץ" ובכך לאפשר את עיבוי מערך ההגנה על מדינת ישראל מפני איומי הטילים והרקטות. הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה גם כנגד איומים הצפויים בזירה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן