Skip to content

חשש לחטיפה: צעיר ישראלי נעדר באזור קריית ארבע מצפון לחברון

צעיר ישראלי בן 22 נעלם לאחר שיצא לבקש עזרה לתיקון תקר בגלגל הרכב בכפר בית ענון שמצפון לחברון. חברו שהמתין לו ברכב התקשר לאחר כשעה למשטרת ש"י וסיפר כי נתקע עם חברו וכי חברו שהלך להביא מפתח ברגים נעלם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעיר מדרום הארץ נעדר משעות אחר הצהריים (חמישי), לאחר שנסע עם חברו בין קריית ארבע לכפר בית ענון מצפון לחברון. לדברי חברו של הצעיר, בשל תקר בגלגל, נאלצו השניים לעצור בצד הדרך והצעיר יצא לכיוון הכפרים הסמוכים לבקש עזרה, כשהוא ללא טלפון נייד.
בסמוך ל- 16:17 , כחצי שעה לאחר שיצא הצעיר לבקש עזרה, התקשר חברו למוקד 100 של המשטרה ודיווח על היעדרותו. כוחות משטרה וצבא הוחשו למקום והחלו סורקים את השטח מחשש כי הוא נחטף.
יחידות מיוחדות של צה"ל הובאו לגזרת חטיבת יהודה על מנת לסייע בחיפושים ובמקביל הקפיץ מפקד החטיבה סיירים אזרחים המכירים היטב את השטח על מנת לנסות ולהתחקות אחר המסלול שבו צעד הנעדר. גם אזרחים בעלי רכבי שטח נקראו להשתתף בחיפושים. קציני המנהל האזרחי פנו במקביל לבכירים במנגנוני הביטחון הפלסטיניים בדרישה לבדוק את העניין ולסייע באיתור הנעדר. גורמי הרשות הפלסטינית טוענים כי יש חשש לחייו.
במסגרת החיפושים, צה"ל מכתר את אזור העיירה חלחול. הכוחות עוברים מבית לבית והאזור סגור. כך נסגרו לתנועה כבישי 60 ו35. כמו כן, כלי רכב על צירי התנועה מעוכבים לחקירה. גורמי ביטחון ושב"כ הפעילו מייד את כל מה שנדרש על מנת לקבל תמונת מודיעין מדויקת על היעלמותו ולברר את פשר היעלמותו או חטיפתו.

חיפושים בבית ענון (צילום: תצפית)
חיפושים בבית ענון (צילום: תצפית)

צילום: תצפית
צילום: תצפית

צילום: מען
צילום: מען

צילום: מען
צילום: מען

סימני שאלה

מספר שאלות עדיין עלומות בשלב זה. בשיחתו למשטרה סיפר הצעיר כי חברו והוא הגיעו מבאר שבע להתפלל בחברון. לדבריו אירע תקר בגלגל ולאחר שהשניים הוציאו את הגלגל הרזרבי הבחינו כי חסר להם מפתח ברגים לאומי הגלגל.
השאלה שנשאלת אותה מבררת המשטרה היא מה אירע שגרם לשניים לעצור, מדוע הלך הצעיר לחפש עזרה בכפר הידוע בעוינותו ומדוע הוא לא נטל עמו טלפון סלולרי כשיצא. על כך עונה חברו של הצעיר שנחקר בשעה זו בידי המשטרה והשב"כ ומוסר את גרסתו לאירוע. גורמי הביטחון יבקשו לאמת את גרסתו. צריך לדעת כי קריית ארבע מרוחק כחצי ק"מ מהמקום בו נתקעו. הגיון אומר כי במקום לטפס לכפר עוין, היה על הצעיר ללכת לכיוון קרית ארבע.
השאלות העלומות הן מה באמת עשו השניים באזור הכפר. מדוע השניים נמצאו באזור זה המרוחק מחברון אליה לטענת הצעיר ביקשו השניים להגיע. מדוע לא נטל הצעיר את הטלפון שלו עמו. עד נודע כי מבדיקת עברו של הנחקר, כך נודע, עולה כי בעברו מסר הצעיר שוטר מג"ב לשעבר ששירת באזור זה, דיווחים לא אמינים וזאת בלשון המעטה. הצעיר שנחקר מסר ככול הנראה מספר גרסאות ואמינותן נבדקת.
כך או אחרת קיימת הערכה כי במקרה חטיפה הצעיר הועבר לאזורים מרוחקים וצה"ל והשב"כ הרחיבו את מעגלי החיפוש. גורמי מודיעין פלסטינים התכנסו בלשכתו של מושל חברון ואמרו כי אין בידיהם מידע כלשהו מעבר הידוע ממקורות ישראלים.
כאמור, החשש הוא כי במקרה ואכן אירעה חטיפה, הספיקו החוטפים לעזוב את השטח מבעוד מועד.
במידה והצעיר נחטף, או אירע לו משהו אחר", התבטא הערב אלוף מיל' אבי מזרחי, אלוף פיקוד המרכז לשעבר, "נגיע אליהם, בכך אין לי ספק שצה"ל יגיע אליהם. השאלה היא רק של זמן".

מחפשים (צילום: רפאל חיון)
מחפשים (צילום: רפאל חיון)

צילום: רפאל חיון
צילום: רפאל חיון

1 Comment

  1. גורן
    3 באפריל 2015 @ 11:53

    " החטוף" בסוף מצא את עצמו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן