Skip to content

לוחם צנחנים הותקף והשתלט על הדוקר

יממה לפני כניסת החג, ניסיון פיגוע בשומרון - שב"ח שנעצר עם קבוצת פלסטינים כאשר ניסו לחדור לישראל תקף את מפקד כוח הצנחנים שסייר לאורך הציר. מפקד הכוח השתלט על המחבל ופונה לבית חולים במצב קל מאוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חייל צה"ל, מפקד כוח צנחנים, נדקר היום (חמישי) בצהריים בפלג גופו העליון בעת שאבטח את מחסום אורנית שבשומרון.
כוחות רפואה שהגיעו למקום מצאו את החייל בהכרה מלאה והוא פונה במצב קל לבית החולים בלינסון. למקום הגיעו כוחות ביטחון נוספים.
האירוע התרחש כשכוח צנחנים הגיע לנקודה בגדר המערכת באזור אורנית, שם ניסתה קבוצה של 6 שב"חים לחצות לישראל. אחד מהם התנפל על אחד מהלוחמים, מפקד הכוח, יואב לייטמן, לוחם בגדוד 101 בצנחנים ודקר אותו. הלוחם שנפצע קלות, התעשת במהירות והצליח לנטרל את הדוקר ולהכריעו. הכוח השתלט על יתר השב"חים והם נעצרו והועברו לחקירת שירותי הביטחון.

החייל שנפגע השתלט על הדוקר (צילום: דובר צהל)
החייל שנפגע השתלט על הדוקר (צילום: דובר צהל)

סכין התקיפה (צילום: דובר צהל)
סכין התקיפה (צילום: דובר צהל)

אזור הפיגוע
אזור הפיגוע

בתוך כך השלימה משטרת ישראל את היערכותה לקראת חג הפסח, שיחול השנה בין התאריכים 3-12.4.15. במהלך החג צופה משטרת ישראל שהמונים את הפארקים, היערות ,שמורות הטבע, חופי ים המלח וכן מקומות קדושים בדגש על מערת המכפלה בתאריכים שבין ה- 5-6.4 בהם צפויים להשתתף אלפי מבקרים. ההיערכות הכוללת במשטרת מחוז ש"י בשיתוף צה"ל מג"ב ושאר כוחות הביטחון ביו"ש תועלה רמת הכוננות המבצעית לרמה ג' ומאות שוטרים יתפרסו לאורך ימי החג במוקדי הבילוי השונים וריכוזי הקהל, במטרה לתת מענה אבטחתי נדרש והעלאת תחושת הביטחון של הציבור, לצד טיפול בתחום הסדר הציבורי והתנועה. ממשטרת ש"י נמסר כי משטרת מחוז ש"י עושה פעילות מוגברת טרם החג כנגד שוהים בלתי חוקיים, בדגש על אכיפה ממוקדת כנגד מסיעים, לצד אכיפה מוגברת לאורך קו התפר.
המשטרה נערכה ברחבת הכותל, במקומות מקודשים ובאזורי בתי תפילה (צילום: דוברות משטרת ישראל)
המשטרה נערכה ברחבת הכותל, במקומות מקודשים ובאזורי בתי תפילה (צילום: דוברות משטרת ישראל)

אגף התנועה של מחוז ש"י יפעל במתכונת מוגברת לאורך כל ימי החג, הן בטיפול בהסדרי תנועה והזרמת התנועה בצירים הראשיים בערבי החג במהלך חוה"מ ובאכיפה ממוקדת כנגד נהיגה בשכרות ועבירות תנועה המוגדרות כבריונות כביש. במקביל לכך השלימה משטרת ירושלים את היערכותה לקראת חג הפסח בימי טרום החג הוצבו שוטרי משטרת ירושלים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ברחבי העיר, במקומות הומי קהל ובמרכזי קניות. מערך הביטחון השוטף והאבטחה בעוטף ירושלים עובה למניעת כניסת גורמים עוינים ותתוגבר הפעילות בצירי התנועה. במהלך החג עצמו יתפרסו השוטרים גם סביב העיר העתיקה וסמטאותיה ובאזורי בתי הכנסת לשם שמירת הסדר והביטחון, אבטחת המתפללים, הסדרה והכוונת התנועה. באירוע ברכת הכוהנים שיתקיים ביום שני של חול המועד ושבת האור, תתוגבר הפעילות סביב העיר העתיקה וסמטאותיה בצירי תנועת המתפללים ובכותל המערבי. במשטרה מקווים שבעת אירוע זה לא יתקיימו פרובוקציות מצד פעילי ימין כלפי האוכלוסייה הפלסטינית.

1 Comment

  1. גורן
    3 באפריל 2015 @ 11:50

    היה צריך לתקוע לו כדור אבל במחשבה שניה אם היה יורה בו היה צריך להשיג עו"ד אבל איך אומרים החברה עדיף עו"ד מאשר לשכב מטר מתחת לאדמה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן