Skip to content

הותר לפרסום: חייל צה"ל מעורב בפרשת הריגול למען סוריה

רב"ט ה.ח , מואשם כי תוך פעילותו בכוח אבטחה בגבול ישראל סוריה, העביר מידע סודי על פעילות צה"ל בגבול סוריה לאזרח ישראלי, וזה מסר אותו לגורמי ממשל ומודיעין בדמשק. בסוף השבוע הואשם האזרח סודקי אלמקת , תושב מג'דל שמס בהעברת מידע על פעילות צה"ל לחיזבאללה וסוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום כי לאחר חקירה מאומצת של שירות הביטחון הכללי, היחידה המרכזית של המשטרה הצבאית החוקרת לחקירות מיוחדות (הימל"ם) ומשטרת ישראל, הוגש לבית הדין הצבאי המחוזי במחוז שיפוט מרכז, כתב אישום נגד חייל צה"ל, רב-טוראי ה.ח, תושב דלית אל-כרמל, המשרת כלוחם, בגין שורת עבירות ביטחוניות ובתוכן ריגול חמור, מגע עם סוכן זר, העברת חומר סודי ועזרה לאויב, כך הותר היום (חמישי) לפרסום.
החייל נעצר ב- 2 בפברואר 2015, על-ידי שירות הביטחון הכללי והימל"ם. בעת הגשת כתב האישום ובהתאם לבקשת התביעה, הורה בית הדין הצבאי המחוזי על מעצרו של החייל עד תום ההליכים המשפטיים נגדו והטיל צו איסור פרסום על פרטיה המסווגים של הפרשה. היום כאמור הותרה הפרשה לפרסום.
על-פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט, בתאריכים 16.02.15 ו-17.02.15, העביר החשוד מידע מסווג, אשר בכוחו לפגוע בביטחון המדינה, אודות פעילות צה"ל בגבול ישראל-סוריה. החייל העביר את המידע לאזרח אחר בעודו משרת כחלק מכוח האבטחה לפעילות זו.

הואשם בריגול - אלמקת (צילום מסך)
הואשם בריגול - אלמקת (צילום מסך)
כנגד האזרח, סודקי אלמקת, תושב מג'דל שמס שבגולן, הוגש כתב אישום לפני ימים אחדים בבית המשפט המחוזי בנצרת, בגין שורה של עבירות ביטחוניות, ובכללן ריגול חמור ומגע עם סוכן חוץ. על-פי כתב האישום, האזרח העביר את המידע שקיבל מהנאשם לגורמי ממשל ומודיעין בסוריה באמצעות האינטרנט, סרטי ווידאו שצילם ובראיונות שנתן לכלי תקשורת סורית. אלמקת, ששוחרר לפני שנתיים וחצי מהכלא לאחר 27 שנות מאסר בגין עבירות ביטחוניות, הואשם הפעם בעבירות של ריגול חמור, סיוע לאויב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ, ריגול, תמיכה בארגון טרור וקשירת קשר לביצוע פשע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן